Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Éber Anna Magyarország Kereskedelem Vezető Százhalombatta, november 23. Ki tud többet a kőolaj-feldolgozásról? Vetélkedő általános iskolák 7-8. osztályos csapatai számára
2
Tartalom Milyen termékeket gyártunk és mire lehet azokat használni?
Hogyan jutnak el a termékek a finomítóból a fogyasztókhoz? Hogyan lehet támogatni a Kereskedelem munkáját? 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
3
Elosztás & értékesítés Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Működésünk három fontos tevékenységen alapul KUTATÁS & TERMELÉS FINOMÍTÁS, TERMÉKELŐÁLLÍTÁS TERMÉK ELOSZTÁS ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Kőolaj piaca Termékek piaca Kutatás & termelés Finomítás Elosztás & értékesítés Tevékenység: Kőolaj kitermelés (kutatás) Kőolaj feldolgozás Benzin (stb.) értékesítés Jellemzők: Olajmezők a világon Munkaerő tapasztaltsága Technológiai kihívások Elhelyezkedés Korszerűség Fontosság Töltőállomás hálózat Folyamatos fejlődés Pénzügyi befektetés: $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ Forrás: Purvin & Gertz 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
4
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Milyen termékeket gyártunk? PB gáz Motorbenzin Dízel Kerozin/Jet Tudtátok? A CD lemez alapanyaga is a kőolaj, csakúgy, mint a nejlon zacskóé Tüzelőolaj Fűtőolaj Bitumen Egyéb speciális termékek 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
5
Olaj készletek területi elhelyezkedése 2011-ben (milliárd hordóban)
A jelenlegi fogyasztás mellett ez kb 57 évig elegendő mától fogva! Olaj készletek területi elhelyezkedése 2011-ben (milliárd hordóban) ?!! 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
6
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
A világ kőolajfogyasztása 2011-ben (millió hordó/ nap) 27% 32% 9% 7% 21% 4% 88 millió hordó/nap 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
7
A világban kicsik vagyunk, de…
A négy olajipari óriás: Tudtátok? A MOL 0,5 %-át biztosítja a világ teljes kőolaj felhasználásának… Tudtátok? …és „mindössze” 7-szer kisebb a finomítói kapacitása, mint a Shell-é Tudtátok? Az USA kevesebb, mint 1 hét alatt felhasználná a MOL finomítója által 1 év alatt létrehozott termékeket 93 millió hordó/nap A világ kőolajfogyasztása (2011): 85,6 millió hordó/nap 1 hordó= 145 Liter 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
8
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
A MOL szerepe régiós viszonylatban Meghatározó szerep: Magyarországon Szlovákiában Horvátországban 70% Slovnaft Polska Slovnaft Ceska MK Mineralkontor Slovnaft MOL Austria Roth Heizöle MOL MOL Romania MOL Slovenija Tifon IES INA Energopetrol A teljes régiót tekintve: üzemanyagok esetén közel 25%-os részesedés az eladásokból Intermol d.o.o 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
9
Az áru a finomítóból több módon juthat el a fogyasztókhoz
Tudtátok? A MOL legnagyobb arányban orosz kőolajat használ fel. Alföldi = 1356 km Barátság I-II. Tudtátok? A finomított termékek döntő hányada vezetékeken keresztül indul tovább a MOL finomítóiból. Ezen túl tankhajóval, tankautóval és vasúttal történik a szállítás. Csővezeték Tanker/ Uszály Vasút 91 db Adria Csővezeték Tanker/ Uszály Bemenő logisztika Kimenő logisztika Tankautó Tudtátok? A MOL a battain kívül még 4 külföldi finomítóval rendelkezik- például Olaszországban is Olajkút Finomító Üzleti vásárlók Benzinkút Kőolaj finomítása Kőolaj kitermelése Kőolaj szállítása Benzin szállítása Üzemanyag raktár Benzin szállítása Benzin értékesítés 2012. november 23.
10
Kőolajvezetékek Barátság II. 7,9 Mt/ év Barátság I. 3,5 Mt/ év Alföldi
Fényeslitke Százhalombatta Csurgó Kára Hossza: 205km Hossza: 120km Hossza: 290km Barátság I. 3,5 Mt/ év Barátság II. 7,9 Mt/ év Adria 6,9–10,0 Mt/ év Hossza: 200km Algyő Szank Halas Alföldi 2,0 Mt/ év Tiszaújváros Zalaegerszeg 10
11
Főbb termékvezetékek és telephelyek
NYUGAT MAGYARORSZÁG RÉGIÓ KÖZÉP MAGYARORSZÁG RÉGIÓ DÉL MAGYARORSZÁG RÉGIÓ ÉSZAK MAGYARORSZÁG RÉGIÓ ÉSZAK-KELET MAGYARORSZÁG RÉGIÓ DÉL-ALFÖLD RÉGIÓ Szöny- Komárom Csepel Székesfehérvár Pécs Szajol Tiszaújváros Algyõ Zalaegerszeg Százhalombatta finomító termékvezeték telephely Főbb termékvezetékek és telephelyek
12
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Egyéb vevő Lakossági fogyasztás Kik is a MOL fogyasztói? Nemzetközi olajtársaságok Szállítás Közszolgálat, szolgáltatás Vegyipar Mezőgazdaság Dízel Motorbenzin Útépítés PB gáz Vegyipari benzin Kerozin Bitumen Összes MOL értékesítés*: 5,7 millió tonna *Magyarország, 2011 Petrolkoksz Egyéb üzemanyag Erőművi Tüzelőolaj Fűtőolaj 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
13
A MOL töltőállomás hálózata
autógáz dízel Hány liter benzin fér egy átlagos tankautóba?á Hány féle üzemanyag kapható? 149 32 ezer liter 209 530 x 60 liter benzin 61 364 prémium benzin prémium dízel 128 37 445 Kb 6000 222 Hány liter egy átlagos kút éves forgalma?á 33 110 Hány fajta termék kapható a shopban? x 60 liter 3,1 millió liter 360 Egy forgalmas töltőállomáson hány csésze kávét főznek le egy nap? Mitől különleges a MOL Istenhegyi úti kútja?á 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
14
Hogyan lehet ösztönözni az értékesítést?: Marketing
A marketing egyszerűen szólva: a termékek eladhatóságát segítő vállalati tevékenység. Négy fő szemponton keresztül valósul meg: Termék: Megfelelő minőségű és választékú Milyen a termék? Elosztás: Elérhető legyen a boltokban, polcon belüli helye, stb. Hol kapható? A benzinnél is így van! Eladásösztönzés: Igény és a vágy a termék iránt: Reklám, akció. Ismerik, keresik a terméket? Ár: Vevő és eladó számára is elfogadható Mennyibe kerül? 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
15
Ajánlják termékeinket Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Miért jó ha elégedettek a vásárlóink? Tudtátok? Egy elégedetlen vásárló 9-20 embernek mondja el a problémáját Újravásárolnak Ajánlják termékeinket másoknak Tudtátok? Míg az elégedett vevő 2-4 embernek meséli el elégedettségét Egyéb termékeket is vásárolnak + Többet is hajlandóak fizetni Tudtátok? A hűséges vásárlókon többet keres a cég, mintha új vásárlókat győzne meg Hűségesebbek Elégedett fogyasztók Sikeres vállalat 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
16
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Köszönöm a figyelmeteket! 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.