Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest,"— Előadás másolata:

1 HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest, március 24.

2 A fény keresztje „Cipeljük, visszük,visszük magányos tömegként, reménytelen s harcolva a fénynek keresztjét, mi bennünk világít Mert erre születtünk. Itt vagyunk a falu messzi távolában s a város piszkos, szegény utcájában Itt vagyunk. Mi, a küzdésre teremtett leendő tehetségesek, okosok.” Tudor Műhely, Szombathely Holdosi Vivien, 17 éves

3 Mindnyájan az Univerzum páratlan csillagai vagyunk TEHETSÉGESEK valamiben, ha ez felderíthető egy bátorító, szabad légkörű szeretetteli nevelésben

4 Akinél kiderül, hogy adottsága, (hajlama) több, más, az DEVIÁNS De-vio=az útról való letérést, a más úton járást jelenti

5 MÁSSÁG  Agyszerkezetben és működésben ( a jobb agyfélteke specikus többlete)  Jellemző a szemlélet eredetisége és a gondolkodás divergenciája  „Szórakozottság”, ezerfelé futó asszociációs láncok  Kiegyenlítetlen képességmintázat /van kiemelkedő erősség és nagyfokú gyengeség/  „Benn van a fejében”: furcsa, magának való viselkedés  Azzal akar foglalkozni, ami érdekli, a többit elhanyagolja  Teljesítménye nem egyenletes /”kívül van az időn”/

6 LELKI MŰKÖDÉSEKBEN MEGJELENŐ ELTÉRÉSEK  Fékezetlen szabad asszociációs készség, preverbálisba visszanyúló emlékezet  „Szinuszgörbe jelenségek”: amennyire „fenn” tud lenni, annyira „lenn” is  Labilis lelki egyensúly, a belső határok lazák, a „tudattalan” nyitott  Önbizalomhiány /független a realitástól/  Érzelem, indulatkezelési és stressz-tűrési problémák  Társas kapcsolatok zavarai, hiánya, inadekvát magatartás, kötődési problémák (szülők, barátok, iskolai környezet terén)

7 Elsődleges deviancia: az egyedspecifikus képességmintázatból ered Másodlagos deviancia: a tehetség kiműveléséhez szükséges gyakorlásból és időráfordításból eredő szubjektív feszültségek és objektív izolálódás

8 MIT TEHETNÉNK? SZEMÉLYISÉG TÁMOGATÓ KÖZPONT LÉTREHOZÁSA  Segítséget kérni tudó pszichológiai kultúra kialakítása  Egészségpszichológiai paradigma (a meglévő erősségekre építkezik)  Nem stigmatizál, nem terapizál  KONZULTÁL, reedukál, korrigál, fejleszt, erősít, önvédelmet tanít INTÉZMÉNYESEN BIZTOSÍTOTT RENDSZER, SZAKÉRTŐ SEGÍTŐKKEL/A TEHETSÉGES GYERMEK ÉS KÖRNYEZETE, SZÜLŐK, NEVELŐK FELÉ IS/

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések