Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,"— Előadás másolata:

1 A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS, 2015. MÁJUS 20.

2 Bevezetés és célkitűzés A fogyasztói igények a halhús, haltermékek vonatkozásában dinamikusan változtak Magyarországon a rendszerváltás után A haltermékekre vonatkozó utolsó átfogó fogyasztói felmérés 2007-ben készült Friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése piaci felmérés főbb céljai: hal- és haltermékek fogyasztói megítélése a húsfélék között fogyasztásuk és vásárlásuk gyakorisága, szempontjai halfogyasztási ismeretek és szokások

3 Anyag és módszer Fogyasztói felmérés: Kérdőíves (2 kérdőív): Fogyasztói igények vizsgálata Haltermékek piaci megítélésének analízise Személyes megkérdezés Budapest, Székesfehérvár, Pécs, Győr, Miskolc, Debrecen, Szolnok és Szeged 2014 szeptembere és októbere 1028 és 1026 fő válaszolt Minta reprezentatív: lakosság neme, életkora és régió szerinti lakóhelye alapján Khi 2 próbás kereszttáblás összefüggés-vizsgálat a változók között (SPSS)

4 A különböző húsfélék összehasonlító fogyasztói elemzése

5

6 Húsfélék fogyasztása és az egyes demográfiai tényezők közötti összefüggés Nők kevesebb sertéshúst fogyasztanak, mint a férfiak Leggyakrabban a 60 év felettiek fogyasztanak édesvízi halakat, amelytől némileg lemarad a 40 és 59 év közötti korosztály 30 és 39 év közötti, valamint a 29 év alatti korosztály halfogyasztása alkalomszerű

7

8

9

10 Ízletesség – férfiak!

11 Elkészítés nehéz – nők!

12

13

14

15 Édesvízi hal képe a fogyasztók tudatában rendkívül egészséges viszonylag drága bonyolultan elkészíthető termék átlagosan ízletes legnagyobb előny: az egészségességbe vetett bizalom legnagyobb hátrány: ár és könnyű elkészíthetőség hiánya édesvízi vs. tengeri hal: minimális különbség minden vizsgált paraméternél kivéve az ÁRAT, amelyben lényegesen kedvezőbb az édesvízi hal megítélése

16 Halfogyasztási szokások

17

18

19 Halfogyasztás gyakorisága Gyakoribb halfogyasztás – magasabb iskolai végzettség Napi hal fogyasztás nagyobb része – családban 15 évesnél fiatalabb gyermek Havonta halat fogyasztók többsége – átlagos v. e fölötti jövedelemszint Otthoni halfogyasztás  Nők  Átlagos v. ez alatti jövedelemszint

20 Hallal kapcsolatos spontán említett első három kifejezés kategóriák szerint Gasztronómia (142) Egészség-betegség (95) Kedveltség (87)

21

22

23

24

25 >60 év: legkevésbé elégedett, de nem változtat <29 év: többet akar fogyasztani

26

27 Bolti hirdetés: 60 év

28 Általános iskolai tananyag a halfogyasztásról: 86% IGEN

29

30

31 Hal- és haltermék vásárlási szokások

32 29 év alatti korosztály vásárol legkevésbé halat!

33

34

35

36

37

38

39 Élő/friss hal: életkor meghatározó ( 60)!

40

41 A 40 évnél idősebbek számára az ár jóval fontosabb szempont, mint a fiatalok számára!

42

43 Hal származása: 40 éves

44 Halfajok ismertsége Legtöbb válaszadó ismeri: ponty (97,61%) tonhal (89,25%) keszeg (82,73%) hekk (89,24%) Legkevesebb válaszadó ismeri (nem ismeri): morgóhal (92,96%) vörös márna (86,60%) aranydurbincs (84,13%)

45

46 Haltermék származási országa: életkor meghatározó ( 40)!

47 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! "Munkánkat a K+F Versenyképességi és Kiválósági Szerződések (VKSZ_12-1-2013-0078), Az akvakultúra ágazat kitörési pontjainak komplex, versenyképességet szolgáló fejlesztése c. projekt támogatta."


Letölteni ppt "A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések