Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Szül ő Suli 7. Tölgyesi Klára Pécel,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Szül ő Suli 7. Tölgyesi Klára Pécel,"— Előadás másolata:

1 Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Szül ő Suli 7. Tölgyesi Klára Pécel, Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

2 Gondold végig… O Mit gondolsz saját családod anyagi helyzetéről? (gazdag?, szegény?) O Mit válaszolnának a gyerekeid, ha megkérdeznénk tőlük? O Ha ki kellene borítanod a pénztárcádat, mit éreznél? O Mit láthat a gyereked abból, hogyan kezeled, kezelitek a pénzt? O Mit gondoltok a szegényekről és a gazdagokról? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

3 Milyen annak az országnak a pénzügyi-gazdasági kultúrája, ahol… O Kb ezer hajléktalan él O Több százezren buknak bele hiteleikbe O Nyugdíjasainak nagyobbik hányada gyógyszerfüggő nehézsorsú ember O A szociális szakmán belül külön tudományterület lett az adósságkezelés, külön szakma O De, látható egy nagyon vékony rétege a lakosságnak, akik gazdagok Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

4 Néhány gondolat gazadag papa fiától… O Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik O Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt! O Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát! O A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat! O Miért vesztesek a gyűjtögetők? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

5 Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik O Minden gyerek úgy tudja, hogy ő elég okos és elég gazdag, bárhová is születik O A gyerekek tanulják a szegénységet és azt is hogy mások náluk okosabbak O Minden gyerekben felszínre hozható a tudás (pénzügyi téren is) és nem belecsöpögtetni kell! Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

6 Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt! O Meg kell tanulniuk a gyerekeknek a pénz feletti hatalmat! (megvont zsebpénz) O 9-15 éves kor között a gyerekek megalkotják nyerő képletüket pénzügyi jövőjükre (tanulás vagy más?) O A pénz csak egy gondolat. Amit gondolsz, az történik. O „Minél inkább szükséged van a pénzre, annál kevesebb hatalmad van felette. O Én-kép – pénz kép!!!

7 Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát! O Munkáért cserében tanítás a gazdagodásról…(nem a pénzről) O Nem pénzért dolgozok, hanem azért, hogy kialakítsak egy eszközt! O Az alkalmazottak többet keresnek O Otthon döntök arról, mit csinálok a pénzzel! Ez a házi feladat! O A Monopoly és a Gazdálkodj okosan! O A jól gazdálkodók nem a pénzért dolgoznak, hanem a pénzt dolgoztatják (passzív jövedelem)

8 A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat O Az oktatási rendszer „kiszűrő” rendszer, nekünk az a feladatunk, hogy gondolatilag, érzelmileg megadjuk a gyereknek a biztonságot és megakadályozzuk, hogy a rendszer kiszűrje őt! O Nem feltétlenül azok lesznek gazdagok, akiknek jó jegyeik voltak O Az iskola nagyon fontos alapismereteket ad (de pénzügyit nem)! O A bankárod a pénzügyi kimutatásodat kéri: eredmény-kimutatásaidat, mérlegkimutatásodat. O Az igazi tanulás az iskola után jön. Az igazi bizonyítványunk a pénzügyi kimutatásunk az iskolai évek után.

9 Miért vesztesek a gyűjtögetők? O A vagyonnal rendelkezőket megadóztatják O Azok fizetik a legtöbb adót, akik a legkeményebben dolgoznak és nem a legtöbb a fizetésük O Az eladósodók adókedvezményt vagy végtörlesztési lehetőséget kapnak, vagyis újabb hitelt vesznek fel, hogy az előzőt kifizessék O A rendszer úgy van kialakítva, hogy megbüntesse azokat, akik dolgoznak és jutalmazza azokat akik a bankok hiteleitől függenek

10 Mások vagyunk és más mások a céljaink O Van aki azért tanul, hogy legyen állása és van aki azért, hogy ne kelljen elmenni dolgozni alkalmazottként O Van aki úgy tanul, hogy : gyakorlat, hibák, elmélet, s van aki így: elmélet, gyakorlat, hibák O Van aki szeretné, hogy irányítsák, s van aki irányítani akar O Van akinek biztonság a függés, van akinek börtön O Van aki jó követő, s van aki jó vezető

11 Mire való a zsebpénz? O A pénz tanítási segédeszköz O Szeretetünket, figyelmünket ne cseréljük zsebpénzre! O Fontos tudniuk a gyerekeknek a „csere” fogalmát. Ha valamit kapsz, azért egyenértékű ellenszolgáltatás jár. Aki rászokik, hogy elvár másoktól ellenszolgáltatás nélkül, általában nem viszi sokra az életben. O Meg kell tanulniuk, hogy minél több embert szolgálnak, annál gazdagabbak lesznek!

12 Javaslatok O „Nem engedhetem meg magamnak!” helyett Hogyan engedhetem meg magamnak? O Ha a gyerek pénzt kér: „Írj össze tíz törvényes és erkölcsösen kivitelezhető dolgot, hogy megengedhesd magadnak, és ne tőlem kelljen kérned!” O A gyerek önértékelését realizálni, emelni, óvni mindenek előtt! O Kreativitását ösztönözni! O A legnagyobb kockázat fiatalon nem kockáztatni! O Használjunk egyszerű pénzügyi kifejezéseket!

13 Javaslatok 2. O Monopoly, Chasflow, Gazdálkodj okosan! a gyerekekkel O A nagyobbaknak legyen feladat a kisebbekkel egy csapatban játszani, tanítsák azt, amit ők már tudnak O Tanítsuk meg a gyerekeket arra, hogy a pénzüket dolgoztassák! O Három persely: - Jótékonysági bank: 10% - Takarékbank: egy évi kiadásunkat tegyük félre - Befektetési bank: amiből kockáztatok, hibázok, tanulok. Ezekhez biztosítsuk számukra az alaptőkét! Mutassuk meg a befektetési lehetőségeket, de hagyjuk, hogy ő intézze! O Havonta készítsenek pénzügyi elszámolást!

14 Irodalom Robert T. Kiyosaki: Gazdag gyerek okos gyerek, Alapozza meg gyermeke pénzügyi sikereit az életben. Bagolyvár Kiadó 2002., Budapest

15 Köszönöm a figyelmet! Tölgyesi Klára


Letölteni ppt "Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Szül ő Suli 7. Tölgyesi Klára Pécel,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések