Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ügynökség Optimalizáló …avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ügynökség Optimalizáló …avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása."— Előadás másolata:

1 Ügynökség Optimalizáló …avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása

2 Te hogyan vásárolsz? - paradicsomot piacőstermelőhyper

3 Te hogyan vásárolsz? - óriásplakátot tulajdonos ügyfél tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló tulajdonos ügyfél ügynökség tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

4 Ideális struktúra tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

5 De mit gondolnak erről (és a piacról általában) a szereplők?

6 Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk Pozitívumok… •Promóciós kommunikációra kiváló, például a kereskedelmi szektorban. •Adott POI vonzáskörzete ezzel a médiával fedhető le a legjobban. •Válság ellenére sem vesztett a hatékonyságából, nem úgy, mint a sajtó. •Ha nem lehet TV jelenlét, akkor a legkézenfekvőbb tömegmédia. •Kisebb, kevésbé ismert ügyfélnél jól jöhet a köztér, mert ha ott jelen van, komolyabban veszik. •Image-építésre nagyon jó (nemcsak a kampány médiumok, hanem az extra egyedi és ötletes felületek egyaránt). •Vannak jó innovációk.

7 Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk … és a negatívumok •Bizonyos szektorokban nem hoz direkt eladást (mely a válság miatt egyre fontosabb cél). •A kiegészítő, kreatív megoldások mennek először a „kukába”, ha csökken a költségvetés. Általában is igaz, hogy a költségmegszorítások áldozata a köztéri megjelenés (a TV-s és az internetes jelenlét javára). • A kreativitás, mely a köztér egyik nagy erőssége, azért sem tud érvényesülni, mert a válság miatt az ügyfelekben felerősödött a biztonság iránti vágy. •Ha kicsit is összetettebb az üzenet, akkor a köztér nem jöhet szóba. •Sokszor a kreatívok nem „teszik oda magukat”, hogy egy jó közterületi kreatív legyen, mely figyelembe venné az adott felület sajátosságait.

8 Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján Pro •Elérés •Földrajzi célozhatóság •Frekvencia •Keveset tévézők elérésére kiváló •Stb. Kontra •Nagy a reklámzaj •Nagy meddőszórás •Drága •Önmagában nem áll meg

9 Pro •Ha a termék és a hálózat egymást jól erősíti, akkor nagyon erős tud lenni •Kreatívkodásra ad teret, ezt az ügyfelek nagyon szeretik Kontra •Nem elég modern, divatos ez a médiatípus. Nincs erős USP-je •Kaotikus média, néha tisztázatlan dolgokkal (illegális táblák) •„Nem lehet a mérését komolyan venni (túl nagyok a számok)” Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján

10 A közterületi piac az optimalizáló szemével A válságon innen Árképzés Túlkínálat (kampánymédiumok) Csökkenő büdzsék

11 100 Ft <>=<>= A közterületi piac az optimalizáló szemével Ma a piac egyetlen értékmérője – az ár

12 A közterületi piac az optimalizáló szemével A válság hatása •A csökkenő árak miatt csak kisebb mértékben esett vissza a kihasználtság •BB kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 69%, idén: 67% •CL kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 63%, idén: 57%

13 A közterületi piac az optimalizáló szemével (Túl)kínálati piacból keresleti? •Az eddigiektől eltérő, jelentős kapacitás-csökkentés (táblabontás) előnyei: •Csökkenő állandó költségek (ezeket lehet a megmaradó táblaállomány minőségi megújítására fordítani) •Letisztult, javuló minőségű táblaállomány •Médiazaj csökkenése •Javuló presztízs •Veszélye: a no-name/engedély nélkül telepített táblák számának növekedése

14 A közterületi piac az optimalizáló szemével Szofisztikált? Fejlett? •Európai, sőt világszínvonalú kutatási háttér •Jelenleg a legritkább esetben használjuk kampányok összehasonlítására vagy ár/érték arány megállapítására •1/3-ban elad(hat)atlan felületállomány okozta túlkínálat, árvezérelt piac

15 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?

16 •A közterület látványos

17 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? •A közterület komplex

18 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? •A közterület targetálható

19 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? •A közterület aktivál

20 Hagyományos hierarchikus munkamenet tulajdonos ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség OOH optimalizáló Kreatívok

21 Kooperatív, együtt gondolkodásra épülő munkamenet tulajdonos ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség OOH optimalizáló Kreatívok

22 Jövőkép

23 TVRádió Média mix Direct MailMozi SajtóKöztér Digitális TVE-Rádió E-Kiadó (e-Publishing) DTV VoD Digitális OOH Web TVPodcasting Mikroközlés (micro -Publishing) Online VoD Interaktív OOH SMS / MMS Kereső- motorok A digitális média megsokszorozza a média mixet

24 Közterület – mint a negyedik digitális láb Digitális TV PC Internet Mobil Digitális OOH

25 Jövőkép (jelenkép?) •A közterület kikerülhetetlen •Tudni kell használni •Növekvő igény a pontos célzásra. De megfelelnek-e az OOH felületek ennek az elvárásnak?

26 Jövőkép (jelenkép?) •A közterület kikerülhetetlen •Tudni kell használni •On-line kooperáció: a billboard- on megjelenő web-oldal címtől az AR megoldásokig.

27 •Tartalomszolgáltatás közterületen – ki kell használni vagy felesleges? Jövőkép (jelenkép?) •Változtatható tartalom (Digital Signage): nemcsak térbeli, hanem időbeli célzást is lehetővé tesz (a célcsoport utazási szokásainak megfelelően).

28 •Mennyire sci-fi 2010-ben a „Különvélemény”? Jövőkép •Írisz-felismerés: egyszerűbb, gyorsabb, pontosabb lehetőség a kutatásra. Magyarországi realitása?

29 •Jelen: többszintű válságtól szenved a piac minden oldala •De a médiatípusban van potenciál: 1.A gazdasági válság lecseng 2.A digitális világban is megvan a helye •Addig ránk sok feladat vár, többek között: 1.A kutatási adatokra épülő médiatervezés elfogadtatása 2.Profiltisztítás – a minőség növelése 3.A felületek sajátosságait figyelembe vevő, integrált kampánytervezés 4.A médiatípus image-ének helyreállítása Záró gondolatok

30 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Ügynökség Optimalizáló …avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések