Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása"— Előadás másolata:

1 Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása
Shuman Automobiles Inc. eset példáján Készítette: Farkas Réka Herasymovych Hanna Keszi Barbara Mészáros Mónika Sizykh Anna

2 Használt-autó- értékesítés
Bevezetés Clark Shuman a Shuman Automobiles Inc. vezetője nyugdíjba szeretne vonulni Cégét három divízióra bontotta: önálló divízióként működtek divízió vezetők bérezése a nyerségtől függ Használt-autó- értékesítés Új autó értékesítés Javító- részleg Clark Shuman a Shuman Automobiles Inc. vezetője nyugdíjba szeretne vonulni. Cégét három divízióra bontotta. A három divízió vezetőjét úgy utasította, hogy részlegét önálló cégként vezesse; bérezésük a bruttó nyerség bizonyos %-ban állapítatta Jean Moyer Paul Fielder Nate Biancit

3 Probléma Az új gépkocsik divíziójának egyik ügyfele az új kocsi vételárába be akarta számíttatni régi autóját A gépkocsi listaára $, ha nem számítja be a használt autót, akkor ebből 15%-ot engedne Az új autó beszerzési ára 8890 $ Az eladni kívánt autó már régóta raktáron van Az új gépkocsik divíziójának részlegvezetője el akar adni egy új kocsit. A lista szerinti vételára $, beszerzési ára 8 890$. Tervei szerint körülbelül 15%ot engedne a listaárából. De az új kocsi vevője be akar számolni az ő régi használt kocsi árát az engedély helyett. Használtautó-divízió vezetőjének becslése szerint a használt autó 700 $-os javítás után 3700 $-os áron lehetne eladni Nagykereskedelmi ára 3200 $ „Kék könyv” 2750 és 2930 $ közötti vételi árat javasol A használt autó mindenfajta javítás nélkül 2200 $-ért lehetne értékesíteni

4 Moyer két lehetősége Meggyőzi Fiedlert, hogy fogadja el a felajánlott árat VAGY Maga értékesíti árverésen keresztül

5 CÉL DÖNTÉS az új autón a lehető legnagyobb nyereség elérése
4 270 $-t enged a régi autóért cserébe, ha a vevő elfogadja az új kocsi listaárát

6 Az ügylet elszámolása:
Új kocsi listaára $ Új kocsi beszerzési ára 8 890 $ Várható nyereség 3 910 $ Tervezett engedmény (15%) 1 920$ Engedmény (régi kocsi cserébe) 4 270 $ Használt autó várható javítása 700 $ Használt autó várható nagyker. ára 3 200 $ Használt autó várható kisker. ára 3 700 $ „Kék könyv” szerinti árak 2 750 – $ Használt autó ára árverésen (javítás nélkül) 2 200 $

7 A gépjármű értékesítése és transzferárazás
? ? Használt-autó- értékesítés Javító- részleg Új autó értékesítés Eladási ár 12800$, beszerzési ár 8890$ Használt autó eladási ára kisker. áron 3700$, nagyker. áron 3200$ Használt autó javítási ára: belsőnek 1230$, külsőnek 1660$ Használtautó-divízió vezetőjének becslése szerint a használt autó 700 $-os javítás után 3700 $-os áron lehetne eladni (nagykereskedelmi ára 3200 $, „kék könyv” 2750 és 2930 $ között) A használt autó mindenfajta javítás nélkül 2200 $-ért lehetne értékesíteni. “A sokk”: A használt autó tengelye repedt volt -> a javítási költségek 530 $-al emelkednek. Végső javítási költség: $ A javítóműhely panasza: A belső és külső munkákat nem ugyanolyan értéken számlázzák. A másik két divíziót szolgálja ki a nagyjavításokkal és így veszteséget termel

8 További problémák Használt autó értéke? A javítás utáni nyereség?
Az üzleten nyereséget vagy veszteséget realizálnak?

9 Mennyivel növelte az üzlet az autószalon nyereségét?
1.Kérdés: Használt autót 3700 $-ért eladják felújítás után A javítás 1376 $-ba kerül Minden dolgozó fix fizetést kap (nincs jutalék) Felosztott általános költség fix Mennyivel növelte az üzlet az autószalon nyereségét? Javítás: $ Használt autó eladási ára: $

