Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IZIKO – IV. Bela & a Tatarok / / / A JÁTÉK BEMUTATÁSA A RIZIKÓ klasszikus stratégiai társasjátékban 2-6 játékos háborúzik egymás ellen, melynek célja a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IZIKO – IV. Bela & a Tatarok / / / A JÁTÉK BEMUTATÁSA A RIZIKÓ klasszikus stratégiai társasjátékban 2-6 játékos háborúzik egymás ellen, melynek célja a."— Előadás másolata:

1 IZIKO – IV. Bela & a Tatarok / / / A JÁTÉK BEMUTATÁSA A RIZIKÓ klasszikus stratégiai társasjátékban 2-6 játékos háborúzik egymás ellen, melynek célja a másik játékos területének az elfoglalása. A játékterep Magyarország, és ez van felosztva hat területre, azon belül 64 megyére. Ezek közül néhány stratégiai előretolt állás. A területek védelme csak figyelmes tervezés után lehet sikeres. A győzelemhez a merész csapatmozgásokon és gyakorlatokon kívül a szerencsére is szükség van. A játék közben szövetségek alakulnak ki, melyek azonban nem mindig bizonyulnak tartósnak... A Rizikóban a feladat - az egész ország meghódítása. A JÁTÉK KEZDETE A játék azzal kezdődik, hogy a táblát lefektetik, és mindegyik játékos eldönti, melyik színnel akar játszani. Egyenként leraknak egy katonát olyan területen amely még nincs elfoglalva. Miután minden megye el van foglalva el lehet kezdeni megerősíteni őket. Ez a játék egyik kulcsfontosságú része, mindenkinek magának kell eldöntenie, mely területekről kívánják indítani a támadást, és mely stratégiai fontosságú területeket kivánnak megerősíteni a védelem érdekében. ŐRSIJÁTÉK Kezdő hadsereg játékosként: 2 játékos – 80 katona 3 játékos – 60 katona 4 játékos – 40 katona 5 játékos – 35 katona 6 játékos – 30 katona

2 J ÁTÉK M ÓD 1.Megye Megerősitése - számold össze megyéidet. Vegyél ki annyi katonát ami megfelel a a számnak (nézd meg a térkép alját). Például ha 22 megyéd van akkor vegyél ki 7 katonát. Ha nem érted el a kijelölt összeget akkor a kevesebb számú katonát kapsz. Például ha 21 megyéd van akkor vegyél ki 6 katonát (a 19 összegnek a megengedet katonai). Ha tulajdonna vagy egy vagy több megyének vegyél ki annyi katonát (nézd meg térképet). Mindig kapsz 3 katonát mindegyik fordulatban. Példa: Ha van 22 megyéd és te vagy a tulajdonosa a Felvidéki területnek akkor kapsz = 14 katonát összessen bárhova lerakni a térképen. 2. Támadas – Jelezd hogy melyik ellenséges megyét szeretnéd megtámadni. Kell legalább két katonád, hogy legyen a támadó megyében, nem lehet támadni egy katonával. Támadó Ha a megyében van: 4 katona – 3 dobókocka 3 katona – 2 dobókocka 2 katona – 1 dobókocka 1 katona – támadás tilos > Védő Ha a megyében van: 2 katona – 2 dobókocka 1 katona – 1 dobókocka > A maximum katona aki elpusztulhat az 2, és döntelen dobásban a védő mindig nyer. Példa 1 TámadóVédő Legnagyobb Védő veszit 1 katonát Legnagyobb Következő Legnagyobb Támadó veszit 2 katonát Legnagyobb Következő Legnagyobb Támadó veszit 1 katonát Védő veszit 1 katonát Példa 2 TámadóVédő Példa 3 TámadóVédő Legnagyobb Védő veszit 1 katonát Példa 4 TámadóVédő

3 J ÁTÉK M ÓD 3. Katonai Megmozdulások – Amikor minden támadás véget ér, lehet egyik megyéről egy másik megyébe mozdítanni a katonákat. Ennek a két megyének nem kell pontossan egymás mellet lennie csak, hogy minden terület köztük egy tulajdon alatt legyen. A G YŐZELEM Az nyer, aki először meghódítja Magyarországot. Több Ötlet az Örsvezetőnek 1.Lehet mint kézügyesség nagyobbra rajzolni Magyország térképet. 2.Lehet kártyákat előkészitenni és … A játékosok kapnak egy-egy kártyát, amely előírja, hogy az adott játékosnak milyen titkos küldetést kell teljesíteni, pl. megsemmisíteni valamelyik hadsereget (pl.Felvidéki), elfoglalni bizonyos országrészt (Kunság), és birtokba venni bizonyos számú területet (Bihar). Ezután kiosztják a risk kártyákat, amelyek meghatározzák, melyik területet kell elfoglalniuk a résztvevőknek a játszma elején. Két- vagy hatszemélyes játék esetén az nyer, aki először teljesíti a küldetéskártyán feltüntetett feladatot. Ez azt is jelenti, hogy a sikeres előretörés nem feltétlenül jele annak, hogy egy játékos közel áll küldetése teljesítéséhez. A kétszemélyes változatban, melyet küldetéskártyák nélkül játszanak, az nyer, akinek sikerül megsemmisíteni az ellenfél haderőit. Tatar Templomos lovag Kun Szekely Magyar Dalmát / /

4 Megyék < >33 Katonák Dalmácia +4 Német Terület +3 Kunok +10 Felvidék +5 Tatár Terület +7 Székelyföld +6 // /  / / / / / /

5 Tartozékok – kell kb. 60 darab játékosonként /


Letölteni ppt "IZIKO – IV. Bela & a Tatarok / / / A JÁTÉK BEMUTATÁSA A RIZIKÓ klasszikus stratégiai társasjátékban 2-6 játékos háborúzik egymás ellen, melynek célja a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések