Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel SERES – MISKOLCZI – FÓRIKA – LENGYEL – GERŐ 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel SERES – MISKOLCZI – FÓRIKA – LENGYEL – GERŐ 1."— Előadás másolata:

1 4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel SERES – MISKOLCZI – FÓRIKA – LENGYEL – GERŐ 1

2 MIRŐL LESZ SZÓ? ZMNE kurzus – kölcsön moodle ZMNE kurzus – mobil moodle FOK kurzusok kérdőívek tesztek Új moodle Kurzusok Vizsgák Robotino Régi anyagok Új anyagok Tesztek Jutalom: zenék és videók Pirospont-portál E-könyvek Jutalomórák 2

3 ZMNE (oktatói továbbképzés) kurzus: Kónya József kölcsön moodle-ján zajlott - a kurzus – bár netre készült – neten nézhetetlen volt, így dvd-re került - gondoljuk csak el: mennyi időbe telt egy egy órás anyagot letölteni akkor, és mennyi idő ma - eben a kurzusban jelent meg először a tanárok számára a „homokozó” - e kurzus alapján született meg Gerő Péter módszertanának könyve az élethelyzethez igazított tanulásról ZMNE (oktatói továbbképzés) kurzus: Kónya József kölcsön moodle-ján zajlott - a kurzus – bár netre készült – neten nézhetetlen volt, így dvd-re került - gondoljuk csak el: mennyi időbe telt egy egy órás anyagot letölteni akkor, és mennyi idő ma - eben a kurzusban jelent meg először a tanárok számára a „homokozó” - e kurzus alapján született meg Gerő Péter módszertanának könyve az élethelyzethez igazított tanulásról 3

4 Mobil moodle -Notebookon -Saját, de kísérleti Mobil moodle -Notebookon -Saját, de kísérleti 4

5 FOK kurzus - Integrált Googledocs-os kérdőívek - Quandary és Hotpot tesztek FOK kurzus - Integrált Googledocs-os kérdőívek - Quandary és Hotpot tesztek 5

6 „új”, saját moodle - kurzusok - eddigiek - újak „új”, saját moodle - kurzusok - eddigiek - újak 6

7 7 - saját weboldalon - saját Moodle - kollégák bevonása a munkába - saját weboldalon - saját Moodle - kollégák bevonása a munkába

8 8

9 kurzusok 9

10 Wiziq vizsgák és óratartás 10

11 11 Robotino kurzus Robotino olimpia Robotino kurzus Robotino olimpia

12 Robotino kurzus 12

13 Régi honlap Új honlap moodle Régi honlap Új honlap moodle 13

14 Kurzusok - régi, hallgatók által megszokott rendszerben - minden szabadon, vendégként hozzáférhető mindenkinek Tesztek, feladatok - Tesztek - Hotpotatoes - Quandary Google - Google Apps Vizsgáztatás online „Jutalom” Zenék, videok Kurzusok - régi, hallgatók által megszokott rendszerben - minden szabadon, vendégként hozzáférhető mindenkinek Tesztek, feladatok - Tesztek - Hotpotatoes - Quandary Google - Google Apps Vizsgáztatás online „Jutalom” Zenék, videok 14

15 15 Kurzusok, tesztek, feladatok

16 16 GoogleApps, online vizsga

17 17 Jutalom

18 Fél éve működő moodle portál (337 regisztrált hallgató) LLL elvei Jelenleg 6 kurzus A minőség előtérben a mennyiséggel szemben Élménypedagógia Fél éve működő moodle portál (337 regisztrált hallgató) LLL elvei Jelenleg 6 kurzus A minőség előtérben a mennyiséggel szemben Élménypedagógia 18

19 A kurzusok felépítése: - E-KÖNYVEK – tananyag, előadás, példatár - Felkínált haladási rend a sikeres teljesítés érdekében A kurzusok felépítése: - E-KÖNYVEK – tananyag, előadás, példatár - Felkínált haladási rend a sikeres teljesítés érdekében 19

20 Tananyag - Tömör, lényegretörő, minőségi anyag - A fejezetek végén project feladatok Tananyag - Tömör, lényegretörő, minőségi anyag - A fejezetek végén project feladatok 20

21 Előadás - A tananyag „eljátszása”, modellezése, példákon bemutatása = - Szemléltető-magyarázó módszer - Cél: rámutatni az összefüggésekre - Az élményszerű tanulás átlagon felüli motiváltsághoz vezet, tartós tanulási kedvet eredményez - Jutalomóra – játék, alapvető feladat a példatárból (visszacsatolás) Előadás - A tananyag „eljátszása”, modellezése, példákon bemutatása = - Szemléltető-magyarázó módszer - Cél: rámutatni az összefüggésekre - Az élményszerű tanulás átlagon felüli motiváltsághoz vezet, tartós tanulási kedvet eredményez - Jutalomóra – játék, alapvető feladat a példatárból (visszacsatolás) 21

22 Példatár - Ismeretelsajátítás értékmérője - visszajelzés - Különböző nehézségi fokú feladatok - Többféle feladattípus Példatár - Ismeretelsajátítás értékmérője - visszajelzés - Különböző nehézségi fokú feladatok - Többféle feladattípus 22

23 A KÖZÖS MUNKA TAPASZTALATAI… 23 Egy csapat: 4 lelkes oktató, egy mentor 4 oktató, 4 intézmény 4 oktató, 1 cél: tanulás hatékonyság-növelése, tanulók segítése A célok eléréséhez különböző módszerek, eszközök: különböző elven felépített és működtetett Moodle-k

24 DR. SERES GYÖRGY GERŐ PÉTER LENGYEL PIROSKA DR. FÓRIKA KRISZTINA DR. MISKOLCZI ILDIKÓ 24


Letölteni ppt "4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel SERES – MISKOLCZI – FÓRIKA – LENGYEL – GERŐ 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések