Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁron Orosz Megváltozta több, mint 10 éve
1
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
SEMMELWEIS EGYETEM Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport
2
Forrás átcsoportosítás
Létesítmény Kiválasztás Szakember-képzés Forrás átcsoportosítás Befektetés-ösztönzés Piacélénkítés FINANSZÍROZÁS KULCSFAKTOROK Sport-diplomácia Sporttudomány Marketing Menedzsment
3
TARTALOM BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk”
erről lesz szó BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” PIACOLÁS „mennyi az annyi” STRATÉGIA „a siker titka”
4
BUKIK A MODELL - alkalmazkodj
5
HAGYOMÁNYOS REKLÁM Te mosolygó hulla…
6
FREE the line… A T L B T L line INTERNET RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ TV PR
NEW MEDIA EVENT MARK P.O.S. SZPONZ SALES PROM DIRECT. MARK
7
FÓKUSZBAN FOGYASZTÓ márkaélményen a fogyasztó A legfőbb törekvés
a passzívan szemlélődő FOGYASZTÓ minél komplexebb bevonása márkaélményen keresztül.
8
VOND BE Mutasd meg Mond el
Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness // The dream took shape through ideas: freedom, happiness, possibility, self-reliance. A dream for all men. A crowd sourced pursuit. VOND BE de a legfőbb cél
9
NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA
a világ változik, Te változol vele…
10
SZPONZORÁCIÓ - mi így szeretünk
11
klasszikus saját projekt természetbeni média
- szponzorálás - saját projekt - létrehozása - természetbeni - szponzorálás - média - szponzorálás -
12
PIACOLÁS - mennyi az annyi
13
Forrás: Magyar Reklámszövetség, 2012.
14
SZPONZORÁCIÓS PIAC – MAGYARORSZÁG
19-21 milliárd forint…
15
STRATÉGIA - a siker titka
16
IEG/Performance Research
MÓDSZER kérdőív Gyógyászat, gyógyhatású készítmények Élelmiszer Szépségápolás Pénzintézet, biztosítótársaság Távközlés Kereskedelem Kultúra, szabadidő, szórakozás Tömegtájékoztatás Közlekedési eszközök Szolgáltatás Forrás: Kantar Media – TOP 10 piaci szektor listaáras reklámköltése alapján, 2012. IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey” 40 szektor vállalat ?
17
A PÉNZEMBER nem tudnátok segíteni…
18
HATÉKONY SZPONZORÁCIÓ
- stratégiai pillérek 2. KÖZÖNSÉG bevonása 1. STRATÉGIAI megközelítés 3. HATÉKONYSÁG mérése 4. KREATÍV aktiválás
19
DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL
#1: DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
20
A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA
#2: A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
21
MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA
#3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9%
22
A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI
#4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
23
A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE
#5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
24
A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK
#6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
25
KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Média befektetés
26
KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Innovatív eszközkombináció
27
NE adj el… A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE
oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…
28
A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE
a szponzoráció inkább emotív médium…
29
SZPONZOR - profilok BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ
30
Dr. BERKES Péter, egyetemi adjunktus
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.