Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A rendszer szakmai hátterét adja: Rekon Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A rendszer szakmai hátterét adja: Rekon Zrt."— Előadás másolata:

1

2 A rendszer szakmai hátterét adja: Rekon Zrt.
BIA-e 2.0 épületfelügyeleti és pénzügyi döntés előkészítő CAFM (Computer-aided facility management) rendszer. A rendszer szakmai hátterét adja: Rekon Zrt. Jogelődjeivel együtt 20 év tapasztalat az építőiparban Üzemeltetési és generálkivitelezői tevékenység Törzstőke: 1 milliárd forint Legfontosabb referenciák: Magyar Országgyűlés Hivatala, Magyar Államkincstár, 14 Bank országos hálózata, DHL, Pannon GSM, Vodafone, Nokia, Huawei

3 A rendszer fejlesztője: Connected-exports Kft.
BIA-e 2.0 épületfelügyeleti és pénzügyi döntés előkészítő CAFM (Computer-aided facility management) rendszer. A rendszer fejlesztője: Connected-exports Kft. Üzemeltetési és társasházkezelési rendszerek fejlesztése a cég fő tevékenysége A rendszer fejlesztését, felügyeletét és üzemeltetését végzi az utóbbi 5 évben Biztonságos és folyamatosan monitorozott szerverpark

4 A BIA-e 2. 0 CAFM rendszer a Rekon Zrt
A BIA-e 2.0 CAFM rendszer a Rekon Zrt. és partnerei üzemeltetési tapasztalatai alapján jött létre, 2006-tól piacon is kapható szolgáltatásként. A cél egy olyan rendszer kifejlesztése volt, ami: a felhasználók számára egyszerűen kezelhető alap verzióban is minden, az üzemeltetéshez kapcsolódó szolgáltatást tartalmaz moduláris és az ügyfél által kijelölt irányba a lehető legkevesebb idő alatt fejleszthető tovább.

5 Eddigi eredmények 5 év alatt több mint üzemeltetési és karbantartási esemény került elhárításra időben a BIA-E támogatásával. Ezeknek az eseményeknek a teljes adminisztratív és dokumentációs munkafolyamata a rendszer felületén keresztül zajlott. Referenciáink közül itt válogatunk:

6 Technikai tulajdonságok
A rendszer használatához nincs szükség kliens alkalmazás telepítésére, a teljes munkafolyamat web-alapú, és csak egy korszerű böngésző szükséges hozzá. Ilyen módon, a földrajzilag egymástól távol elhelyezkedő felhasználók is egyszerűen dolgozhatnak csoportban. A rendszer a jelenlegi felhasználói helyeken MySql adatbázist használ. A kapcsolat SSL titkosítású. Lehetőség van a rendszer futtatására az általunk üzemeltetett szervereken, vagy kihelyezésére külső szerverekre, külön, az ügyfél által elvárt biztonsági beállításokkal. Saját szervereinken futtatva, a teljes adat és adatbázis állomány 4 óránként kerül mentésre és a nap végén banki széfben helyezzük el. A szoftver eddigi használata során adatvesztés vagy illetéktelen behatolás nem történt.

7 BIA-e 2.0 A BIA-e 2.0 által lefedett területek: Objektumok adatai
Projektek és ügyfelek Alkatrészek, anyag felhasználás Árlisták Erőforrás kezelés, HR BIA-e 2.0 CAFM Rendszer Karbantartási és javítási folyamatok Hatékonyság mérés (SLA) Pénzügyi elszámolás és tervezés Statisztikák, naprakész komplex jelentések

8 Projektek és ügyfelek A BIA-e 2.0 több mint egy CAFM rendszer. A folyamatkezelési eljárásainak köszönhetően teljes projektek lebonyolítását teszi lehetővé, figyelve azok ütemezését, a határidőket és a felelős személyeket. A rendszer hálózatokat és objektumokat, azokon belül helyiségeket különböztet meg. Ez a három szint jogosultság szempontjából tetszőlegesen deffiniálható a különböző felhasználói csoportok között.

9 Felhasználói csoportok, jogosultságok
A rendszer jelenleg 5 fajta felhasználó típust különböztet meg: Adminisztrátor Bejelentő Karbantartó Monitor felhasználó Pénzügyes felhasználó

10 Objektumok adatai A rendszer lehetőséget ad az objektumok és helyiségek adatainak kezelésére. A paraméterezés a konkrét felhasználási területtől függő, egyedileg fejleszthető. A dokumentum kezelő modul segítségével lehetőség van a kapcsolódó dokumentáció feltöltésére és későbbi könnyű előkeresésére. Az objektumok paraméterei alapján kimutatások is készíthetők. Az objektumok adatai alapján készült kimutatások exportálására is van lehetőség többféle formátumban (Excel, CSV, Pdf).

11 Eszköz, anyagfelhasználás, árlisták
Minden objektumhoz társítani lehet a hozzá tartozó eszközöket, berendezéseket. Elindulva az alap mérő óráktól, az objektumokban található speciális berendezésekig mindegyiket egyedileg lehet felparaméterezni és az eszköz log segítségével nyomon követni a bennük fellépő változásokat, eszközök cseréjét, alkatrész cserét, mért értékek módosulását. Az eszközökhöz tartozó javítási költségeket, alkatrész árakat, külön, akár alvállalkozóra vagy kivitelezőre bontott formátumban lehetséges árlistában rögzíteni a későbbi pontos elszámolás érdekében.