10 1.Kérdés: Mennyivel nő az üzlet az autószalon nyeresége?
új autó eladási részleg eladási ár (új) 12 800 beszerzési ár (új) -8 890 használt autó beszámítása (+15%) -4 270 használt autó eladási ára a használtautó részlegnek (engedmény nélkül) 2 350 nyereség 1 990 használtautó eladási részleg eladási ár (használt autó) 3 700 vételi ár (az új autó eladási részlegtől) -2 350 felújítás -1 376 nyereség -26 javítási részleg bevétel a javításból 1 376 a javítás költsége -1 376 nyereség Javítás: $ Használt autó eladási ára: $ Használt autó beszámítása (+15%): *15%= $ (az engedmény), =2350 $ (ár az engedmény nélkül) Összes üzleti nyereség 1 964

11 2.Kérdés: a) Milyen értéken számolják el a becserélt autót az új és használtgépkocsi-divíziók között? DIVÍZIÓK EREDETI EREDMÉNYHÁNYAD Használt 14,01% Új 10,13% Belső javítás -3,27% Külső javítás 26,05% Javítások együttesen 14,18% Előfeltételek: A 3 divízió nyereségközpontként működik Még a vétel előtt biztosan tudjuk, hogy a javítás dollárba fog kerülni

12 Új autó eladási részleg Használt autó eladási részleg
Új Használt Új autó eladási részleg Eladási ár (új) 12 800 Beszerzési ár (új) -8 890 Használt autó beszámítása (+15%) -4 270 Transzferár 1 657 Nyereség 1 297 Használt autó eladási részleg Eladási ár (használt autó) 3 700 Transzferár Felújítás költsége -1 525 Nyereség 518 Feltételezve, hogy az előző évi nyereséghányadot kívánják realizálni Transzferár: $

13 b) Milyen értéket számlázzon a javító részleg a használt kocsin végzett munkáért?
Vezetők fizetése nyereség arányában Javító részleg: ugyanannyi nyereség elérése a külső-belső munkákon Saját érdek Vállalat érdeke

14 Használt autó eladási részleg
Javító Használt Javító részleg Bevétel a javításból 1 525 A javítás költsége -1 376 Nyereség 149 Használt autó eladási részleg Eladási ár (használt autó) 3 700 Transzferár Felújítás költsége -1 525 Nyereség 518 Használt autó: 14%-os nyereséghányad elérése a cél, így 1.525$ még fedezhető Javító részleg: Jelenlegi nyereséghányad: 9,77% Eredeti eredményhányad belső munkákon: -3,27% Eredeti eredményhányad összes javításnál: 14,18%

15 c) Nyereség Új autó eladási részleg eladási ár (új) 12 800
eladási ár (új) 12 800 beszerzési ár (új) -8 890 használt autó beszámítása (+15%) -4 270 transzferár 1 657 Nyereség 1 297 Használt autó eladási részleg eladási ár (használt autó) 3 700 transzferár felújítás -1 525 nyereség 518 Javító részleg bevétel a javításból 1 525 javítás költsége -1 376 nyereség 149 Összes üzleti nyereség 1 964

16 3.Kérdés: Használt autó beszámítása esetén:
Van-e olyan stratégia ebben a helyzetben, amely nagyobb hasznot hozna az autókereskedésnek a fentiekben becsültnél? Használt autó beszámítása esetén: Kisker ár 3700 Nagyker ár 3200 Árverés árlista szerint 12 800 engedmény -4 270 engedményezett ár 8 530 beszerzési ár -8 890 javítás -1 376 régi kocsi eladási ára 3 700 3 200 2 200 nyereség 1 964 1 464 1 840

17 3.Kérdés: Használt autó beszámítása nélkül: Marketingstratégia:
Autóklubtagság Kötelező szerviz Extrák 1. eset 2. eset Árlista szerint 12 800 Engedmény (15%) -1 920 Engedményezett ár 10 880 Beszerzési ár 8 890 Nyereség 3 910 1 990

18 4. Kérdés: Mik lehetnek a jobb alternatívák?
A vállalatnak főbb célja: - Vezetők ösztönzése az EREDMÉNY MAXIMALIZÁLÁS érdekében Javaslataink: Javítórészleg mint költségközpont a belső elszámolásban és mint eredményközpont a külső rendeléseknél Használt autó és javító részleg összevonása

19 1. verzió: Költségközpont
Pro: költség minimalizálása nagyobb nyereség vállalati szinten Kontra: vezetési kérdések

20 2. verzió: Összevonás Pro: - Nyereség maximalizálása vállalati szinten
Kontra: divízió átszervezése „új vezető”

21 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések