Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Http://www.portofbaja.hu/index.php?page=videos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Http://www.portofbaja.hu/index.php?page=videos."— Előadás másolata:

1

2 A folyami fuvarozás és szállítmányozás
BGF KKK – NG nappali Nemzetközi ügyletek logisztikája 2011. november Áts Júlia Egyik leggyorsabb fuvarozási ág. Kiszolgáltatott az időjárásnak.

3 Általános jellemzők: tömegszerűség nagy hozzáférés közvetett
gyakoriság változó fuvarozási sebesség alacsony időjárás-függőség viszonylag erős közlekedésbiztonság nagyfokú díjszint alacsony környezeti hatás kímélő

4 fuvareszközök uszályok (+ vontatóhajók) bárkák (+ motorhajók)
önjáró hajók Ro-Ro hajók folyam-tengerjáró hajók tonna hordképesség

5 A folyami fuvarozás infrastruktúrája
hajózható vízi út meder (fő jellemzők: mélység, űrszelvény) zsilipek kikötők nyílt vízi (természetes) medencés (mesterséges) rakpartok átrakó létesítmények raktárak szárazföldi közlekedési pályák (áteresztőképesség) kommunikációs hálózatok

6 A folyami fuvarozás előnyei hátrányai
alacsony fajlagos energiafelhasználás munkaerő-igény károsanyag-kibocsátás zajkibocsátás olcsó környezetkímélő alacsony sebesség kiszolgáltatottság a természeti tényezőknek vízállás csapadék- fagyviszonyok

7 árukör alacsony értéksűrűségű, sürgős továbbítást nem igénylő,
viszonylag terjedelmes, ömlesztett száraz- folyékony- tömegáru pl. szén, koksz, vasérc, homok, kavics, cement, gabona, kukorica, napraforgómag, repce, szójadara elsődleges feldolgozású acélipari termékek ásványolaj-termékek ill. „projekt”-rakományok

8 fuvarjog 1955 – Bratislavai Egyezmények
DÁF (Dunai Árufuvarozási Feltételek) Egységes Díjszabási Egyezmény Kölcsönös vontatási és ügynöklési megállapodás kétoldalú államközi megállapodások holland- magyar német – magyar napjainkban: IVTB (Internationale Verlade- und Transportbedingungen für die Binnenschiffahrt) (1999) CMNI – Budapesti Konvenció (folyam-tengeri fuvarozásra is) Mo-on kihirdetve 2005-ben)

9 A fuvarozó felelőssége árukárért
CMNI szerint 2 SDR/kg 666,67 SDR/rakomány-egység 20.000,- SDR / TEU IVTB szerint 10 €/100 kg 200 €/rakomány-egység

10 A folyami fuvarozás okmányai
fuvarlevél (szárazföldi típusú) eredeti példány rendeltetése kiszolgáltatás hajórakjegy (értékpapír típusú) eredeti példány/-ok átruházhatóság módja szerint

11 Fuvarköltség tényezői:
a fuvardíj megállapodás kérdése díjtétel 2x mérőig inkl. hajózási illetékek: révkalauz~, csatorna ~, zsilip~, hídpénz hegymeneti – völgymeneti pótdíjak: kisvíz BAF jegesedési  zárlati  egyéb mellékköltségek: kikötői partfal-használati díj ügynöki jutalék (5 %) kikötői költségek (direkt-, indirekt rakodás, mérlegelés, mintavétel stb.) időjárás, áru sajátosságai miatt felmerülő szolgáltatások díja

12 Rakodási norma Be- és kirakodási határidő meghatározása:
kikötői szokás vagy egyedi megállapodás szerint 750 tonnáig 2 nap 1500 tonnáig 3 nap (ld. deutsch gesetzlich ’94), vagy 45 tonna nettó/óra (ld. deutsch gesetzlich ’99) (24 óra 2 munkanap, ha használják !) túllépés esetén büntetés: demurrage (dangóba) fontos az összehangolás a kikötővel és a hajóval kötött szerződés rakodási feltételei között

13 A folyami szállítmányozás
szakosodott szállítmányozót igényel mindig összetett fuvarozás  szerződéskötés - szárazföldi előfuvarozóval - kikötővel - hajóssal - további fuvarozóval (pl. folyam-tenger) + egyéb közreműködőkkel paritástól és viszonylattól függően

14 Köszönöm a figyelmet !

15 vontatott uszályok

16 rakomány: a Megyeri híd elemei

17 tolt bárkák

18 tolóhajó karaván

19 önjáró

20 Kapacitás: tonna

21 „Koppelverband” önjáró+bárka

22 …tartályhajóval

23 Ro-Ro önjáró

24 Folyam-tengerjáró

25 DMR vízi útrendszer

26 Duna, Majna, Rajna DM csatorna: 1992-ben nyitották meg
Duna: 2888km, hajózható: 2414km TEN - VII.folyosó ARA – Budapest: 1820km Bp – Fekete-tenger: km Teljes DMR vízi út: 3460km DM csatorna: 1992-ben nyitották meg mesterséges vízi út, 171 km (Bamberg-Kehlheim) 16 zsilip 108 m szintkülönbség 5-24 m-es zsilipelés 3 vízi erőmű

27 a bősi zsilip

28

29

30 kikötők nyíltvízi medencés

31 egykor

32 … és ma

33

34 Példa folyami fuvardíjakra:
Bajától EUR/to Bajáig EUR/to -ig: -tól: Passau 15, Passau 10,98 Deggendorf 16,18 Deggendorf 11,55 Straubing 16,75 Straubing 11,98 Regensburg 17, Regensburg 12,55 Kelheim 18,6 Kelheim 13,25 Nürnberg 19,98 Nürnberg 14.63 Würzburg 22,88 Würzburg 18,00 Frankfurt 25, Frankfurt 21,7 Mainz 26,38 Mainz 22,3 Koblenz 26,98 Koblenz 23,83 Köln 27,55 Köln 25,3 Duisburg 28,15 Duisburg 26,8 Emmerich 28,6 Emmerich 27,95


Letölteni ppt "Http://www.portofbaja.hu/index.php?page=videos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések