Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június."— Előadás másolata:

1 Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, június 4.

2 2  A CIB Malacpersely a korábban is létező megtakarítási számla „ráncfelvarrott” változata.  Alulról építkező termékfejlesztés.  Sok kicsi sokra megy elve.  A rendszeres megtakarítást „jutalmazza” a számla, Ft-os havi megtakarítás esetén prémium kamatot fizet.  A számla „bünteti” a pénzkivételt, csak 1% kamatot nyújt az adott hónapra. A CIB Malacpersely számla azokat szólítja meg, akik hónapról hónapra kis összegeket szeretnének félretenni.

3 3 Kérdőjelek Sztárok Fejős tehenek Hót dogok Embriók Kedvencek temetője fejlesztési ötletek már kivezetett termékek A CIB Malacpersely jó példája annak, hogy „döglött kutyából” is lehet még „Sztár” termék Álmok & Családi megtakarítási program Malacpersely számla

4 4 A CIB Malacpersely egyszerre próbál hatni az érzelmekre és az értelemre is. Talán ebben rejlik a sikere. Piacfelmérés Kampány Eredmények „Ráncfelvarrás”

5 5 Piaci szűzföldeket - kielégítetlen, de létező ügyféligényeket szerettünk volna megtalálni! Ön menyit tud félretenni? CIB felmérés,  2,5-szer annyi ügyfél képes rendszeresen, de kis összeget megtakarítani, mint akik ritkán, de jelentősebb összeget képesek félretenni.  Ennek ellenére a piac eddig folyamatosan a betétesekért küzdött, jórészt egymástól happolva el ügyfeleket.  Minden 10 ügyfélből 8 szerint mindig kell valamilyen összegű megtakarítás.  A CIB Malacpersellyel mi új vizekre eveztünk. 56% 23% 22% Ritkán tudok félretenni, de akkor nagyobb összeget Rendszeresen tudok félretenni, de csak kisebb összeget Nem tudok félretenni betétes ügyfele k megtakarítás i számla célcsoport

6 6 Hogyan végeztük el a „ráncfelvarrást”? Érezze az ügyfél a takarékoskodás értelmét. Vegyük rá az ügyfelet, hogy MOST vágjon bele. Legyen értelme elkezdeni. Legyen versenyképes a termék a piacon. számla- nyitáskor ajándék kisokos, kalkulátor, grafikon Ha már elkezdte, ne hagyja abba. Min Ft összeghatárt eltöröltük MNB alapkamat fölötti árazás Ft év végi bónusz  Előtte  Utána Legyen szerethető a termék. Névváltoztatás

7 7 A Megtakarítási kisokos nem egy terméktájékoztató, hanem sokkal inkább egy életviteli tanácsadó.

8 8 Számítsa ki velünk, hogy mennyit tudna félretenni!  Háztartási Költségvetés kalkulátort alakítottunk ki a CIB.hu-ra.  Ezzel gyorsan, egyszerűen kiszámolhatják az ügyfelek, hogy mennyi pénzt tudnának havonta megtakarításra fordítani.  Megmutatjuk, hogy 6 év alatt a félretett pénz mekkorára növekszik.  Nyomtatható személyes megtakarítási ajánlatot tudunk így az ügyfelek kezébe adni.

9 9  Ők azok, akik valamilyen impulzus hatására hoznak döntést.  Nem a dolgok egésze érdekli őket, hanem egy apró részlet ragadja meg a fantáziájukat.  Nekik szólt az azonnali ajándék.  inkább férfiaknak szóló boros szett és egy inkább nőknek szóló keleti füstölő szett emócionális emberek Az emberek más-más üzenetre vevők – mindenkihez a saját nyelvén szóltunk.  Ők azok, akik számolnak, és minden részletet aprólékosan mérlegelnek.  Akkor vágnak bele valamibe, ha az számukra feketén-fehéren előnyös.  Nekik szólt a „13. havi” 5000 forint megtakarítási bónusz. racionális emberek

10 10 Kulcsfontosságú az erőforrások optimális allokálása.  Célzott, költséghatékony ATL kampány.  Külön fókusz a dolgozókon, folyamatos belső termék hirdetés az intraneten.  50% dolgozói értékesítési penetráció.  Kiemelt kampány a hálózatban.  Folyamatos visszajelzés a hálózatnak az eredményekről.  Eszközök: online banner, plakát, sajtó, leaflet, portálmatrica, hírlevél, kivonat boríték külső es kampány 2010-es kampány KommunikációPromóció Ért. ösztönzés

11 11 Egy kampány nem fejeződik be az értékesítés végével.  Az ügyfelektől megkérdeztük, hogy milyen célra gyűjtenek.  Ezt rögzítették az értékesítők a CRM rendszerükben.  Emlékeztető levelet küldünk számukra, amelyben sok sikert kívánunk a takarékoskodáshoz, hogy megvalósíthassák saját személyes céljukat.  A cél az volt, hogy ne lemondásnak érezze az ügyfél a takarékosságot, hanem a céljai eléréséhez vezető útnak.  Az év végi bónusz összegre újra felhívtuk az ügyfelek figyelmét. Milyen célra takarékoskodik? CIB felmérés, egyéb családi esemény vésztartalék utazás gyermekek jövője háztartási eszköz 55% 25% 9% 4% 3%

12 12 Feltételezésünk: mass termék, nagyvárosok felülreprezentáltak Igazolódott Ügyfélszegmens szerinti megoszlás CIB felmérés, nyugdíjas  24% 63% megyeszékhely Egyenleg szerinti megoszlás CIB felmérés, nagyközség, község Budapest  A nyugdíjas ügyfelek aránya is magas.  Budapest részesedése a korábbiakhoz képes 6 százalékkal, a megyeszékhelyek aránya pedig 3 százalékkal nőtt.  Érdekesség, hogy nemek megoszlása 58% - 42% a nők javára. 8% 5% 35% 28% 21% 16% kisváros mass kiemelt fiatal

13 13 Feltételezésünk: az ügyfelek számolni fognak aktívan az online kalkulátorral - Igazolódott Háztartási költségvetés kalkulátor használóinak száma CIB felmérés, % 72% 

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető tel.: 30/


Letölteni ppt "Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június."

Hasonló előadás


Google Hirdetések