Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
2
OTC üzleti modell – A szokásos gyanúsítottak
Patika Fogyasztó Gyártó
3
Miként hat a mostani „válság” a főszereplőkre?
A korábbi válságok elsősorban a fogyasztókra hatottak (vásárlóerő-csökkenés) A mostani váláság minden szereplőre jelentős negatív hatást fejt ki: a patika-univerzumot érinti elsősorban, szoros második a fogyasztó, de a harmadik helyezett média is szenved a mostani piaci viszonyoktól. Az újszerű helyzetre újszerű megoldást kell adnunk. Nézzük végig a szereplőket egyenként!
4
Fogyasztók Érdemes printben és TV-ben árkommunikációt folytatni (és nem csak akciós újságban) Vegyük figyelembe, hogy a fogyasztó egyre inkább az ex-pocket kiadást nézi (ellentétben az FMCG-vel, ahol a per unit költés került előtérbe) A „komplex” megoldások (költség)hatékonyságot sugallnak EP kártya még jobban előtérbe kerül Találjuk meg azokat, akik továbbra is fizetőképesek
5
Média Keményebben kell tárgyalni!!!
Freebie-ket kilátásba kell helyezni (időjárás szponzoráció, termékmegjelenítés stb.) Médiajelenlétet 2-3 médiumra korlátozni (nincs erőforrás 360 fokos médiatámogatásra) Érdemes „olcsó” építkezésbe kezdeni, amely csak hosszútávon térül meg (pl. social media)
6
Patikák Szegmentáció jelentősége felértékelődik
Láncokkal külön kell foglalkozni (átmeneti állapot van, de nem viselkedhetünk ennek megfelelően) Készletezési trendeket le kell reagálni Kedvezményeket részben át kell engedni a fogyasztónak
7
+1 Új szereplőket kell bevonni
Új csatornák (mass market, online) Védőnő Kórház
8
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.