Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Instore Média a döntés előtti pillanatban. A fogyasztói döntéshozatal Forrás: POPAI Resource •Pontosan tervezett 21% –Kategória és a márka is előre eltervezett.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Instore Média a döntés előtti pillanatban. A fogyasztói döntéshozatal Forrás: POPAI Resource •Pontosan tervezett 21% –Kategória és a márka is előre eltervezett."— Előadás másolata:

1 Instore Média a döntés előtti pillanatban

2 A fogyasztói döntéshozatal Forrás: POPAI Resource •Pontosan tervezett 21% –Kategória és a márka is előre eltervezett •Általánosan tervezett 23% –Kategória eltervezett, a márkaválasztás az eladáshelyen dől el •Módosult választás 5% –Kategória vagy a Márka előre eltervezett, azonban a helyszínen módosul a döntés •Nem tervezett 51% –Valamennyi döntés az eladáshelyen dől el Eladáshelyi döntés A fogyasztói döntések 75%+ befolyásolható az eladás helyszínén!

3 A fogyasztói döntéshozatal Az impulzusvásárlások aránya minden vizsgált országban jelentős. Forrás: POPAI, Kereskedő magazin

4 A fogyasztói döntéshozatal Forrás: AC Nielsen, POPAI

5 Médiaköltés alakulása (Listaáras Nyilvántartás mrd Ft kontra Inflációs Növekedés) Forrás: Magyar Reklámszövetség, TNS Media Intelligence •A mérések kezdete óta az éves reklámköltés listaáron 9,9 mrd Ft-ról 548 mrd Ft-ra nőtt. Ez még a tényleges kedvezmények és az inflációs pénzromlást figyelembe véve is jelentős és folyamatos növekedés. •Szaggatott vonallal jelöltük, hogy pusztán inflációval növelve hogyan növekedett volna 1991 óta a listaáras reklámköltés.

6 Forrás: PanMedia Western, TGI Hungary, MRSZ Reklámok zavaró hatása •Az eladáshelyi reklámfelületeket a fogyasztók inkább hasznos információként kezelik, nem zavaró reklámként. •A reklámzaj eredményeként jelentős ellenérzés alakult ki bizonyos hirdetési módok iránt. •A lakosság 28%-a ezzel egyidejűleg aktív reklámkerülővé vált.

7 Integrált kommunikáció • Az ATL kampányokkal megalapozott márka erejét látványos, kreatív felületek hívják életre. Ez versenyelőnyt biztosít a konkurensekkel szemben. • A reklámüzenet két szempontból is a legjobbkor éri a fogyasztót: • Döntés előtti pillanatok • Reklám-befogadó állapot

8 Integrált kommunikáció

9

10

11

12 Média-értékek • Értékes célcsoportok • Magas kontaktus időtartam • Jelentős kontaktusszám • Mérhető hatékonyság • Alacsony holt szórás • Alacsony elérési költség • Pontosan tervezhető hely és idő • Teljeskörű szolgáltatás

13 Értékes célcsoportok Az élelmiszert vásárlók ESOMAR státusz szerinti szegmentációja Forrás: TGI Az Interspar és Kaiser’s üzletekben az országos átlagot jelentősen meghaladja a fiatal, fizetőképes réteg aránya!

14 •Egy átlagos felnőtt fogyasztó* hetente 68 percet tölt – saját bevallása szerint – a legnagyobb (élelmiszer) áruházakban** •Napi átlagban ez 10 perc, ami a hasonló módon – önbevallás – felvett média-használati adatokkal összevethető* Forrás: * KSH: évesek, Szonda Ipsos: ** CBA,Tesco,Spar,Auchan,Kaiser’s,Match,Cora,Plus,reál,Penny,Lidl,Metro Magas kontaktus időtartam

15 nő Forrás: Szonda Ipsos diplomás ABC1 Bp-megyeszékhely átlag feletti időt (68perc+) áruházakban töltők GYES, GYED Magas kontaktus időtartam Affinitási index a heti vásárlási idő alapján

16 • 2009 évi Tesco látogató számok • Tesco hyper ( 96 ) /év • Tesco hyper ( 96 ) /hó Jelentős kontaktusszám Forrás: Teso Global Zrt,, TGI

17 In-store kampányok elemzése

18 Hatékonysági vizsgálatokat befolyásoló tényezők: ATLkampányok: elektronikus média nyomtatott média közterület BTL/ In-store aktivitások: árakció másodlagos kihelyezés leaflet megjelenés hostess promóció Egyéb:főszezon termékkategória kiszerelés termékbevezetés kihelyezett termék mennyisége

19 Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 25 Átlagos forgalmi változás: + 67% Vizsgált kampányok száma: 15 Átlagos forgalmi változás: + 72% Vizsgált kampányok száma: 3 Átlagos forgalmi változás: + 211% Forrás: Célcsoport Média Kft.

