Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig."— Előadás másolata:

1 Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig.
SzülőSuli 7. Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Tölgyesi Klára Pécel, Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

2 Gondold végig… Mit gondolsz saját családod anyagi helyzetéről? (gazdag?, szegény?) Mit válaszolnának a gyerekeid, ha megkérdeznénk tőlük? Ha ki kellene borítanod a pénztárcádat, mit éreznél? Mit láthat a gyereked abból, hogyan kezeled, kezelitek a pénzt? Mit gondoltok a szegényekről és a gazdagokról? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

3 Milyen annak az országnak a pénzügyi-gazdasági kultúrája, ahol…
Kb ezer hajléktalan él Több százezren buknak bele hiteleikbe Nyugdíjasainak nagyobbik hányada gyógyszerfüggő nehézsorsú ember A szociális szakmán belül külön tudományterület lett az adósságkezelés, külön szakma De, látható egy nagyon vékony rétege a lakosságnak, akik gazdagok Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

4 Néhány gondolat gazadag papa fiától…
Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt! Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát! A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat! Miért vesztesek a gyűjtögetők? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

5 Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik
Minden gyerek úgy tudja, hogy ő elég okos és elég gazdag, bárhová is születik A gyerekek tanulják a szegénységet és azt is hogy mások náluk okosabbak Minden gyerekben felszínre hozható a tudás (pénzügyi téren is) és nem belecsöpögtetni kell! Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely Tel: ,

6 Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt!
Meg kell tanulniuk a gyerekeknek a pénz feletti hatalmat! (megvont zsebpénz) 9-15 éves kor között a gyerekek megalkotják nyerő képletüket pénzügyi jövőjükre (tanulás vagy más?) A pénz csak egy gondolat. Amit gondolsz, az történik. „Minél inkább szükséged van a pénzre, annál kevesebb hatalmad van felette. Én-kép – pénz kép!!!

7 Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát!
Munkáért cserében tanítás a gazdagodásról…(nem a pénzről) Nem pénzért dolgozok, hanem azért, hogy kialakítsak egy eszközt! Az alkalmazottak többet keresnek Otthon döntök arról, mit csinálok a pénzzel! Ez a házi feladat! A Monopoly és a Gazdálkodj okosan! A jól gazdálkodók nem a pénzért dolgoznak, hanem a pénzt dolgoztatják (passzív jövedelem)

8 A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat
Az oktatási rendszer „kiszűrő” rendszer, nekünk az a feladatunk, hogy gondolatilag, érzelmileg megadjuk a gyereknek a biztonságot és megakadályozzuk, hogy a rendszer kiszűrje őt! Nem feltétlenül azok lesznek gazdagok, akiknek jó jegyeik voltak Az iskola nagyon fontos alapismereteket ad (de pénzügyit nem)! A bankárod a pénzügyi kimutatásodat kéri: eredmény-kimutatásaidat, mérlegkimutatásodat. Az igazi tanulás az iskola után jön. Az igazi bizonyítványunk a pénzügyi kimutatásunk az iskolai évek után.

9 Miért vesztesek a gyűjtögetők?
A vagyonnal rendelkezőket megadóztatják Azok fizetik a legtöbb adót, akik a legkeményebben dolgoznak és nem a legtöbb a fizetésük Az eladósodók adókedvezményt vagy végtörlesztési lehetőséget kapnak, vagyis újabb hitelt vesznek fel, hogy az előzőt kifizessék A rendszer úgy van kialakítva, hogy megbüntesse azokat, akik dolgoznak és jutalmazza azokat akik a bankok hiteleitől függenek

10 Mások vagyunk és más mások a céljaink
Van aki azért tanul, hogy legyen állása és van aki azért, hogy ne kelljen elmenni dolgozni alkalmazottként Van aki úgy tanul, hogy : gyakorlat, hibák, elmélet, s van aki így: elmélet, gyakorlat, hibák Van aki szeretné, hogy irányítsák, s van aki irányítani akar Van akinek biztonság a függés, van akinek börtön Van aki jó követő, s van aki jó vezető

11 Mire való a zsebpénz? A pénz tanítási segédeszköz
Szeretetünket, figyelmünket ne cseréljük zsebpénzre! Fontos tudniuk a gyerekeknek a „csere” fogalmát. Ha valamit kapsz, azért egyenértékű ellenszolgáltatás jár. Aki rászokik, hogy elvár másoktól ellenszolgáltatás nélkül, általában nem viszi sokra az életben. Meg kell tanulniuk, hogy minél több embert szolgálnak, annál gazdagabbak lesznek!

12 Javaslatok „Nem engedhetem meg magamnak!” helyett Hogyan engedhetem meg magamnak? Ha a gyerek pénzt kér: „Írj össze tíz törvényes és erkölcsösen kivitelezhető dolgot, hogy megengedhesd magadnak, és ne tőlem kelljen kérned!” A gyerek önértékelését realizálni, emelni, óvni mindenek előtt! Kreativitását ösztönözni! A legnagyobb kockázat fiatalon nem kockáztatni! Használjunk egyszerű pénzügyi kifejezéseket!

13 Javaslatok 2. Monopoly, Chasflow, Gazdálkodj okosan! a gyerekekkel
A nagyobbaknak legyen feladat a kisebbekkel egy csapatban játszani, tanítsák azt, amit ők már tudnak Tanítsuk meg a gyerekeket arra, hogy a pénzüket dolgoztassák! Három persely: - Jótékonysági bank: 10% - Takarékbank: egy évi kiadásunkat tegyük félre - Befektetési bank: amiből kockáztatok, hibázok, tanulok. Ezekhez biztosítsuk számukra az alaptőkét! Mutassuk meg a befektetési lehetőségeket, de hagyjuk, hogy ő intézze! Havonta készítsenek pénzügyi elszámolást!

14 Irodalom Robert T. Kiyosaki: Gazdag gyerek okos gyerek, Alapozza meg gyermeke pénzügyi sikereit az életben. Bagolyvár Kiadó 2002., Budapest

15 Köszönöm a figyelmet! Tölgyesi Klára


Letölteni ppt "Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig."

Hasonló előadás


Google Hirdetések