Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató."— Előadás másolata:

1 Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató

2 OTC üzleti modell – A szokásos gyanúsítottak Gyártó Patika Fogyasztó

3 Miként hat a mostani „válság” a főszereplőkre? • A korábbi válságok elsősorban a fogyasztókra hatottak (vásárlóerő-csökkenés) •A mostani váláság minden szereplőre jelentős negatív hatást fejt ki: a patika-univerzumot érinti elsősorban, szoros második a fogyasztó, de a harmadik helyezett média is szenved a mostani piaci viszonyoktól. Az újszerű helyzetre újszerű megoldást kell adnunk. Nézzük végig a szereplőket egyenként! Az újszerű helyzetre újszerű megoldást kell adnunk. Nézzük végig a szereplőket egyenként!

4 Fogyasztók • Érdemes printben és TV-ben árkommunikációt folytatni (és nem csak akciós újságban) • Vegyük figyelembe, hogy a fogyasztó egyre inkább az ex-pocket kiadást nézi (ellentétben az FMCG- vel, ahol a per unit költés került előtérbe) •A „komplex” megoldások (költség)hatékonyságot sugallnak •EP kártya még jobban előtérbe kerül •Találjuk meg azokat, akik továbbra is fizetőképesek

5 Média • Keményebben kell tárgyalni!!! • Freebie-ket kilátásba kell helyezni (időjárás szponzoráció, termékmegjelenítés stb.) • Médiajelenlétet 2-3 médiumra korlátozni (nincs erőforrás 360 fokos médiatámogatásra) • Érdemes „olcsó” építkezésbe kezdeni, amely csak hosszútávon térül meg (pl. social media)

6 Patikák • Szegmentáció jelentősége felértékelődik • Láncokkal külön kell foglalkozni (átmeneti állapot van, de nem viselkedhetünk ennek megfelelően) • Készletezési trendeket le kell reagálni • Kedvezményeket részben át kell engedni a fogyasztónak

7 +1 Új szereplőket kell bevonni • Új csatornák (mass market, online) • Védőnő • Kórház

8 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések