Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus"— Előadás másolata:

1 FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
SEMMELWEIS EGYETEM Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport

2 Forrás átcsoportosítás
Létesítmény Kiválasztás Szakember-képzés Forrás átcsoportosítás Befektetés-ösztönzés Piacélénkítés FINANSZÍROZÁS KULCSFAKTOROK Sport-diplomácia Sporttudomány Marketing Menedzsment

3 TARTALOM BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk”
erről lesz szó BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” PIACOLÁS „mennyi az annyi” STRATÉGIA „a siker titka”

4 BUKIK A MODELL - alkalmazkodj

5 HAGYOMÁNYOS REKLÁM Te mosolygó hulla…

6 FREE the line… A T L B T L line INTERNET RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ TV PR
NEW MEDIA EVENT MARK P.O.S. SZPONZ SALES PROM DIRECT. MARK

7 FÓKUSZBAN FOGYASZTÓ márkaélményen a fogyasztó A legfőbb törekvés
a passzívan szemlélődő FOGYASZTÓ minél komplexebb bevonása márkaélményen keresztül.

8 VOND BE Mutasd meg Mond el
Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness // The dream took shape through ideas: freedom, happiness, possibility, self-reliance. A dream for all men. A crowd sourced pursuit. VOND BE de a legfőbb cél

9 NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA
a világ változik, Te változol vele…

10 SZPONZORÁCIÓ - mi így szeretünk

11 klasszikus saját projekt természetbeni média
- szponzorálás - saját projekt - létrehozása - természetbeni - szponzorálás - média - szponzorálás -

12 PIACOLÁS - mennyi az annyi

13 Forrás: Magyar Reklámszövetség, 2012.

14 SZPONZORÁCIÓS PIAC – MAGYARORSZÁG
19-21 milliárd forint…

15 STRATÉGIA - a siker titka

16 IEG/Performance Research
MÓDSZER kérdőív Gyógyászat, gyógyhatású készítmények Élelmiszer Szépségápolás Pénzintézet, biztosítótársaság Távközlés Kereskedelem Kultúra, szabadidő, szórakozás Tömegtájékoztatás Közlekedési eszközök Szolgáltatás Forrás: Kantar Media – TOP 10 piaci szektor listaáras reklámköltése alapján, 2012. IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey” 40 szektor vállalat ?

17 A PÉNZEMBER nem tudnátok segíteni…

18 HATÉKONY SZPONZORÁCIÓ
- stratégiai pillérek 2. KÖZÖNSÉG bevonása 1. STRATÉGIAI megközelítés 3. HATÉKONYSÁG mérése 4. KREATÍV aktiválás

19 DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL
#1: DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

20 A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA
#2: A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

21 MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA
#3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9%

22 A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI
#4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

23 A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE
#5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

24 A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK
#6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

25 KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Média befektetés

26 KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Innovatív eszközkombináció

27 NE adj el… A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE
oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…

28 A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE
a szponzoráció inkább emotív médium…

29 SZPONZOR - profilok BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ

30 Dr. BERKES Péter, egyetemi adjunktus


Letölteni ppt "FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus"

Hasonló előadás


Google Hirdetések