12 Hibaelhárítási és preventív karbantartási folyamatok
A rendszer eseményeket kezel, amelyeknek a bejelentése lehet manuális, egy helpdesk felületen keresztül, illetve automatizált, közvetlenül a gépi hibakódok fogadásával. Az eseményről értesítést kapnak a kijelölt karbantartók akik azonnal megkezdhetik az elhárítási munkát. A rendszer felületén keresztül lehetőség van preventív karbantartási munkálatok, akciók felvitelére is. Egy csoportos karbantartás minden állomása és mérföldköve felvihető a rendszer felületén keresztül és későbbi ellenőrzésükre ugyanolyan hatékonyan és naprakészen van lehetőség mint az eseti hibabejelentéseknél.

13 Pénzügyi elszámolás és tervezés
Amikor egy esemény lezárásra kerül, a rendszerben dolgozóknak lehetőségük van a teljes pénzügyi elszámolás elkészítésére, részletesen bemutatva a felhasznált anyagokat, munkaidőt, munkalapokat és egyéb vonatkozó dokumentumokat becsatolva. A fővállalkozó az alvállalkozók elszámolásait egyszerűen tekintheti át és átalakíthatja a végleges riporthoz szükséges formába. Részletes költség elszámolás az alvállalkozók és a megrendelő között Óra állások kezelése és nyilvántartása Mértékadó éves fogyasztás számítás mérőórák esetében, számla adatok felvitele Egy adott időszak preventív karbantartási adatai alapján jövő évi tervezett pénzügyi adatok számítása akár egy eszközre, helyiségre, épületre vetítve is Költség kezelés költséghelyek alapján, statisztikák, kimutatások készítése

14 Statisztikák és jelentések
A rendszerben tárolt események, elhárítási, fogyasztási, statisztikai és objektum, valamint eszköz adatok alapján lehetőség van kimutatások készítésére többféle paraméter alapján. Akár arra kíváncsi a felhasználó, egy adott eszköznek milyen paramétere változott egy bizonyos időintervallumon belül, akár arra, mennyi egy adott hálózat mértékadó éves fogyasztása, néhány kattintással lehetőség van a megfelelő riport gyors elkészítésére.

15 SLA mérés Az SLA mérés a rendszer konfigurálása után automatikusan jelzi és naplózza melyik eseménynél lépett fel késedelem, illetve milyen volt a reakció idő. A rendszer 3 szintű SLA-t kezel: SLA1 – reakció az eseményre SLA2 – ideiglenes megoldás SLA3 – végleges megoldás Az SLA eredmények alapján az alvállalkozók illetve dolgozók teljesítményét folyamatosan monitorozni lehet és ez alapján a pénzügyi teljesítés igazolását szabályozni (büntető pontok…)

16 Huawei-Vodafone együttműködés
ESETTANULMÁNY: Huawei-Vodafone együttműködés 2010. utolsó negyedévében cégünket megkereste a Huawei Magyarország Kft., mint a Vodafone távközlési üzemeltetési tenderének nyertese. A célok a következők voltak: Olyan rendszert bevezetni, ami alapja lesz a Vodafone eszköz és site adatbázisának, aminek a következő 2-4 év alatt teljes egészében ki kell épülnie, a jelenlegi adatokra alapozva, azokat felülvizsgálva és validálva. A rendszer legyen képess együttműködni a Vodafone üzenet és hiba kezelő automatizmusaival külön emberi erőforrásokat használó helpdesk üzemeltetése nélkül A rendszer tegye lehetővé számos egyedi fejlesztés integrálását A specifikációban meghatározott egyedi fejlesztések elkészítési ideje ne haladja meg a három hónapot

17 A LEGFONTOSABB CÉL: A rendszer kezelje nagy sebességgel, és maximális biztonsággal több mint 2500 átjátszó állomás közel eszközének adatait, az azokhoz beérkező hibaüzeneteket és esedékes preventív karbantartásokat, koordináljon alvállalkozó cégeket, és vegye át a teljes folyamat pénzügyi és műszaki adminisztrációját.

18 A koncepciótól a megvalósulásig
Szerződés kötés időpontja: december 15. A BIA-e 2.0 a 7 főt foglalkoztató helpdesket január 4.-én kiváltotta, elindult az adatcsere a Vodafone rendszerével. Januárban már az összes kommunikáció a Vodafone, a Huawei és annak alvállalkozói között a BIA-e 2.0 CAFM rendszer felületén zajlott. A legfontosabb eredmények: A kezdeti adatbázis feltöltésre került A napi üzemeltetési és karbantartási munka elindult Az egyedi fejlesztések folyamatban vannak állandó egyeztetés mellett. Az egyedi fejlesztésekre teszt felület került beüzemelésre.

19 A megvalósult rendszer
2011. Március közepére az összes, a szerződés mellékleteként szereplő műszaki specifikációban szereplő fejlesztés tesztelésre, majd átadásra került. Az alvállalkozók és a rendszert használó adminisztrátorok, valamint monitor felhasználók több körös képzést kaptak és elsajátították a rendszer használatát. Ötleteikkel, hozzászólásaikkal segítettek még hatékonyabbá tenni a felületet. A fejlesztések lezárása után kijelölésre kerültek a jövőbeli fejlesztések és azoknak az ütemezése, amik jelenleg is folyamatban vannak. A még hatékonyabb rendszerek közötti kommunikáció érdekében, még ebben az évben kifejlesztésre kerül a SOA interfész az XML alapú adatcseréhez. A rendszert napi szinten több mint 30 felhasználó használja és minden üzemeltetési feladat a BIA-e 2.0 felületén keresztül fut.

20 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMÜKET!
Connected-exports Kft. 1165 Budapest, Újszász utca 45/b G. épület Kapcsolattartók: Tessényi Tila, irodavezető ,


Letölteni ppt "A rendszer szakmai hátterét adja: Rekon Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések