Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl."— Előadás másolata:

1 Növények tanításának módszertana

2 A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl. burgonya Kolompér, pityóka, krumpli Solanum tuberosum

3 2.Testfelépítés A test tagozódása – Gyökér – Szár – Levél Az egyes részek fontosabb jellemzői. Érdekességek a növényi részekkel kapcsolatban. Pl. levél alakja, íze, színe stb. A növények tanításának algoritmusa 2.

4 3.A növény szaporodása Szaporítószervek felépítése – Hímivarú virágzat – Nőivarú virágzat – Egyivarú virág – Kétivarú virág Szaporítószervek elhelyezkedése – Egylaki növény – Kétlaki növény A növények tanításának algoritmusa 3.

5 4.A mag és a termés A mag jellemzése – Alak – Szín – Nagyság – Felülete – Tartalékolt tápanyagok – Terjedése A termés jellemzése – Alak – Szín – Nagyság – Felülete – Terjedése A növények tanításának algoritmusa 4.

6 5.A növény egyedfejlődése Csírázás Növekedés Virágzás Termésérlelés Betakarítás (termesztett növényeknél). A növények tanításának algoritmusa 5.

7 5.Élőhely Környezeti igénye. Természetes előfordulása: mely földrészen és mely életközösségekben. Idegenhonos növényeknél: mikor és hogyan telepedett meg hazánkban? Termesztett növényeknél: hol és hogyan termesztik? Kártevői. Védekezés a kártevők ellen. A növények tanításának algoritmusa 6.

8 7.Az adott növényfaj és az ember kapcsolata Természetes vegetáció tagja – Természetben betöltött szerepe – Nem védett növény – Védett növény Termesztett növény – Fajtái – Termesztés módja Haszna és kára az ember számára. – Hasznosítása. Pl. Mire használjuk? Hogyan hasznosítjuk? – Károkozása az emberek számára A növények tanításának algoritmusa 7.

9 A növények tanításának módszerei 1. Olvasás-szövegértés Szövegből kiemelni a növényt Memóriagyakorlat (pár mondat) Képekről beszélni tudjanak Rajzos vázlatkészítés

10 Megfigyelés, összehasonlítás, csoportosítás a tanulók közvetlen környezetében lévő élőlények vizsgálata A megfigyelt jellemzőket ismerje fel fotón, rajzon, filmen, ábrán. A növények tanításának módszerei 2.

11 A közvetlen ismeretszerzés lehetséges: Tanulmányi sétán. Tanulmányi kiránduláson. Erdei iskolában. Üzemlátogatáson. A növények tanításának módszerei 3.

12 A növények tanításának eszközei 1. 1.Valóságos növény bemutatása Élő növény Élettelen növény Egy-egy testrész (pl. virág, termés, mag, gyökér, szár) 2.Nem valóságos növény bemutatása Képen (kivetített kép, papírkép, könyvben) Mozgóképeken (filmeken) Rajzon Modellen

13 Papírkép Digitális kép és annak megjelenítését szolgáló eszköz (projektor+számítógép, tablet) Nagyító Mikroszkóp (a legjobb a sztereomikroszkóp) (Digitális) táblai rajz A növények tanításának eszközei 2.


Letölteni ppt "Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl."

Hasonló előadás


Google Hirdetések