Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)"— Előadás másolata:

1

2 Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
Címszavakban Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia) Gépátvétel (dokumentáció, javítás menete) Garanciális elbírálások MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

3 Magánszemély – fogyasztóvédelem Cég – polgári peres út
Ki a fogyasztó? A fogyasztó fogalma: „az a személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenységi körén kívül árut vesz, rendel, kap, használ, illetve akinek a részére a szolgáltatást végzik, továbbá aki az áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje” Arra a vállalkozásra, amely tevékenységi körében vásárol árut, arra nem a fogyasztóvédelmi, hanem a Ptk előírásai irányadóak Magánszemély – fogyasztóvédelem Cég – polgári peres út Tehát gyakorlatilag aki bérkaszálásra vesz fűkaszát – nem az aki telephely karbantartásra – az az MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

4 Jótállás, szavatosság Jótállás (Ptk. 248§): "Jótállás esetén a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék a jótállási időszak alatt végig hibátlanul fog működni." - rendeltetésszerű használattal járó kopás okozta meghibásodásra nem vonatkozik Szavatosság (Ptk. 227§): "A szavatosság keretében a forgalmazó garantálja, hogy a termék eladásakor megfelelt a jogszabályokban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, minősége nem gyengébb az elvárhatónál valamint nincs rejtett hibája.” 1 év 2 év MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

5 Elbírálásra csak a Makita Kft jogosult
72 órás csere A szavatossági és jótállási igények intézéséről, a kötelező jótállásról a 49/2003. (VII.30.) GKM és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szól 151/2003. (IX.22.) Korm. rend 7.§ . Cserére jogosítja a Fogyasztót, ha az a rendeltetésszerű használatot akadályozza 06-80-MAKITA ( ) Meghibásodás oka? „Garanciális” Garanciális? Nem garanciális Szervizbe Szervizbe Szervizbe Csere Ha nem garanciális a hiba, a javításra akkor is nagy kedvezményt adunk Pénz vissza Elbírálásra csak a Makita Kft jogosult MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

6 Jegyzőkönyvet kell felvenni a gépátvételről
Gépátvételi jegyzőkönyv Jegyzőkönyvet kell felvenni a gépátvételről 49/2003 GKM 3.§ alapján KÖTELEZŐ három példányos (1. ügyfélé, 2. Makita, 3. Öné), letölthető, megvásárolható 50x3 oldal 1500Ft teljesen kitöltve elküldeni a géppel (ellenkező esetben mi kitöltjük felár ellenében / a javításról árajánlat készül) a végfelhasználó elérhetősége kiemelten fontos MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

7 Gépátvételi jegyzőkönyv
Géptulajdonos adatai - fax, telefon vagy KELL! A beküldő partner adatai Várható időpont – aznapi dátum + 15 naptári nap Hiba leírása - a lehető legrészletesebben Tartozékok – a garancia elbírálásához szükség lehet A fogyasztó igénye – mit kér a fogyasztó (javítás, csere, kp) Kifogás rendezésének módja – mit kap a fogyasztó Megjegyzés – másik szállítási cím, egyéb kérés, megjegyzés 1.: végfelhasználó 2.: Makita szerviz 3.: Partner MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

8 Gépátvételi jegyzőkönyv
MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

9 Gép szervizbe küldése Jegyzőkönyv GLS-t hívni vagy a Makita ügyfélszolgálatot a számon – futárszolgálat – szállítási ktg. Gép csomagolása – a gép teljesen be kell, hogy legyen csomagolva, benzines gépek esetében benzin nélkül Javítás Gép vissza a beküldőhöz Minden partner köteles a nem nála vásárolt gép javításával teljes körűen eljárni. Minden ilyen esetben Makita Kft részére kiállítható nettó 200Ft/gép-ről számla, tárgyhót követő hónap 5.-ig beküldeni. MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

10 Jegyzőkönyv pontos kitöltése!!!
Javítási árajánlatok Partnernek Ajánlat készül Végfelhasználónak Jegyzőkönyv pontos kitöltése!!! Végfelhasználó visszaigazol (fax, , sms) Kommunikáció írásban – Javítás Makita számlát állít ki a beküldő partnernek Gar.időn belül -15% Gar.időn túl saját alkatrészkedvezmények, alviszonteladó - 15% Partner számlát állít ki a végfelhasználónak az ajánlat szerint MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

11 Garancia Garanciális meghibásodások Garanciális Gyártási hiba
Szerelési hiba Nem szakszerű használatból eredő hiba (állórész, forgórész, csapágyak, fogaskerekek, stb…) NEM garanciális! Kopásból eredő meghibásodás (kopott szerszámbefogó, kapcsoló, szénkefe, stb…) MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

12 Nem garanciális meghibásodások
Nem szakszerű használatból eredő hiba (túlterhelés, karbantartás elmulasztása, stb.) MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

13 3 év EXTRA garancia Regisztrált Makita és Dolmar gépekre (akkus is!!!)
Szerviz 3 év EXTRA garancia Regisztrált Makita és Dolmar gépekre (akkus is!!!) Ha a meghibásodás nem garanciális, a javítást ingyen, vagy nagy kedvezménnyel vállaljuk Meghibásodás esetén be kell küldeni: gép számla jótállási jegy regisztrációs adatlap gépátvételi jegyzőkönyv Amire nem vonatkozik: beazonosíthatatlan gép szándékos rongálás kábelszakadás irreális igénybevétel, túlterhelés használati útmutatóban foglaltak be nem tartása gépkölcsönzős gép Maktec gépek MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

14 3 év Makita EXTRA garancia
Makita garancia Regisztrált gépekre 1 év jótállás 3 év Makita EXTRA garancia Elektromos gépek igen Kerti gépek Gyártási hiba Szerelési hiba Természetes kopásból eredő meghibásodás nem ingyen vagy nagy kedvezménnyel Kisebb felhasználói hibából eredő meghibásodás Az egyedi elbírálás jogát fenntartjuk A 3 év garancia nem érinti a fogyasztó törvényből eredő jogait MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

15 Szerviz Köszönöm a figyelmet! MAKITA viszonteladói tréning - szerviz


Letölteni ppt "Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések