Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Címszavakban Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia) Gépátvétel (dokumentáció, javítás menete) Garanciális elbírálások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Címszavakban Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia) Gépátvétel (dokumentáció, javítás menete) Garanciális elbírálások."— Előadás másolata:

1

2 Címszavakban Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia) Gépátvétel (dokumentáció, javítás menete) Garanciális elbírálások MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

3 •A fogyasztó fogalma: „az a személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenységi körén kívül árut vesz, rendel, kap, használ, illetve akinek a részére a szolgáltatást végzik, továbbá aki az áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje” Arra a vállalkozásra, amely tevékenységi körében vásárol árut, arra nem a fogyasztóvédelmi, hanem a Ptk előírásai irányadóak •Magánszemély – fogyasztóvédelem •Cég – polgári peres út •Tehát gyakorlatilag aki bérkaszálásra vesz fűkaszát – nem az aki telephely karbantartásra – az az MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Ki a fogyasztó?

4 •Jótállás (Ptk. 248§): "Jótállás esetén a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék a jótállási időszak alatt végig hibátlanul fog működni." - rendeltetésszerű használattal járó kopás okozta meghibásodásra nem vonatkozik •Szavatosság (Ptk. 227§): "A szavatosság keretében a forgalmazó garantálja, hogy a termék eladásakor megfelelt a jogszabályokban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, minősége nem gyengébb az elvárhatónál valamint nincs rejtett hibája.” Jótállás, szavatosság MAKITA viszonteladói tréning - szerviz 1 év 2 év

5 MAKITA viszonteladói tréning - szerviz 72 órás csere Meghibásodás oka? Csere Szervizbe „Garanciális”Garanciális? Szervizbe Nem garanciális Szervizbe 151/2003. (IX.22.) Korm. rend 7.§. Cserére jogosítja a Fogyasztót, ha az a rendeltetésszerű használatot akadályozza A szavatossági és jótállási igények intézéséről, a kötelező jótállásról a 49/2003. (VII.30.) GKM és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szól Pénz vissza MAKITA ( ) Ha nem garanciális a hiba, a javításra akkor is nagy kedvezményt adunk Elbírálásra csak a Makita Kft jogosult

6 Jegyzőkönyvet kell felvenni a gépátvételről 49/2003 GKM 3.§ alapján KÖTELEZŐ három példányos (1. ügyfélé, 2. Makita, 3. Öné), letölthető, megvásárolható 50x3 oldal 1500Ft MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Gépátvételi jegyzőkönyv teljesen kitöltve elküldeni a géppel (ellenkező esetben mi kitöltjük felár ellenében / a javításról árajánlat készül) a végfelhasználó elérhetősége kiemelten fontos

7 Géptulajdonos adatai - fax, telefon vagy KELL! A beküldő partner adatai Várható időpont – aznapi dátum + 15 naptári nap Hiba leírása - a lehető legrészletesebben Tartozékok – a garancia elbírálásához szükség lehet A fogyasztó igénye – mit kér a fogyasztó (javítás, csere, kp) Kifogás rendezésének módja – mit kap a fogyasztó Megjegyzés – másik szállítási cím, egyéb kérés, megjegyzés MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Gépátvételi jegyzőkönyv 1.: végfelhasználó 2.: Makita szerviz 3.: Partner

8 MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Gépátvételi jegyzőkönyv

9 MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Gép szervizbe küldése  Jegyzőkönyv  GLS-t hívni vagy a Makita ügyfélszolgálatot a számon – futárszolgálat – szállítási ktg.  Gép csomagolása – a gép teljesen be kell, hogy legyen csomagolva, benzines gépek esetében benzin nélkül  Javítás  Gép vissza a beküldőhöz Minden partner köteles a nem nála vásárolt gép javításával teljes körűen eljárni. Minden ilyen esetben Makita Kft részére kiállítható nettó 200Ft/gép- ről számla, tárgyhót követő hónap 5.-ig beküldeni.

10 MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Javítási árajánlatok Ajánlat készül Végfelhasználónak Partnernek Végfelhasználó visszaigazol (fax, , sms) Javítás Makita számlát állít ki a beküldő partnernek Gar.időn belül -15% Gar.időn túl saját alkatrészkedvezmények, alviszonteladó - 15% Partner számlát állít ki a végfelhasználónak az ajánlat szerint Jegyzőkönyv pontos kitöltése!!! Kommunikáció írásban –

11 Garancia MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Garanciális meghibásodások Gyártási hiba Garanciális Szerelési hiba Garanciális Nem szakszerű használatból eredő hiba (állórész, forgórész, csapágyak, fogaskerekek, stb…) NEM garanciális! Kopásból eredő meghibásodás (kopott szerszámbefogó, kapcsoló, szénkefe, stb…) NEM garanciális!

12 MAKITA viszonteladói tréning - szerviz Nem garanciális meghibásodások Nem szakszerű használatból eredő hiba (túlterhelés, karbantartás elmulasztása, stb.)

13 3 év EXTRA garancia •Regisztrált Makita és Dolmar gépekre (akkus is!!!) •Ha a meghibásodás nem garanciális, a javítást ingyen, vagy nagy kedvezménnyel vállaljuk •Meghibásodás esetén be kell küldeni:  gép  számla  jótállási jegy  regisztrációs adatlap  gépátvételi jegyzőkönyv •Amire nem vonatkozik:  beazonosíthatatlan gép  szándékos rongálás  kábelszakadás  irreális igénybevétel, túlterhelés  használati útmutatóban foglaltak be nem tartása  gépkölcsönzős gép  Maktec gépek Szerviz MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

14 Makita garancia 1 év jótállás3 év Makita EXTRA garancia Elektromos gépekigen Kerti gépekigen Gyártási hibaigen Szerelési hibaigen Természetes kopásból eredő meghibásodás nemingyen vagy nagy kedvezménnyel Kisebb felhasználói hibából eredő meghibásodás nemingyen vagy nagy kedvezménnyel Az egyedi elbírálás jogát fenntartjuk A 3 év garancia nem érinti a fogyasztó törvényből eredő jogait Regisztrált gépekre MAKITA viszonteladói tréning - szerviz

15 Köszönöm a figyelmet! Szerviz MAKITA viszonteladói tréning - szerviz


Letölteni ppt "Címszavakban Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia) Gépátvétel (dokumentáció, javítás menete) Garanciális elbírálások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések