Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDezső Boros Megváltozta több, mint 10 éve
1
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget is tanulni kell Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24 Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24
2
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése A felmérés
3
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése A felmérés Reprezentatív felmérés három részre tagolva Ld. box.netbox.net 1. Mobilhasználati szokások143 fő 2. Internethasználat117 fő 3. Oktatás korszerűsítéséről javaslatok105 fő
4
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Kik? Kik? 63% 35% 20% 10% 69% i hallgató [29] Életkor megoszlása: 17-63
5
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése E-learning, M-learning
6
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? M-learningE-learning Mobiltelefon: eszköz a tanuláshoz Nyitrai Erika 2007 Számítógép, Internet Mobil kommunikációs technológiákat felhasználó tanulás A XXI. SZÁZAD KOMMUNIKÁCIÓJA, MTA – WESTEL, 2002 Digitális együttműködés Mobil eszközön hozzáférhető, tanuláshoz kapcsolódó tartalom, tevékenység Vágvölgyi – Papp – Cserhátiné 2011 Saját tempó, egyénre szabott menet Mobil eszközök +/ Mobilitás Pintér Róbert 2011 Tanítás +/ Tanulás Információáradat ≠ tanulás!
7
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? Konnektivizmus
8
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? • Kiscsoportos tanulás • Azonnali visszajelzés lehetősége FÓRUMOK tanár diák diák diák tanár tanár
9
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 1. Mobilhasználat
10
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mivel? • 1. Mobiltelefon használata (Mily meglepő… ;)
11
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mivel?
12
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Tanuláshoz • Navigáció, iránytű, térkép, geocaching • Óra, stopper, visszaszámláló, naptár • Dokumentumkezelés • Projektmenedzsment, jegyzet • Játék • Szótárak • Feltöltés • Fájlkezelés (dropbox) Mobilkörkép 2011
13
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Tanuláshoz használja-e?
14
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mobil eszközök
15
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Eszközök Mobileszközök fajtái
16
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése „Beszerezném”„Fölösleges” e-book-olvasó okostelefonplaystation táblagép: megoszlanak a véleményekpda „sokakat szétszórttá, rendszertelenné tesz az ezernyi”
17
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 2. Internethasználat
18
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Internetes alkalmazások Internethasználatra szánt idő Hétközben:1-30 óra Hétvégén:1-20 óra
19
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Internetes eszközök a tanuláshoz
20
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 3. Oktatás korszerűsítésére tett javaslatok
21
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Hogyan képzeled el a középiskolai / felsőfokú / felnőttoktatást 10 év múlva?
22
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése • semmi változás – összeomlás – tanácstalanság • elektronikus eszközhasználat + távoktatás • kütyük kontra ember • környezetvédelem
23
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Felsőoktatás 1 (informatika oktató könyvtáros) • Tanulmányi rendszerek + keretrendszerek összekötése • Integrált könyvtári rendszer transzparens szolgáltatásai • Szabványokon alapuló intézményi honlapok • Videóra vett egyetemi órák
24
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Felsőoktatás 2-3 (egyetemi hallgatók) Digitális alapú oktatásTeljes körű laptop-használat • Tanárok folyamatos elérhetősége • Elektronikus vizsgák • Kommunikáció a tanárokkal • feladatmegoldás, -beküldés A tárgyi tudás fontossága lecsökken E-könyv-olvasó elérhetőség • Interneten lekereshető minden adat • Összefüggések, kreatív gondolkodás! Nyelvtanulás egyszerűsödik • kicsi kortól angoltanulás
25
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Következtetések
26
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Határtalanul? • idő • tér • interperszonális kapcsolatok • érzékszervek • tananyag multimédia praktikum
27
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése + Gondolatébresztőnek: Új Pedagógiai Szemle 2010 Kerekasztal
28
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése
29
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Nyitólap Így legyen.
30
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget is tanulni kell Vida Andrea andrea.m.vida@gmail.com Gödöllő, 2011 június 24 Vida Andrea andrea.m.vida@gmail.com Gödöllő, 2011 június 24
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.