Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy."— Előadás másolata:

1 A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy szeptember 30. Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy szeptember 30. Erdélyi Magyar Mentálhigiénés Társaság I. Konferencia - Illyefalva

2 A lelki működés révén az ember a biológiai létezésen túl a társas élet bonyolult útját járja. A lelki működés révén az ember a biológiai létezésen túl a társas élet bonyolult útját járja.

3  A XXI. század a változások időszaka  A változásoknak mi pedagógusok vagyunk a kovászai  szemléletváltozásra van szükség  TOVÁBBKÉPZÉSEK  A XXI. század a változások időszaka  A változásoknak mi pedagógusok vagyunk a kovászai  szemléletváltozásra van szükség  TOVÁBBKÉPZÉSEK

4 Mentálhigiénés képzések célja  Lelkileg 0 vércsoportúak vagyunk, mindenkinek adunk,  személyiségünk gyűrődik, kopik  személyiség karbantartására, feltöltődésére van szükség  Lelkileg 0 vércsoportúak vagyunk, mindenkinek adunk,  személyiségünk gyűrődik, kopik  személyiség karbantartására, feltöltődésére van szükség 1. Pedagógusok személyiségének karbantartása

5 Mentálhigiénés képzések célja  Megőrizni emberi méltóságunkat  Segíteni egymásnak  Legyen értelme, amit teszünk  Legyen egyensúly testi-lelki kapcsolatainkban  Érzelmi tudatunk fejlesztése, különböző érzelmi csatornák révén  Eszmei közösséget formáljunk  Megőrizni emberi méltóságunkat  Segíteni egymásnak  Legyen értelme, amit teszünk  Legyen egyensúly testi-lelki kapcsolatainkban  Érzelmi tudatunk fejlesztése, különböző érzelmi csatornák révén  Eszmei közösséget formáljunk 2. Pedagógiai etika tudatosítása

6 A mentálhigiénés képzések megszervezése intézményesített formában  Kovászna megyei Pedagógusok Háza programjai révén  Az RMPSz – „Bolyai Nyári Akadémia” tanfolyama révén  2003-ban kezdődött és rendszeresen jelen van úgy az állami mint a civil szférában

7 A Pedagógusok Háza tanfolyamai Év Résztvevők / csoportok száma Hely / 2Sepsiszentgyörgy / 5Betlehen, Kolozsvár, Barót, Poján, Brassó / 5Medgyes, Brassó, Kézdivásárhely, Martonos, Uzon / 4Sepsiszentgyörgy, Barót, Kovászna, Kézdivásárhely Össz361/ 16

8 „Bolyai Nyári Akadémia” Sepsiszentgyörgy ÉvRésztvevők száma Csoportok száma Össz1035 • A résztvevők Erdély 9 megyéjéből, Szlovákiából, Szerbiából és Vajdaságból érkeztek. • A célcsoportokat tanítók, óvónők, gimnáziumi- és középiskolai tanárok, óvoda- és iskolavezetők alkották.

9 Előadók  Takács Péter – Magyarország  Farkas Magdolna – Magyarország  Fodor Gábor – Magyarország  Pap Izabella – Magyarország  Pálffy Alíz – Sepsiszentgyörgy  Szilágyi Andrea – Sepsiszentgyörgy  Szabó Éva – Sepsiszentgyörgy  Korodi Hajnal – Sepsiszentgyörgy  Takács Péter – Magyarország  Farkas Magdolna – Magyarország  Fodor Gábor – Magyarország  Pap Izabella – Magyarország  Pálffy Alíz – Sepsiszentgyörgy  Szilágyi Andrea – Sepsiszentgyörgy  Szabó Éva – Sepsiszentgyörgy  Korodi Hajnal – Sepsiszentgyörgy

10 Témák  Mentális egészség, érték és cél  Mentálhigiéné megfogalmazásának dimenziói  Iskolai mentálhigiéné  Egészséges és diszfunkcionális család jellemzői és funkciói  Kiégés  Stresszorok és azok kezelése  Kábítószerek, függőségek típusai  Mentális egészség, érték és cél  Mentálhigiéné megfogalmazásának dimenziói  Iskolai mentálhigiéné  Egészséges és diszfunkcionális család jellemzői és funkciói  Kiégés  Stresszorok és azok kezelése  Kábítószerek, függőségek típusai

11 A képzések eredményei, hatásai  Szemléletváltás  A kapcsolataink minősége (diák-tanár, beosztott- főnök) javult  Szülőkkel való tevékenység jobb lett  Önreflexiót, önkontrollt fejlesztett  Érzelmekben gazdagabb közösségi élet megélése  szakmai tekintély  Pozitív magatartásformát alakított ki  Új tanítási módszereket alkalmaznak (különösen problémás helyzetek megoldásában)  Szemléletváltás  A kapcsolataink minősége (diák-tanár, beosztott- főnök) javult  Szülőkkel való tevékenység jobb lett  Önreflexiót, önkontrollt fejlesztett  Érzelmekben gazdagabb közösségi élet megélése  szakmai tekintély  Pozitív magatartásformát alakított ki  Új tanítási módszereket alkalmaznak (különösen problémás helyzetek megoldásában)

12 Köszönöm! Köszönöm!


Letölteni ppt "A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai Korodi Hajnalka Sepsiszentgyörgy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések