Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása Shuman Automobiles Inc. eset példáján Készítette: Farkas Réka Herasymovych Hanna Keszi Barbara.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása Shuman Automobiles Inc. eset példáján Készítette: Farkas Réka Herasymovych Hanna Keszi Barbara."— Előadás másolata:

1 Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása Shuman Automobiles Inc. eset példáján Készítette: Farkas Réka Herasymovych Hanna Keszi Barbara Mészáros Mónika Sizykh Anna

2 Bevezetés Új autó értékesítés Használt- autó- értékesítés Javító- részleg Clark Shuman a Shuman Automobiles Inc. vezetője nyugdíjba szeretne vonulni Cégét három divízióra bontotta: önálló divízióként működtek divízió vezetők bérezése a nyerségtől függ Jean MoyerPaul Fielder Nate Biancit

3 Probléma •Az új gépkocsik divíziójának egyik ügyfele az új kocsi vételárába be akarta számíttatni régi autóját •A gépkocsi listaára $, ha nem számítja be a használt autót, akkor ebből 15%-ot engedne •Az új autó beszerzési ára 8890 $ •Az eladni kívánt autó már régóta raktáron van

4 Moyer két lehetősége •Meggyőzi Fiedlert, hogy fogadja el a felajánlott árat VAGY •Maga értékesíti árverésen keresztül

5 CÉL •az új autón a lehető legnagyobb nyereség elérése $-t enged a régi autóért cserébe, ha a vevő elfogadja az új kocsi listaárát DÖNTÉS

6 Az ügylet elszámolása: Új kocsi listaára $ Új kocsi beszerzési ára8 890 $ Várható nyereség3 910 $ Tervezett engedmény (15%)1 920$ Engedmény (régi kocsi cserébe)4 270 $ Használt autó várható javítása700 $ Használt autó várható nagyker. ára3 200 $ Használt autó várható kisker. ára3 700 $ „Kék könyv” szerinti árak2 750 – $ Használt autó ára árverésen (javítás nélkül) $

7 Használt autó eladási ára kisker. áron 3700$, nagyker. áron 3200$ Eladási ár 12800$, beszerzési ár 8890$ Használt autó javítási ára: belsőnek 1230$, külsőnek 1660$ A gépjármű értékesítése és transzferárazás ?? Új autó értékesítés Használt- autó- értékesítés Javító- részleg

8 További problémák •Használt autó értéke? •A javítás utáni nyereség? •Az üzleten nyereséget vagy veszteséget realizálnak?

9 1.Kérdés: • Használt autót 3700 $-ért eladják felújítás után • A javítás 1376 $-ba kerül • Minden dolgozó fix fizetést kap (nincs jutalék) • Felosztott általános költség fix Mennyivel növelte az üzlet az autószalon nyereségét?

10 1.Kérdés: Mennyivel nő az üzlet az autószalon nyeresége? használtautó eladási részleg eladási ár (használt autó)3 700 vételi ár (az új autó eladási részlegtől) felújítás nyereség-26 javítási részleg bevétel a javításból1 376 a javítás költsége nyereség0 új autó eladási részleg eladási ár (új) beszerzési ár (új) használt autó beszámítása (+15%) használt autó eladási ára a használtautó részlegnek (engedmény nélkül)2 350 nyereség1 990 Összes üzleti nyereség1 964

11 2.Kérdés: a) Milyen értéken számolják el a becserélt autót az új és használtgépkocsi-divíziók között? Előfeltételek: •A 3 divízió nyereségközpontként működik •Még a vétel előtt biztosan tudjuk, hogy a javítás dollárba fog kerülni DIVÍZIÓK EREDETI EREDMÉNYHÁNYAD Használt 14,01% Új 10,13% Belső javítás -3,27% Külső javítás 26,05% Javítások együttesen 14,18%

12 Új Használt •Feltételezve, hogy az előző évi nyereséghányadot kívánják realizálni •Transzferár: $ Új autó eladási részleg Eladási ár (új) Beszerzési ár (új) Használt autó beszámítása (+15%) Transzferár1 657 Nyereség1 297 Használt autó eladási részleg Eladási ár (használt autó)3 700 Transzferár Felújítás költsége Nyereség518

13 b) Milyen értéket számlázzon a javító részleg a használt kocsin végzett munkáért? •Vezetők fizetése nyereség arányában •Javító részleg: ugyanannyi nyereség elérése a külső-belső munkákon •Saját érdek Vállalat érdeke

14 Javító Használt •Használt autó: 14%-os nyereséghányad elérése a cél, így 1.525$ még fedezhető •Javító részleg: –Jelenlegi nyereséghányad: 9,77% –Eredeti eredményhányad belső munkákon: -3,27% –Eredeti eredményhányad összes javításnál: 14,18% Javító részleg Bevétel a javításból1 525 A javítás költsége Nyereség149 Használt autó eladási részleg Eladási ár (használt autó)3 700 Transzferár Felújítás költsége Nyereség518

15 c) Nyereség Új autó eladási részleg eladási ár (új) beszerzési ár (új) használt autó beszámítása (+15%) transzferár1 657 Nyereség1 297 Használt autó eladási részleg eladási ár (használt autó)3 700 transzferár felújítás nyereség518 Javító részleg bevétel a javításból1 525 javítás költsége nyereség149 Összes üzleti nyereség1 964

16 •Van-e olyan stratégia ebben a helyzetben, amely nagyobb hasznot hozna az autókereskedésnek a fentiekben becsültnél? Használt autó beszámítása esetén: 3.Kérdés: Kisker ár 3700 Nagyker ár 3200 Árverés árlista szerint engedmény engedményezett ár beszerzési ár javítás régi kocsi eladási ára nyereség

17 3.Kérdés: Használt autó beszámítása nélkül: Marketingstratégia: •Autóklubtagság •Kötelező szerviz •Extrák 1. eset2. eset Árlista szerint Engedmény (15%) Engedményezett ár Beszerzési ár8 890 Nyereség

18 4. Kérdés: Mik lehetnek a jobb alternatívák? A vállalatnak főbb célja: - Vezetők ösztönzése az EREDMÉNY MAXIMALIZÁLÁS érdekében Javaslataink: •Javítórészleg mint költségközpont a belső elszámolásban és mint eredményközpont a külső rendeléseknél •Használt autó és javító részleg összevonása

19 1. verzió: Költségközpont •Pro: -költség minimalizálása -nagyobb nyereség vállalati szinten •Kontra: -vezetési kérdések

20 2. verzió: Összevonás •Pro: - Nyereség maximalizálása vállalati szinten •Kontra: -divízió átszervezése -„új vezető”

21 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Transzferárazás: árkialakítás és nyereség optimalizálása Shuman Automobiles Inc. eset példáján Készítette: Farkas Réka Herasymovych Hanna Keszi Barbara."

Hasonló előadás


Google Hirdetések