20 Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 7 Átlagos forgalmi változás: + 40% Vizsgált kampányok száma: 4 Átlagos forgalmi változás: + 47% Vizsgált kampányok száma: 10 Átlagos forgalmi változás: + 83% Forrás: Célcsoport Média Kft.

21 Átlagos forgalmi változás eszközönként Vizsgált kampányok száma: 6 Átlagos forgalmi változás: + 78% Forrás: Célcsoport Média Kft.

22 Az instore reklámeszközök észlelési mutatói- hatékonysági vizsgálatok összehasonlítása

23 Észlelési és Azonosítási eredmények összehasonlítása Forrás: TGI, * Célcsoport Média, Instore kutatás május

24 Forrás: Célcsoport Média Kft. Szépségápolás Észlelés:17% Azonosítás:41% Hatékonyság:-15% Margarin Észlelés:33% Azonosítás:53% Hatékonyság:24% Margarin Észlelés:35% Azonosítás:51% Hatékonyság:24% Észlelés-hatékonyság összehasonlítása Szépségápolás Észlelés:40% Azonosítás:61% Hatékonyság:n.a. Multi brand promóció Észlelés:60% Azonosítás:51% Hatékonyság:n.a. Folttisztító Észlelés:60% Azonosítás:62% Hatékonyság:6%

25 Forrás: Célcsoport Média Kft. Észlelés-hatékonyság összehasonlítása Kefír Észlelés:63% Azonosítás:70% Hatékonyság:76% Tejdesszert Észlelés:70% Azonosítás:70% Hatékonyság:n.a. Tejdesszert Észlelés:86% Azonosítás:72% Hatékonyság:1%

26 Teljes körű szolgáltatás • Tervezés • Gyártás • Kampányszervezés • Kihelyezés • Karbantartás, monitoring • Hatékonyságvizsgálat

27 Alkalmazási javaslatok • Termékbevezetés • Az ATL nagy holt-szórással dolgozik és még nincs lojális fogyasztói tábor • Fogyasztói promóciók • Az eladáshelyi reklámfelület visszautal az ATL kampányra és aktivizálja a márka erejét • Főszezon • Magas konkurens aktivitás ellensúlyozása • Regionális célok támogatása • A médiafelület akár egy-egy áruházban is alkalmazható Eladáshelyi médiafelületek alkalmazásával nagyobb biztonsággal lehet sikeres az átfogó ATL kampány

28 Bevkocsi tároló

29 Üveg és Ajtó dekoráció

30 Bevásárló kocsi és Banner

31 Biztonsági kapuk

32 Eladótéri kapu

33 Padlómatrica

34 Polczászló és Polckártya

35 Polckapu és Polckorona

36 Kasszazóna: KVR, Kassza tálca,Futószalag

37 Egyedi dekorációk

38 Médiatípusok hálózatonként A Célcsoport Média által értékesített felületeik Egyéb cégek kezelésében lévő felületek

39 Összefoglalás •Az in-store médialehetőségek az ATL kampányok értékes kiegészítői –A fogyasztók 75%-a befolyásolható az eladás helyén –Az integrált kommunikáció in-store médiumok alkalmazásával valósul meg –A döntés pillanatában aktivizálja a márka erejét –Magas kontaktus-lehetőséget biztosít –Értékes célcsoportok fedhetők le alacsony holt-szórással –A hatékonyság mérhető

40 Referencia Lista


Letölteni ppt "Instore Média a döntés előtti pillanatban. A fogyasztói döntéshozatal Forrás: POPAI Resource •Pontosan tervezett 21% –Kategória és a márka is előre eltervezett."

Hasonló előadás


Google Hirdetések