Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 5.5.6-08-0002 JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 5.5.6-08-0002 JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,"— Előadás másolata:

1 TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja, SZEBERÉNYI GYÖRGY, az OFE Baranya megyei elnökhelyettese, a Baranya megyei Békéltető Testület tagja

2 TÁMOP A jótállás fogalma, fő sajátosságai 1.1 Mi a jótállás? 1.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 1.3 Mikor beszélünk hibás teljesítésről? 1.4 Hogyan kell igazolni a jótállási jogosultságot?

3 TÁMOP Minőségi kifogás intézése jótállásnál 2.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 2.2 Milyen dokumentumban kell rögzíteni a panaszt? 2.3 Mit tartalmazzon a jegyzőkönyv? 2.4 Mi a teendő, ha a forgalmazó nem vesz fel jegyzőkönyvet? 2.5 Milyen követeléssel léphet fel a fogyasztó?

4 TÁMOP A kötelező jótállás alá eső termékek köre 3.1 Mely termékekre terjed ki a kötelező jótállás? 3.2 Van-e alsó árhatára a jótállási kötelezettségnek? 3.3 Melyik jogszabályban található az előírás?

5 TÁMOP Eljárás a hiba okának bizonyítására 4.1 Kinek kell bizonyítania? 4.2 Kinek kell állnia a költségeket? 4.3 Lehet-e vitatni a forgalmazó által beszerzett szakvéleményt?

6 TÁMOP A minőségi hiba elhárításának menete 5.1 Hol kell elvégeztetni a hiba elhárítását? 5.2 Kivel kell elvégeztetni a javítást? 5.3 Mi történik, ha a fogyasztó nem eszerint jár el? 5.4 Mennyi idő alatt kell elvégezni a javítást?

7 TÁMOP A jótállási idő alakulása 6.1 Mennyi a kötelező jótállás időtartama? 6.2 A meghibásodás miatti kiesés hogyan hat a jótállás idejére? 6.3 Hogyan kell kiszámítani a jótállási idő meghosszabbodását? 6.4 Kinek a dolga ezt meghatározni és mi módon?

8 TÁMOP A három napos szabály 7.1 Mi ez és mikor alkalmazható? 7.2 Van-e joga a forgalmazónak a hiba okának vizsgálatára? 7.3 Mikor tagadhatja meg a forgalmazó a cserét? 7.4 Mely napokat kell a szabály alapján figyelembe venni?

9 TÁMOP Gyárilag vállalt jótállás 8.1 Vállalhat-e a gyártó a kötelezőtől eltérő jótállási feltételeket? 8.2 Milyen szabályok vonatkoznak erre? 8.3 Kikényszeríthető-e a kötelezőn felül vállalt jótállás?

10 TÁMOP Jótállás egyes javító-karbantartó szolgáltatásoknál 9.1 Milyen szolgáltatásokra terjed ki a jótállás? 9.2 Hogyan alakul a jótállási idő? 9.3 Miként érvényesíthető a jótállási igény?

11 TÁMOP A szavatosság fogalma, sajátosságai 10.1 Mi a szavatosság? 10.2 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 10.3 Hogyan kell igazolni a szavatossági jogosultságot?

12 TÁMOP A minőségi kifogás intézése szavatosságnál 11.1 Hol kell kezdeményezni az ügyintézést? 11.2 Hogyan lehet rögzíteni a panaszt? 11.3 Milyen igénnyel léphet fel a fogyasztó? 11.4 Kit terhel a bizonyítási kényszer? 11.5 Miként alakul a szavatossági idő?

13 TÁMOP Jótállás alá eső termékek szavatossága 12.1 Mennyi szavatossági idő jár ilyen esetben? 12.2 Kinek kell bizonyítania a hiba okát?

14 TÁMOP A jótállásnál, ill. szavatosságnál felmerülő leggyakoribb panaszokok 13.1 Vita a hiba okának bizonyításáról 13.2 Vita a hiba elhárításának módjáról, a követelés elfogadható mértékéről 13.3 Vita az elhárítás eredményének minőségéről 13.4 Alkatrészellátás biztosítása 13.5 A javítási idő, ill. gyakoriság miatti vita 13.6 Cserekészülék biztosítása 13.7 Nem minőségi hiba miatti csereigény 13.8 Jogérvényesítés megszűnt üzletnél 13.9 Akciós, ill. leértékelt áruk jótállása, szavatossága Eljárás használt terméknél


Letölteni ppt "TÁMOP 5.5.6-08-0002 JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések