Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E10 2012. február 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E10 2012. február 27."— Előadás másolata:

1 Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27. Bajor Péter igazgató, Nemzeti Tehetségpont Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 1

2 - Amire építhetünk (kiváló eredmények és hagyományok, módszertan, Géniusz) - Komplexitás, együttműködések - Nemzeti Tehetségpont feladatai - Új pályázati lehetőségek, Tehetséghidak 2

3 3 Nemzeti Tehetség Program : Magyar Géniusz Program

4 Géniusz: új szavak és számok Hálózat és szakmai erősítés:  Tehetségpontok létrehozása (most 700)  Tehetségsegítő Tanácsok (most 65)  Tehetségnapok (1, 59, 500)  Programfejlesztés (118), -átadás (10 csomag)  Pedagógusok és segítők képzése (740, )  Hazai és külföldi jó gyakorlatok összegyűjtése (105, 10, 9) 4

5 Géniusz: új szavak és számok Hálózat és szakmai erősítés:  Tehetségkönyvtár (23: papír, elektronikus)  Tehetségtérkép (tehetség-adatbázis)  Tehetségbarátok Köre (segítők, szponzorok, önkéntesek)  Mentorok, mentoráltak: Tehetségbónusz  Kommunikáció (Hírlevél 7022, honlap , 8,5 millió oldalletöltés, megjelenések, ++)  EU-s hálózat (10 csatlakozott ország) 5

6 6

7 7 2% % %

8 8

9 A fejlesztés komplex szemlélete pedagógus + kolléga, könyvtáros szülő, nagyszülő pszichológus kortársak társadalom művészetek, absztrakció! ének és zene! képzőművészetek! drámapedagógia! testnevelés játék! + + a fizikai környezet! + biztatás, dicséret! Figyelem: a tehetséges diák komplex segítést igényel és érdemel! 9

10 A játék ereje • Készségeket fejleszt • Önismeretet ad, önbizalmat • Segíti a társas kapcsolatokat • Harmóniát, lelki egészséget szolgál • Felelősségtudatot erősít • Felkészít a szükséges megoldásokra • Biztonságérzetet erősít • Érzelmek kifejezését tanítja Gyerekeknél és felnőtteknél is! A művészet is játék? 10

11 Művészetek, tehetséggondozás Egy művészeti ág mint speciális tehetségterület: komplex szemlélet szükségessége! Művészetek: mint más speciális tehetségterületek elengedhetetlen támogatói, kiegészítői A tehetséges diák komplex segítést igényel és érdemel! Vajon mindenki így gondolja? 11

12 Milyen az ideális (tehetségsegítő) pedagógus?  Jó szakmai felkészültségű  Példakép  Jó „szeme” van, empatikus, jó emberismerő  Türelmes, rugalmas  Menedzser típus  Kreatív  Jól kommunikál  Együttműködő  Asszertív (konfliktusmentesen önérdek-érvényesítő)  Tehetséges: motivált, érdeklődő… 12

13 Tehetséges együttműködések I. • Pedagógusok között (intézményen belül és kívül) • Diákok között (kortársak támogatása, önszerveződések, diák mentorok) • Mentorok és mentoráltak • Intézmények között (Tehetségútlevél?) • Szülők, családtagok (új fórumok, módszertan) 13

14 Tehetséges együttműködések II. • Civil szervezetek, önkéntesek (erőforrások) • Társadalmi csoportok (tanácsok: fenntartó, politika, gazdaság, média) • Munkaadók és fiatalok (Tehetség Piactér) • Szakmai területek (tantárgyi egymásra épülés) • Földrajzi területek (tudástranszfer, elzárt régiók) 14

15 Az együttműködés adatbázisa 15

16 A Nemzeti Tehetségpont feladatai I. • szolgáltatások a tehetségpont-hálózat tagjai részére (információ, regisztráció, akkreditáció, szakemberek stb.) • adatbázisok, Tehetségtérkép (tehetségpontok; tehetségek, mentorok, szponzorok, önkéntesek, tehetségsegítő tanácsok, jó gyakorlatok stb.) • mentor-mentorált rendszer működtetése • képzések, műhelymunkák szervezése 16

17 A Nemzeti Tehetségpont feladatai II. • kiadványok elektronikus és papíros megjelentetése • szakmai és külső tájékoztatás, honlap • országos, kárpát-medencei rendezvények (tehetségnap, tehetségkonferencia) • szakértői, elméleti munka (szakpolitika, tehetségpontok, EU-hálózat stb.) • Hazai pályázatok támogatása (OFI-Wekerle) • Tehetséghidak előkészítése (TÁMOP) 17

18 Hazai forrású pályázatok: 37 féle kiírás 18

19 Előkészületben: Tehetséghidak Fő célok: (az alapműködést nem oldja meg ez sem, de…) • Újszerű gazdagító programpárok létrehozása, finanszírozása • Kiemelt tehetségek és hátrányos helyzetűek támogatása • Felnőtt ifjú tehetségek megtalálása, bevonása • Képzések és műhelymunkák szervezése 19

20 Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetségpont 2012– TÁMOP3.4.4A Géniusz Program (0,7 Mrd Ft) OKA pályázatok (2,2Mrd Ft) OFI-Wekerle pályázatok TÁMOP3.4.4B TÁMOP3.4.3 (2,3 M Ft) TÁMOP3.4.4B és (1,7 Mrd Ft) TÁMOP Tehetséghidak (2 Mrd Ft) A Nemzeti Tehetség Program megvalósulása Forrás: EU 2014 – Köz- és felsőoktatási törvények tehetségtámogató elemei


Letölteni ppt "Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E10 2012. február 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések