Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Bálint-munka, mint az orvosi tevékenység támogatója, az oktatás és a továbbképzés eszköze Dr. Harrach Andor Semmelweis Egyetem – Magatartástudományi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Bálint-munka, mint az orvosi tevékenység támogatója, az oktatás és a továbbképzés eszköze Dr. Harrach Andor Semmelweis Egyetem – Magatartástudományi."— Előadás másolata:

1 A Bálint-munka, mint az orvosi tevékenység támogatója, az oktatás és a továbbképzés eszköze Dr. Harrach Andor Semmelweis Egyetem – Magatartástudományi Intézet Magyarországi Bálint Mihály Pszichoszomatikus Társaság Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.

2 A Bálint-munka fő céljai 1. Oktatás 2. Személyiségfejlesztés 3. Szupervízió

3 Az csoportülések fő témái A beteg problematikája és magatartása A referens beszámolója kérdésfeltevése magatartása

4 A hosszabbtávú csoportmunka Komplex változási-fejlődési folyamat  Emocionális átélés és tanulás  Csoportélmény  Értékformálás  Szupervíziós, korrektív jelleg  Információ növelő, „oktató”

5 Orvosi készségi-magatartási elemek Kapcsolatteremtés Beszédkészség, kommunikáció Empátia Egzakt fantáziálás képessége Szociális szerepvállalás Emocionális intelligencia

6 Orvosi készségi-magatartási elemek Kapcsolatteremtés Beszédkészség, kommunikáció Empátia Egzakt fantáziálás képessége Szociális szerepvállalás Emocionális intelligencia Biopszichoszociális gondolkodás Pszichoszociális diagnosztika Csoportmagatartás Konfliktusfelmérés és kezelés Értékrendszerek

7 Önismereti elemek Saját konfliktusok Stressz kezelés Életminőség Privátéleti problémák áthatásai Orvosi identitás Etikai konfliktusok Saját karrier Saját specifikus konfliktusok mobilizálása

8 Hallgatói oktatás Junior Bálint csoportok Orvosi tevékenység alapjainak megismerése tágabb kereteinek megismerése Pályaválasztás beérése Kortársi segítő környezet Későbbi tevékenység fantáziabeli előkészítése, tervezése Medikális tudás személyi integrációja

9 A módszer fejlődési állomásai 1. Tüneti diagnosztikától a lelki struktúra szemléletéhez (Freud, majd Bálint) 2. Kapcsolati diagnosztika (Ferenczi, Bálint) - az orvos mint gyógyszer 3. „Összdiagnózis” (Bálint) 4. Diagnózis csoportmunkában – Bálint-csoport 5. Bio-pszicho-szociális medicina (Alexander, Engel) átvétele 6. A csoportdinamika további kiművelése (csoportszakemberek révén Bálint halála (1970) után) 7. Behaviorisztikus szemlélet – „amerikai verzió”, idegtudomány

10 A Bálint-mozgalom, mint a pszichoszomatika tudományának szerveződési rugója

11 Ezen referátumban nem érintett témák:  A módszer részletesebb csoportelmélete  Alkalmazási variációk  Kombináció más módszerekkel  Csoportvezetés  Orvosi beszélgetés, háziorvosi pszichoterápia

12 Magyarországi Bálint Mihály Pszichoszomatikus Társaság - csoportok szervezése - csoportvezetők képzése - a módszer bevezetése a képzésben és továbbképzésben - népszerűsítés a medicina sok területén Szeretettel várjuk az Önök közreműködését is! Harrach Andor

13 Bálint Konferencia Állami Egészségügyi Központ Podmaniczky utcai telephelye (régi MÁV Kórházban) Július 14-én 10 órától 1062 Budapest, Podmaniczky u. 111.

14 Köszönjük a figyelmet! Harrach Andor


Letölteni ppt "A Bálint-munka, mint az orvosi tevékenység támogatója, az oktatás és a továbbképzés eszköze Dr. Harrach Andor Semmelweis Egyetem – Magatartástudományi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések