Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRéka Szilágyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti társaságok évi üzembiztonsági helyzetéről Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
2
2009.május 8. Nyírmada (jegyvizsgáló meghalt)
3
2009. augusztus 13. Dunaföldvár, súlyos sérült
4
2009. október 17. Ebes és Debrecen között
5
2009.április 14. Székesfehérvár
6
Adatok Az évben a MÁV hálózatán 1.085.043 személyszállító és
tehervonat közlekedett, naponta átlagosan vonat. Ezekből mindössze 20 vonatot ért kisebb súlyú baleset, és 37-et veszélyeztetés. Az érintett vonatok fele volt személyszállító.
7
Balesetek területi megoszlása
8
Összes üzembiztonsági esemény
9
Összes üzembiztonsági esemény
10
Közlekedő vonati balesetek és veszélyeztetések hosszú távú alakulása
11
KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató
12
KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató
13
KÖZLEKEDŐ VONATTOKKAL TÖRTÉNT BALESETEK
14
Közlekedő vonatok balesetei
15
Közlekedő vonatok baleseteinek okai 2009. év
16
Közlekedő vonatok veszélyeztetései
17
Tolatási, gurítási balesetek okai
18
Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban
19
Az összes baleset személyi következményei
20
Baleseti károk
21
Tűzesetek és járműtüzek
22
Tűzkár alakulása
23
Veszélyes áru biztonság
24
Köszönöm a figyelmet!
25
Az útátjárók biztonsági problémái a MÁV ZRt. által kezelt vonalakon
Földházi György osztályvezető MÁV ZRt.
26
Miért kell ezzel a kérdéssel foglalkozni?
Sok útátjáró – nagy veszélyforrás! Utasok, dolgozóink védelme. Csökkenteni kell a balesetek számát! Nagy a zavartatás (közúton és vasúton is) Költségek! EU program
27
Miért veszélyesebb az útátjáró a közúti csomópontnál?
Vasúti közlekedés jellemzői: Kötött pálya, nagy tömegek és sebességek Kis súrlódási tényező miatt hosszú fékút A vasúti közlekedésnek elsőbbsége van, ami a közútnak hátrányt jelent Várakozási idő hosszú, sebességkorlátozás megállási, előzési tilalom Emberi tényező Nem ismerik az előírt magatartás szabályt, a különleges veszélyeket, a sorompó működését
29
Siófok, 2003: működő fénysorompó, 33 halott, 7 sérült
30
Útátjárók száma, biztosítás módja
31
Biztosítottság változása 1999-től 2009-ig
32
Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (1)
33
Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (2)
34
Útátjáróban történt járműelütések következményei
35
Útátjáróban történt járműelütések személyi következményei
36
100 útátjáróra eső balesetek száma és a biztosítási mód
37
Idegenek által okozott dologi károk
38
Vonat-busz balesetek (1.)
Dátum Hely Biztosítás 1973 Kecskemét - 37 19 1975 Hajdúsámson 12 14 1978 Füzesgyarmat Fény 6 1979 Lökösháza 11 31 1980 Siófok 13 1981 Mohora 17 52 1982 Szárazrét Sötét 7 1992 Hort-Csány Agárd 16 3 1993 Pörböly 22 1995 Nyúl 1996 Kutas Nyitott 15 1997 Balatonmária-fürdő 5 2003 33
39
Javaslatok az útátjárók biztonságának javítására
Átjárók számának csökkentése „Veszélyességi sorrend” továbbfejlesztése Csapórúd-kiegészítés ütemének növelése Korszerű optikák számának növelése Korszerű pályaburkolati elemek alkalmazásának kiterjesztése Forgalmi rend módosítás vagy átépítés vasúttal párhuzamos út és átjáró körzetében Jogszabályi szigorítás Fejlesztési és üzemeltetési költségek megosztása Közlekedésbiztonsági oktatatás, képzés Hatósági ellenőrzés Pontos, gyors tájékoztatás a médiákon keresztül
40
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.