Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kampányreceptek: Médiapirula vény nélkül! Médiakommunikációs sajátosságok az OTC szektorban Kovács Dóra PHD, business director.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kampányreceptek: Médiapirula vény nélkül! Médiakommunikációs sajátosságok az OTC szektorban Kovács Dóra PHD, business director."— Előadás másolata:

1 Kampányreceptek: Médiapirula vény nélkül! Médiakommunikációs sajátosságok az OTC szektorban Kovács Dóra PHD, business director

2 15 perces vizit •Reklámzaj •Bevett gyakorlat •Tuti receptek •Lehetőségek

3 Reklámzaj Az OTC szektor média jelenléte a válság alatt erősödött a piaci tendenciákkal ellentétben ben már 11%-át adja az össz média befektetésnek! Jelentős TV fókusz, különösen alacsony online jelenlét!

4 Ha már TV… Naponta átlagosan 23 perc a reklámnézés, ami átlagosan 76 reklámot jelent. A leggyakoribb szpot és a legtöbbet hirdetett márka is az OTC szektorhoz kapcsolódik.

5 Bevett gyakorlatok… •Mindent bemutatni: probléma, hatás, időfaktor, mechanizmus, ajánlat •Emlékeztetőjegy: történet, karakter, híres ember

6 Piaci betegség Médiaügynökség = Médiavásárló (kommunikációs partner, tanácsadó)(beszállító) GRP $$$

7 Mindig csak a probléma AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Implicit (összetett üzenet, asszociációk képzése vagy megerősítése) Explicit (egyszerű, specifikus üzenet) Nem érdeklődő/neutrális (alacsony érdeklődés és indifferens a márkával szemben) tűzoltás

8 Mindig csak a probléma AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” AKTIVÁLÁS „Beteg vagyok, fáj valamim, azonnal akarok valamilyen megoldást” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” MEGERŐSÍTÉS „Eddig is tudtam, hogy ez hatékony, de most már kifejezettem kedvelem.” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” KITERJESZTÉS „Ez nagyon megérintett, biztos jó lehet, a termék, legközelebb kipróbálom” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” BECSAPÓDÁS „Eddig ez a termék nem érdekelt, de ez az ajánlat jól hangzik” Érdeklődő/vonzódó (magas érdeklődési szint/kedveli a márkát) Implicit (összetett üzenet, asszociációk képzése vagy megerősítése) Explicit (egyszerű, specifikus üzenet) Nem érdeklődő/neutrális (alacsony érdeklődés és indifferens a márkával szemben) prevenció

9 Merre megy a globális kommunikáció kreatív szempontból? [gyógyszer bekap] nagyon szenvedek [gyógyszer bekap] már nem szenvedek [gyógyszer bekap] több időm jut a gyermekemre sokkal magabiztosabb vagyok [gyógyszer bekap] Régen Most Majd Egészségügyi „Anyagi” Önmegvalósítás Ígéret Időszak

10 Megtérül, ha szeretik a márkát! 31% 16% nagy arányú megtérülés és profitnövekedés %-a 1 Összesített 26% Racionális Emocionális Korreláció a márka ’kedveltségével’ 2 1. IPA dataBANK of 880 esettanulmány vizsgálata alapján– azon esetek százaléka, amelyeknél vagy racionális, vagy emocionális vagy racionális/emocionális kommunikációs kampányok hatására jelentősen megnövekedett a nyereség – Binet, L, and Field P. Marketing in the Era of Accountability. Henley-on-Thames, Oxford: World Advertising Research Centre, Heath, R.G., Brandt, D. & Nairn, A. (2006) Brand relationships – strengthened by emotion, weakened by attention. Journal of Advertising Research, 46,4, pp. 410–419.

11 Célcsoport - olyan nincs, hogy mindenki •Melyik a stratégiailag fontos csoport? •Honnan jön a volumen? •Mi a USP és ez mely csoport számára lehet releváns, motiváló? •Lehet egyszerre több célom? •Marketing és Média célcsoport a költséghatékonyság tükrében!

12 Több hallgatás, okosabb beszéd •Milyen kontextusban jelenik meg a márkám a közösségi térben? •Milyen esetben hivatkoznak orvos vagy gyógyszerész ajánlására a postokban? •A közösségi tér az a Facebook? •Mit tudhatok meg egy betegségről és az érintettekről? •Vajon az intim témákat a közösségi térben is szégyelljük vagy csak az orvos előtt?

13 Az információ hatalom Kalmopyrin fogyasztó Ibustar fogyasztó Algoflex fogyasztó

14 Ne féljünk használni! Gondolkodjunk stratégiában! Minden egy helyen 1 2 Interaktív 3 Csatorna optimalizáció 4 Saját és szerzett média integráció 5 Cloud alapú, élő együttműködés 6 Játék mechanizmus

15 Ne féljünk használni! Gondolkodjunk stratégiában! „Szeretnénk tévét!”„Van egy ilyen célom” sales image gyakoriság

16 Gondolkodjunk közösen! Kovács Dóra PHD, business director


Letölteni ppt "Kampányreceptek: Médiapirula vény nélkül! Médiakommunikációs sajátosságok az OTC szektorban Kovács Dóra PHD, business director."

Hasonló előadás


Google Hirdetések