Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Valós vevői igények a logisztikában Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft.,Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető www.contarexagro.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Valós vevői igények a logisztikában Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft.,Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető www.contarexagro.hu."— Előadás másolata:

1 Valós vevői igények a logisztikában Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft.,Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető

2 A Contarex Agrotechnika Kft. Kisújszálláson található. Jelenleg, a válság után 300 főt foglalkoztatunk. A cég nagyrészt a CLAAS mezőgazdasági gépekbe gyárt rotációs termékeket. 100%-os német tulajdonosunk miatt az alapanyagok nagy részét Németországból, a Ruhr-vidékről importáljuk. (D-58,D-59,D-32) A CLAAS részleg exportját vevői elvárások szabályozzák, míg a NON-CLAAS részleg fuvarmegbízásainak majdnem teljes részét a BI-KA LOGISZTIKA Kft. teljesíti. Ezen exportok az EU országaiba irányulnak. (Ausztria, Németország, Horvátország, Franciaország)

3 A válság előtti idők:  eladói piac (az árat az eladók diktálták)  irreálisan nagy termelés (raktárra gyártás, hitelre történő, fedezet nélküli vásárlások)  a nagy tortát sok szeletre fel lehetett szelni  a fuvarokat időben kellett elcsípni a megbízóknak A gazdasági válság hatásai:  vevői piac (az árat a vevők diktálják)  a termelés jelentős visszaesése (raktárkészletek felhasználása, túlzott óvatosság)  a piaci szereplők számának csökkenése (gyenge anyagi hátterű, túl későn reagáló cégek)  a fuvarozók vadásznak a megbízásokra

4 A cégek aktivitásainak hatása a logisztikára:  felhalmozott raktárkészletek optimalizálása és kontrollja. → a fuvarmegbízások redukálódnak  vásárolt áruk beszerzésének maximális lokalizálása, kooperációs munkák „hazahozatala”. → csökkenő logisztikai útvonalak  a készletoptimalizálás miatt kisebb mennyiségű árukra, gyakoribb szállításra jelentkezik igény. → áruk mennyiségi csökkenése ugyanakkor a megbízások száma nő. Elaprózódás

5  kevesebb, de azonnali vevői rendelések. (készletcsökkentések és óvatosság miatt) → mind az import, mind az export szükségletek teljesítése felgyorsult. Azonnal tudni kell van-e szabad autó és hol tartózkodik.  a kiélezett készletszintek miatt a gyártás és a szállítási hűség pengeélen táncol. → „ élessé” vált az áru felvételi és lerakási időpontja, ill. a fuvarozás közbeni nyomon követhetőség. Fontos a fuvarozás idejének minél pontosabb előrejelzése és annak betartása

6  a költségek csökkentése érdekében sokszor nem fair politika használata. Indokolt és indokolatlan reklamációkkal a szolgáltatási árak lenyomása. → törekvés a hibák kizárására (Poka Yoke – Zero Quality Controll)  K+F segítségével küzdenek a vevők megtartása ill. új vevők megszerzése érdekében. → segíteni kell innovációnkkal a jelenlegi vevőinket és új vevőket is szerezhetünk általa

7 A szállítóknak a vevők megtartása érdekében költséghatékonyabbá kell válniuk!!! Vagy a díjainkat optimalizáljuk, vagy a szolgáltatásunk szintjét növeljük. Mindkét cselekvéshez elengedhetetlen segítség egy szoftver, amely analizálja a különböző input adatokat és a felhasználó számára megfelelő formában kiértékeléseket jelenít meg.

8 A díjak optimalizálásának folyamata:  A cégeknek egy alapos állapotfelméréssel kell kezdeniük, melyhez kőkemény önkontrollra van szükség.  Legtöbbször csak egy külső tanácsadó látja meg a hiba forrását.  Meg kell határozni a megszorítások pontos helyét, mértékét és bevezetni a változtatást.  Az eredményt mérhetővé kell tenni és folyamatosan ellenőrizni  Úton a kitűzött cél felé módosításokra van szükség.

9 Szolgáltatások bővítésének lehetőségei:  CEM (concept engineering method) – A vevő hangja  Anyagi és időbeli előkalkulációk ( tervezhetőség )  Logisztikai szolgáltatások nyújtása (tárolás a vevő közelében és az árú JIT szállítása, készletcsökkentés )  A vevőnél történő munkavégzés meggyorsítása különböző szoftverek és szoftverkapcsolások révén (telefon → EDI, hatékonyságnövelés )  A megrendelő igényeinek szoftveres archiválása és igény szerinti felfrissítése ( előre gondolkodás )

10 Az 50-es,60-as évek japán módszerei a sikerhez:  JIT (just in time). Alkalmazása már emberi erőforrásra is.  CEM (interaktív fejlesztés)  PDCA (tervezés,cselekvés,vizsgálat,akció)  Kaizen (vezetői, csoportos, egyéni)  3MU (pazarlás, túlterheltség, ingadozás)  5S (szervezettség, rend, tisztaság, rendtartás, fegyelem)  Jidoka (gépek hibafelismerésre való felszerelése)

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft., Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető


Letölteni ppt "Valós vevői igények a logisztikában Előadó: Keresztesi András Contarex Agrotechnika Kft.,Kisújszállás Beszerzési és logisztikai vezető www.contarexagro.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések