Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató"— Előadás másolata:

1 Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató

2 OTC üzleti modell – A szokásos gyanúsítottak
Patika Fogyasztó Gyártó

3 Miként hat a mostani „válság” a főszereplőkre?
A korábbi válságok elsősorban a fogyasztókra hatottak (vásárlóerő-csökkenés) A mostani váláság minden szereplőre jelentős negatív hatást fejt ki: a patika-univerzumot érinti elsősorban, szoros második a fogyasztó, de a harmadik helyezett média is szenved a mostani piaci viszonyoktól. Az újszerű helyzetre újszerű megoldást kell adnunk. Nézzük végig a szereplőket egyenként!

4 Fogyasztók Érdemes printben és TV-ben árkommunikációt folytatni (és nem csak akciós újságban) Vegyük figyelembe, hogy a fogyasztó egyre inkább az ex-pocket kiadást nézi (ellentétben az FMCG-vel, ahol a per unit költés került előtérbe) A „komplex” megoldások (költség)hatékonyságot sugallnak EP kártya még jobban előtérbe kerül Találjuk meg azokat, akik továbbra is fizetőképesek

5 Média Keményebben kell tárgyalni!!!
Freebie-ket kilátásba kell helyezni (időjárás szponzoráció, termékmegjelenítés stb.) Médiajelenlétet 2-3 médiumra korlátozni (nincs erőforrás 360 fokos médiatámogatásra) Érdemes „olcsó” építkezésbe kezdeni, amely csak hosszútávon térül meg (pl. social media)

6 Patikák Szegmentáció jelentősége felértékelődik
Láncokkal külön kell foglalkozni (átmeneti állapot van, de nem viselkedhetünk ennek megfelelően) Készletezési trendeket le kell reagálni Kedvezményeket részben át kell engedni a fogyasztónak

7 +1 Új szereplőket kell bevonni
Új csatornák (mass market, online) Védőnő Kórház

8 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések