Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tölgyesi Klára Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely 0630975 56 83 Szül ő Suli 2. Hogyan neveljünk a biztonságot jelentő családi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tölgyesi Klára Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely 0630975 56 83 Szül ő Suli 2. Hogyan neveljünk a biztonságot jelentő családi."— Előadás másolata:

1 Tölgyesi Klára Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Szül ő Suli 2. Hogyan neveljünk a biztonságot jelentő családi szabályok és a bebörtönző korlátok között?

2 Miről lesz szó?  Hogyan született a cím?  A család határai  Az alrendszerek (szülői, házastársi, gyermeki, stb.) határai a családban  Az egyén határai a családban (masszagyerekek)  Minden ehhez rendelhető korlát, szabály…  Mitől kezdve börtön egy szabályrendszer?  A szabálytalanság, szabadság veszélyei  Az egyensúly megtalálása… EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

3 gyermeki szülői házastársi A nukleáris család alrendszereinek hierarchiája EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

4 Nagyszülői Szülői Gyermeki ALRENSZEREK A CSALÁDBAN Barátnőm a lányom, társam a fiam!????? Megbukt unk matekból! EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

5 Férfiúi Egyéb alrendszerek Női EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

6 A család határai Szülők Gyerekek HATÁR Patológiás •túl merev Egészséges -átjárható -rugalmas EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

7 Az egyén határai a családban  Legalább egy saját fiókja legyen mindenkinek! Ami tiszteletben tartott mindenki által a családban.  Példák a határtalanság veszélyeire:  Masszagyerekek  A „túl jó fej szülők”  Nehezen kialakuló reális én-kép  Új közösségekben való nehéz tájékozódás, problémás beilleszkedés (Mi az enyém? Meddig mehetek el? Mit szabad? Mi tilos?)  A másik véglet: mindenkinek saját fürdőszoba és ami ebből következik…. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

8 Szabályok nálunk!!!  Gondold végig hány olyan házi szabályt tudnál most elsorolni, ami Önöknél ma is működik, s amit a gyerekek be is tartanak, vagy Te (Ti) be tudod tartatni velük? (de nem így!!! ) EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

9 Korlát vagy kerítés A kerítés, a korlát teret és időt határol el a végtelentől, védelmet és biztonságot nyújt, tájékozódási pont, ugyanakkor kihívás és jelzi a határt, amely olykor csak ideiglenes. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

10 A korlát…  Lehet végpont és kiindulópont  Biztonságot adó oltalom, ugyanakkor cél is  Ösztönöz  Vonz (a gy. elmerészkedik a határig, mert próbálgatni, fejleszteni akarja erejét, s mert élvezi a veszélyt, a velejáró borzongást, s végül a diadalt!)  Riaszt EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

11 Az erős korlát: BÖRTÖN Aki erős korlátozással megfosztja gyermekét a tapasztalatszerzéstől, az életképtelenné teszi. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

12 A szülői közöny súlyos vétek  A legerősebb kiváltó oka az elviselhetetlenségig nehéz gyermeki magatartásnak  Hatása, hogy a gyerekek „ordítva” keresni kezdik a határaikat  Elindítója a „tünetképződéseknek” EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

13 Hogyan találjunk meg az egyensúlyt?  Nem akarunk hibátlanok lenni szülőként sem  Érzékenyek vagyunk a gyerekeinkre (érzéseik, viselkedéseik, gondolataik, testi fejlődésük, teljesítményük)  Tudjuk, hogy három dolog van mindössze, ami maradandó károsodást okoz egy gyereknek: gyakori testi fenyítés, bántalmazás, szeretetmegvonással, ridegséggel járó lelki megalázás, szexuális bűncselekmény. Az összes többi hibánk javítható. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

14 Szabályalkotás közösen A „nincs vesztes” módszer lépései 0. lépés: Felismerés, helyzetteremtés a megoldáskereséshez 1. lépés: Igények tisztázása 2. lépés: Ötletgyűjtés 3. lépés: Ötletek mérlegelése 4. lépés: Döntés 5. lépés: A döntés végrehajtási módjának tisztázása 6. lépés: A végrehajtás utólagos értékelése EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

15 Szülői mintanyújtás  Szülői egységfront?  Csak az a szabály működik, ami cselekedettel van alátámasztva  A szülői minta felülír minden prédikációt  Következetesség magunkkal szemben is EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

16 Ami nagyon nehéz…  Népszerűtlenségünk bevállalása az „itt és most”-ban egy jövőbeli eredményért  Az ártatlan, könyörgő gyermeki tekintet mögött „látni” azt a célt, amiért most határozott NEM-et kell mondanom  A NEM, amit kimondok ne egy „talán”-t vagy egy „esetleg”-et jelentsen  Tudjak olyan indoklást adni, ami a jövőt szolgálja, de itt a jelenben teszi érthetővé a gyerek számára azt. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

17 Mitől függ, hogyan szab határokat egy szülő?  Attól, hogy mennyire érett személyiség. Ezért minden magunkra szánt idő, csoport, könyv befektetés gyerekeink jövőjébe.  Érett, aki elfogadja és másokkal is elfogadtatja saját értékeit és saját hiányosságait. S aki épp ezért elfogadja a gyermeki személyiséget, bármilyen legyen is az. Az elfogadáshoz hozzátartozik a fejlesztés, támogatás, segítségnyújtás és nem utolsó sorban a korlátozás. EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

18 Film és irodalom  Film: Robin Williams: Holt költők társasága  Könyv: Jan-Uwe Rogge: Kell a gyereknek a korlát (Azért mégsem állhat feje tetejére a világ! Park Kiadó Budapest, 1997 EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

19 Gordon- Szülői eredményességi tréning Indul: március Helye: Budapest, Holló u 1. Tartalom: - Segítő beszélgetés (értő figyelem) - Konfliktuskezelés - Konfrontálás (úgy szembesíteni gyermekünket elfogadhatatlan viselkedéseivel, hogy változtatni tudjon magatartásán) EGYLÉPCSŐ Tréning és Terápiás Műhely

20 Köszönöm a figyelmet! Tölgyesi Klára 30/ com


Letölteni ppt "Tölgyesi Klára Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely 0630975 56 83 Szül ő Suli 2. Hogyan neveljünk a biztonságot jelentő családi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések