Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

#15-25 Youth Marketing Forum

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "#15-25 Youth Marketing Forum"— Előadás másolata:

1 #15-25 Youth Marketing Forum
Dr. Soós Andrea Klára

2 Tematika Marketing a közoktatásban – jogi lehetőségek és korlátok (ATL - BTL)

3 TILALMAK Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja (Nesquik nyuszi) Tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely alkalmas a gyermek-, illetve fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy erőszakra, szexualitásra utal vagy azt ábrázol, vagy témájának meghatározó eleme az erőszakos módon megoldott konfliktus. (gördeszkás reklámok)

4 TILALMAK II. Tilos az olyan reklám, amely gyermek- vagy fiatalkorút veszélyes, erőszakos vagy a szexualitást hangsúlyozó helyzetben mutat be. (TINIK) Gyermekjóléti alapellátást és gyermekvédelmi szakellátást nyújtó intézményben, óvodában, általános iskolában és általános iskolai tanulókat fogadó kollégiumban tilos a reklámtevékenység. E tilalom nem vonatkozik az egészséges életmódra és a környezet védelmére neveléssel összefüggő, továbbá a közéleti és kulturális tevékenység vagy esemény, valamint az oktatási tevékenység reklámjára, valamint az ilyen tevékenységet folytató, illetve ilyen eseményt szervező vagy annak megvalósulásához bármilyen formában hozzájárulást nyújtó vállalkozás nevének, védjegyének vagy egyéb megjelölésének az adott tevékenységgel, eseménnyel közvetlenül összefüggő megjelenítésére.

5 Határok Köznevelési törvény Gyerekjogok Általános reklámszabályok
Kizárólagossági megállapodások

6 Köznevelési törvény 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről
(Alfa és omega) Mellette: rendelet, SzmSz-ek (honlapok

7 Közvetlen reklámok Alapvetően til (de, “egészséges letmód, stb”)
Extrém jogeset:még a címke sem látszódhat Az iskola vezetője (SzMSz szerinti felelős) ENGEDÉYLYEZHETI A taralomért akkoris areklámozó (marketinges) felele Promóciós játék újabban szabad (“Sió”)

8 Reklámtörvény szerinti korlátok
gyermekkorú: aki a tizennegyedik életévét nem töltötte be reklám címzettje: aki felé a reklám irányul, illetve akihez a reklám eljut, (Kiskapu lehetne, pl. szülőnek szól) ) tudatosan nem észlelhető reklám: olyan reklám, amelynek közzétételekor - az időtartam rövidsége vagy más ok következtében - a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat,

9 Korlátok – Info törvéy Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult. Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a nyilatkozó nevét, illetve - amennyiben a reklám, amelyre a hozzájárulás vonatkozik, csak meghatározott életkorú személyek számára közölhető - születési helyét és idejét, továbbá azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését. (értsd: SZÜLŐ!)

10 Speciális rendelkezések
tanulót az SZMSZ-ben meghatározott mértékű díjazás illeti meg, ha a nevelési-oktatási intézmény a tulajdonába került dolog értékesítésével, hasznosításával bevételre tesz szert. Ha az előállított dolog a Ptk. szerinti szellemi alkotás, e rendelkezéseket azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a szellemi alkotás átadására a munkaviszonyban vagy más hasonló jogviszonyban létrehozott szellemi alkotás munkáltató részére történő átadására vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. (Ha az iskola, kollégium a dologgal kapcsolatos vagyoni jogokat nem szerzi meg, köteles azt - kérelemre - a tanuló részére legkésőbb a tanulói jogviszony megszűnésekor visszaadni. Az őrzésre egyebekben a Ptk. szerinti felelős őrzés szabályait kell alkalmazni. a “

11 Megoldás Z generáció “kihasználása” a tisztesség keretei között
Blogok, facebook de az ADATVÉDELEM BETARTÁSÁVAL Iskolán kívüli lehetőségek

12 Köszönöm szépen a figyelmet!


Letölteni ppt "#15-25 Youth Marketing Forum"

Hasonló előadás


Google Hirdetések