Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság-"— Előadás másolata:

1 ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 26. Konzulens: Dr. Komáromi Nándor, Egyetemi docens, SZIE GTK MI Dr. Pitlik László, Egyetemi docens, SZIE GTK GMI Gödöllő, DEVELOPMENT & MARKETING PLAN OF AN ONLINE EXPERT SYSTEM

2 TARTALOM 1. Bevezetés (cél, célcsoport, hasznosság  best practice) 2. Hasonlóságelemzés a gyakorlatban (egy konkrét döntési feladat: internetcsomag-választás  a hallgatóság bevonásával) 3. Az internethozzáférés tanácsadási szakértői rendszer béta verziója (TDK 2006 – generáció 1) 4. A Netselect.hu Online Internethozzáférés Tanácsadási Portál bemutatása (2008-as verzió – generáció 2) 5. A tervezett szolgáltatás marketingterve (lehetséges üzleti folyamat) 6. Bizonyítás (a hallgatói szavazatok és a számított eredmények egybevetése) SZÍNMAGYARÁZAT: szöveg cím kulcsszó magyarázat

3 „Ha ki akarom kapcsolni az agyamat, leülök TV-t nézni, ha használni akarom, internetezek.” Steve Jobs, az Apple Computer alapítója

4 INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER - BEVEZETÉS •Célcsoport: Szándékomban áll az internet felhasználók mind szélesebb skálájának a megcélzása, úgy mint: - az internethozzáféréssel nem rendelkező célközönséget, akik alkalmilag veszik igénybe a világháló nyújtotta lehetőségeket  leendő új előfizetők - az internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezőket, akik a legfrissebb ajánlatokat, újítási lehetőségeket, akciókat napi pontossággal nem követő felhasználók  szolgáltatót/szolgáltatást váltók (!) •Hasznosság: Az adatbázisba foglalt kérdésekre adott válaszadással a potenciális ügyfél komoly idő- és energiaráfordítás nélkül szakértői válaszhoz juthat, s a hozzáférési időintervallumban, az elérés gyorsaságában, a szolgáltatás minőségében anyagilag a neki legmegfelelőbb megoldás mellett dönthet... •Cél: Az internetcsomag-választáskor a szolgáltatók számában megfigyelhető dinamikus fejlődés és az egyre sokrétűbb szolgáltatáspaletta által szinte megoldhatatlan helyzet elé állított átlagfelhasználó számára online formában nyújtson támogatást...

5 HASONLÓSÁGELEMZÉS A GYAKORLATBAN Internetcsomag-választás: Melyik internetcsomag lesz az ár-teljesítmény győztes a 6 ajánlat közül? Válassza ki az adott paraméterek figyelembevételével az igényeinek legmegfelelőbb internetcsomagot! A papírlapon tegyen X-et a kiválasztott ajánlat mellé! MEGJEGYZÉS: Mindenki egy X-et tehet, mindig a megfelelő internetcsomaghoz tartozó sor következő szabad oszlopába!

6 INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER – AZ ÖNÁLLÓ MUNKA LÉPÉSEI •1. OLAP, ill. szolgáltatáskatalógus (offline adatvagyon) felépítése. •2. Offline, kézi vezérléssel kialakított szakértői rendszer létrehozása (adott élethelyzetben ajánlható, ill. kizárandó) szolgáltatások kiválasztása (=KO kritériumok kiváltása). •3. Hasonlóságelemző, ár-teljesítmény optimalizáló modul létrehozása az automatikus döntéshozatal érdekében. •4. A projekt online környezetbe való adaptálása 

7 A TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER BEVEZETÉSÉNEK SZÜKSÉGESSÉGE •Piaci tendenciák: A magyar információpiacon egyre inkább jelentkeznek az üzleti szolgáltatást is kiváltó igények. Kereslet a megrendelő számára minőségi, testre szabott információ iránt mutatkozik. •„Az információ érték”: Minél több a termékben, illetve szolgáltatásban a felhasználó igényeit hordozó információ tartalma, annál nagyobb az esélye, hogy a piacon versenyelőnyre tegyen szert. •„Jó helyen, jó időben”: A gazdasági életben a vállalkozásokon belül az információ célzott megszerzése és valamilyen kompenzáció ellenében történő átadása mindennapos tranzakció.

8 INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER – GENERÁCIÓ 1 •A rendszer lényege: egyszerű, mindenki számára érthető hétköznapi kérdések megválaszolásával (input) a felhasználó egy objektív(?) megoldási javaslathoz jut (output), majd a szakértő által felállított rendszer adatbázisából kiolvassa a piaci kínálat aktuális lehetőségeit (transzformáció), majd hozzárendeli az adott fogyasztói igényhez...

9 A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 1 •A szakértői felület: 3 x 4 x 4 x 2 x 3 x 4 = 1152 féle szakértői tanácsadási lehetőséget rejtett a kombinatorikai tér, de a kérdéssor tartalmazott szubjektív kérdéseket is, mint pl. az internethasználat céljára és a hozzáférési időre vonatkozó kérdések esetében... •A működés lényege: A felhasználói felületen a legördülő menük segítségével a fogyasztó által adott egyértelmű válaszok alapján a hat kérdésből egy hattagú kódrészlet jön létre. A szakértői rendszer az adatbázisból a FKERES- függvény segítségével olvassa az adott sor /record/ kódrészletéhez tartozó outputi attribútumokat.

10 A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 2 Kibővített kombinatorikai tér: 3 x 3 x 5 x 4 x 4 x 4 x 3 x 4 = féle ügyféltípust kezel jelenleg a szakértői rendszer, amely kellően nagy egy komplex internet szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez, valamint a fogyasztói igények kielégítéséhez...

11 ONLINE HASONLÓSÁGELEMZÉS – GENERÁCIÓ 3 •Objektivitás: A szubjektivitás minimumára törekvő szakértői rendszer által vagy a teljesen szubjektív felhasználói KO-feltételek alapján kialakult OAM objektív és automatizált értékelése az alkuszi üzleti modell keretei között, melyben szemben a jelenlegi online tanácsadási folyamatokkal maga döntés is átvállalható az ügyféltől! Ennek alapja: •Ellentmondások keresése: Az az ajánlat a legjobb, melynél van drágább, mely semmiben sem nyújt többet… •Ajánlatok MAX és MIN árai: A legjobb ajánlat fekszik a legközelebb a többi ajánlat által legitimált minimum árához, s ennek a legnagyobb a potenciális maximuma...

12 A TERVEZETT SZOLGÁLTATÁS MARKETINGTERVE •1. Vezetői összefoglaló •2. Jelenlegi helyzetkép (Cégünk profilja; A világháló nyújtotta előnyök; Külső környezet; Versenytársak; Belső környezet) •3. SWOT (Erősségek; Gyengeségek; Lehetőségek; Veszélyek) •4. Célok (Pénzügyi célok; Marketing célok) •5. Marketing eszközstratégia (Szolgáltatás; Ár; Hely; Promóció; (+3P): Emberek; Fizikai környezet; Folyamat) •6. Cselekvési program (Cégalapítás előtti tevékenységek; Cégalapítás utáni teendők) •7. Nyereség/Veszteség (2009-es év; 2010-es év) •8. Ellenőrzések

13 BIZONYÍTÁS – A HALLGATÓI SZAVAZATOK ÉS A SZÁMÍTOTT EREDMÉNYEK EGYBEVETÉSE

14

15 Vegye igénybe szolgáltatásunkat! Köszönjük bizalmát!


Letölteni ppt "ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések