Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke"— Előadás másolata:

1 Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke
Az M0 Érdekvédelmi Egyesület tevékenysége, elért eredményei, aktualitások Előadó: Dr. Dietz Ferenc Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke 2009. március 17.

2 Az M0 gyűrű szektorai az agglomerációban

3 Félelmek 56.000 autó naponta a Megyeri-hídon
autó naponta a Margit-híd lezárása után a Megyeri-hídon 11-es bedugulása a Megyeri-híd és a Flórián tér között 11-es dunakanyari szakaszának környezetrombolása idegenforgalom visszaesése Ipari parkok, bevásárlóközpontok miatti forgalomnövekedés

4 Párbeszéd hiánya hiába a folyamatos szóbeli és írásbeli tiltakozás – nincs reakció tényleges együttműködés szükséges minisztériumok sikertelen megkeresése kistérségi összesítő átadása a minisztériumnak média kommunikáció Országgyűlési képviselők megkeresése Önkormányzati szövetségek megkeresése útlezárások lehetősége

5 M0 Érdekvédelmi Egyesület
Megalakulás: június 23-án Szentendrén Elnök: dr. Dietz Ferenc/Szentendre, alelnökök: Szenes Lajos/Tát, Gromon István/Pilisvörösvár, Molnár Zsolt/Szigetmonostor Célok: a szentendrei, pilisvörösvári, esztergomi és óbudai térség érdekvédelme közlekedésfejlesztési elképzelések összehangolása koordináció egyeztető funkció egységes álláspont kialakítása folyamatos egyeztetés a szaktárca és az érintett települések között Információ: dr. Török Balázs: ,

6 Rövid távú feladatok Közlekedés forgalomtechnikai eszközök
Jelzőlámpa Sebességjelző Gyalogátkelőhely Terelő sziget Súlykorlátozás Forgalomlassítás Forgalomkorlátozás járműfajta és környezetterhelési mutató szerint Összehangolt közúti ellenőrzés

7 Hosszú távú feladatok M0-körgyűrű bezárása
Elkerülő utak megépítése – (Budakalász, Pomáz, Szentendre stb.) Új 10-es út megépítése Forgalmi változásokra reagálás

8 Megtett intézkedések Kifelé Követelések ismételt átadása
Folyamatos egyeztetés a szakhatóságokkal (KHEM, KKK, Közút Kht) Folyamatos egyeztetés minisztériumokkal Befelé Állapotfelmérés (közlekedés, környezetvédelem) Forgalomszámlálás és zajmérés

9 Forgalomvizsgálat 11.sz. főút forgalma jelentősen növekedett
Résztvevő települések: Szentendrei kistérség: Leányfalu, Budakalász Dunabogdány, Pilisszentkereszt, Szentendre, Visegrád Pilisvörösvár Piliscsaba

10 Zajvédelmi vizsgálat bár a zajterhelés jelentős,
Budakalász zajhelyzete rosszabbodott Résztvevő települések: Szentendrei kistérség: Leányfalu, Budakalász Dunabogdány, Pilisszentkereszt, Szentendre, Visegrád Pilisvörösvár Piliscsaba

11 Tömegközlekedés Új Volánbusz közlekedés lakossági érdeksérelemmel jár
Egyeztetések Változatlan lakossági kérés a közlekedés visszaállítására

12 „Kishíd” és népszavazás
41/2007. (II.13.) Kt. sz. határozat: korábbi döntés 2008. szeptember 9-én a korábbi határozatnak megfelelően az alábbiakról született döntés: Első változat: Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadhatónak tartja a Strand utcától délre 300 m-re vagy attól még délebbre lévő hídhelyet, abban az esetben, ha a forgalom levezetése déli irányban legalább a Dera patakig történő elhúzással valósul meg. (333/2008. (IX.09.) Kt.sz. határozat) Második változat: Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadhatónak tartja a 11.sz. főúthoz kapcsolódó Duna-ági átjárását Szentendre, a Határcsárdánál létesítendő kizárólagosan csak gyalogos-kerékpáros forgalmat biztosító „gyalogos-kerékpáros híd” építésével. (332/2008. (IX.09.) Kt.sz. határozat)

13 Kishíddal kapcsolatos népszavazás Szigetmonostoron
2009. március 1. 62 %-os részvételi arány (1136 fő) Szavazási arány: Mellette 83 % (942 fő) Ellene 17 % (194 fő) Szigetmonostor ragaszkodik az autós hídhoz

14 Szentendre döntései a kishíd ügyében
78/2009 (III.12.) – kis híd helyének kijelölése A Határ csárda közelében megvalósítandó közúti híd akkor támogatható, ha az ráköthető a Ny-i tehermentesítő útra. A szigeti közúti közlekedés a Dera pataknál történő levezetése a szigeti vízbázis fölött lábakon átvezetve támogatható. A megszűnő papírgyár területére a soron következő szabályozási terv módosításakor elővásárlási jog bejegyezését készítse elő településfejlesztési célból és kezdeményezze annak vizsgálatát az illetékes szerveknél, hogy a fenti helyszínen megvalósítható-e a szigetmonostori közúti híd rácsatlakoztatása.

15 Eredmények 1062/2008 (IX.23.) Kormány határozat – Megyeri-híd
2008. december 31-ig marad a Róbert Károly krt-Árpád-híd teherforgalmi útvonal maradt Budakalász, Pomáz szerződéstervezet Szentendre-Szigetmonostor szerződéstervezet Közlekedéstechnikai berendezések Súlykorlátozás bevezetése

16 A jövőbeni tervek, kitűzött célok
M0 körgyűrű befejezése Elkerülő és tehermentesítő utak megépítése Közlekedésbiztonsági eszközök kiépítése Alternatív közlekedési formák népszerűsítése P+R parkolók fejlesztés, HÉV-vonal rekonstrukciója Vízi közlekedés fejlesztése

17 M0 Érdekvédelmi Egyesület
négy határozatban megfogalmazott Kérés a minisztérium felé Súlykorlátozás ellenőrzése P+R parkolók kiépítése Forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése Megyeri-híd alvállalkozóinak kifizetése

18 Dr. Dietz Ferenc titkársága
Köszönöm figyelmüket! További információ: Dr. Dietz Ferenc titkársága 26/


Letölteni ppt "Szentendre város polgármestere Az M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke"

Hasonló előadás


Google Hirdetések