Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben"— Előadás másolata:

1 A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
A TV jelene és jövőképe A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben

2 THEN….. & NOW

3 Fejlődés, fragmentáció
1957: Magyar Televízió indulása 90-es évek: kábelcsatornák indulása (A3, M-Sat, HBO, stb.) 1997: Földfelszíni sugárzású, kereskedelmi csatornák indulása (RTL Klub, TV2) 2012: Száznál is több magyar nyelven sugárzó televíziós csatorna Fejlődés, fragmentáció

4 Televízió: az elmúlt 15 évben
Folyamatos átalakulás: Magyar Televízió (királyi) elveszítette piacvezető pozícióját, élre tört a két vezető kereskedelmi csatorna. A kezdeti néhányszereplős piac mára több, mint 100 magyar nyelvű csatornából álló tartalombőség keletkezett A műholdas sugárzású kábelcsatornák közül a csak néhánynak sikerült „jelentős”, pár százalékos nézettséget elérnie Sok kicsi sokra megy: között csökkent a két országos kereskedelmi csatorna összesített nézettsége 2010-ben megállt a csökkenés, sőt, minimálisan növekedett is a közönségarányuk Felértékelődtek a saját gyártású műsorok: X-Faktor, Csillag születik, Megasztár, A széf, Ezek Megőrültek, ValóVilág 2011 év végétől ismét erősödnek a kábelcsatornák Egyre fontosabb szerepe van az online felületeknek Televízió: az elmúlt 15 évben

5 TV-jövőkép a jelenből sugározva
Erős brand, erős tartalom Egyre inkább igaz, hogy a tartalom a király Saját gyártású műsorok Csatornaportfolió Fragmentáció: tematikus csatornák RTL Klub – IKO Kábelcsatornák egyesülése Továbbra is milliós nézőtábor estéről-estére Új utak, új platformok támogatása TV-jövőkép a jelenből sugározva

6 Változó nézői szokások
Csatornahűség helyett tartalomhűség Lekérhető műsorszolgáltatások népszerűségének növekedése (még mindig nagyon minimális piaci részesedés) „Azt akarom nézni, amihez kedvem van” Változó nézői szokások

7 Új utakon Lineáris műsorszolgáltató (Broadcast)
Lekérhető műsorszolgáltatás /Narrowcast/ (Internet, IPTV, VOD) Új utakon

8 A közönség megtartása és növelése, többplatformos tartalomfogyasztásra ösztönzése
Egyedi elképzelés, új platformokon való megjelenés Erős televíziós, szerkesztett tartalom A tévénézők és az online közösség közös találkahelye, interaktivitás elősegítése Extra, adásból kimaradt videós tartalmak, riportok Catch up funkció indítása A változó tartalom fogyasztási trend követése, kiszolgálása New Media Koncepció

9 Pozícionálás: RTLKlub. hu: Műsorokat támogató weboldal
Pozícionálás: RTLKlub.hu: Műsorokat támogató weboldal szórakoztató portál jellegű site(15-59) Struktúra: RTLKlub.hu – 1 site (tartalmi integráció) Rtlklub.hu

10 Önálló portálként működő műsoroldalak
Napló: minden VV napnak egy-egy külön adatlap (hírek, videók, képgalériák) VV Lakók VV Méter Nézd Most SMS Fal Kisérő műsorok aloldalai Online Stream VV Klikk Együttműködésben a VV-stábbal (24 órás kapcsolattartás) Önálló portálként működő műsoroldalak

11 Önálló portálként működő műsoroldalak
Versenyzők Mentorok Hírek Videók MMX Nézd Most Csirip Fal Egyedi tartalom: Király L. Norbi – werk sorozat, backstage videók Sztárchat Élő webkamerás közvetítés a backstage-ből Kimaradt jelenetek Minden produkció teljes hosszában Önálló portálként működő műsoroldalak

12 Saját gyártású műsorok visszanézhetőek
Most a jó! Indulás: szeptember Saját gyártású műsorok visszanézhetőek Sorozatok, szappanoperák a weben is, teljes hosszban 3 napig regisztráció nélkül elérhető tartalmak 3 napnál régebbi tartalmak regisztrációhoz kötött elérése

13 RTL-es nézők megtartása, új látogatók elérése
Egyedi elképzelés, új platform Catch up funkció indítása – a változó tartalom fogyasztási trendhez igazodva Filmtár funkció - Ingyenes

14 Egyedi Grid felépítés Zöld - már visszanézhető Sárga - az adás után, hamarosan visszanézhető Piros - nem nézhető vissza

15

16 A Catch up tv szolgáltatás kibővítése – 2010. júliusától
Egész estés filmek (Akció, Kaland, Vígjáték) Hetente 2 premier film Akár olyan filmek is, amelyek még nem voltak láthatóak a képernyőn RTL Most Filmtár

17

18

19 RTL Klub platformok Broadcast (földfelszíni és kábelszolgáltatók)
Internet: rtlklub.hu rtlmost.hu – Catch up TV IPTV, Hybrid TV videótéka (kábelszolgáltatók kínálatában) Tervezett platformok: Smartphone Smart TV RTL Klub platformok

20 Widget tervek Érvek mellette: Kiváló marketing eszköz
Átalakuló médiafogyasztási szokások (broadcast felől a narrowcast irányába) Növeli a márkahűséget Elősegíti a televízióforgalmazók hirdetési volumenének növekedését Érvek ellene: Nincs egységes mérés (sem látogatottság, sem reklámkiszolgálás) Drága előállítási költség Egyszerre több platformra is kell dolgozni Alacsony eszközpenetráció Középtávon az applikációkat kiválthatja egy böngésző alapú Smart Tv szolgáltatás (lásd RTL Most), így esetleg még érdemes a „kivárás” Widget tervek

21 IPTV: interakció a képernyőn, azonnali vásárlás, szavazás, stb.
3D TV: Ahogy a moziban, a televíziózásban is elterjedhet a térhatású képrögzítés, továbbítás Mindenkinek lesz tévéje? Youtube, Facebook jelenség – veszélyforrás a professzionális tartalmakra Többplatformos műsorfogyasztás (elindítom a nappaliban, folytatom a mobilon, befejezem a munkahelyem monitorán) A jövő televíziója

22 3D TV

23


Letölteni ppt "A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések