Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása"— Előadás másolata:

1 Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása
Máté Balázs, ügyvezető igazgató Abfox Kft. - Mindenki előtt egy lépéssel

2 Mi kell a sikerhez? Hova tart ma a professzionális online marketing?
Tapasztaltuk, oktatjuk, alkalmaztatjuk: Corporate site -> Totális Internetes Jelenlét - Total Internet Presence, TIP Kezdetben: Fent vagyok az Interneten Igényes honlapom van Keresőoptimalizált honlapom van Foglalkozom a közösségi marketinggel Elméleti kutatások (SZIE Marketing Intézet) után gyakorlati tapasztalataink (GSK, Abbott, EGIS) eredménye: Teljeskörű Internetes Jelenlét (Total Internet Presence, TIP) megvalósítása

3 Lehet-e vényköteles gyógyszert reklámozni?
22/2001. (VI.1.) EüM. rendelet óta tudjuk, NEM SZABAD! (Kivétel gyógyszerismertetés) Mit tehetnek a vényköteles gyógyszerek gyártói? Online Publishing – rejtve eladni (úgy kommunikáljuk a gyógyszert, hogy annak neve ne jelenjen meg, ne sértsük meg a törvényeket) Mi kell ehhez? Egy kreatív ötlet, erre épülő, hatékony online marketing stratégia, és egy nagy látogatottságú, a Teljeskörű Internetes Jelenlétet megvalósító központi portál!

4 Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP
Total Internet Presence – Teljeskörű Internetes jelenlét = mindenhol MEGKERÜLHETETLENÜL jelen lenni a NET-en. Fizettet és ingyenes jelenlét. Fizetett: CPC kampányok (Google, Facebook stb.) Bannerek Fizetett cikkek Tartalomszponzoráció Hagyományos, offline PR és marketing is ismeri, alkalmazza

5 Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP
Total Internet Presence – Teljeskörű Internetes jelenlét = mindenhol MEGKERÜLHETETLENÜL jelen lenni a NET-en. Fizettet és ingyenes jelenlét. Ingyenes: Keresőoptimalizálás (horizontális és vertikális) PR cikkek elhelyezése partnerportálokon Tartalomcsere, partnerkapcsolatok más portálokon Linkstratégia (katalógusok, blogok, fórumok) Közösségi média (Facebook, Twitter) - Real Time Web Megosztók (Youtube)

6 Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP
Mi kell ehhez? Egy nagy és széles spektrumú tartalommal rendelkező, informatív, szolgáltatásokban bővelkedő, gyakran frissülő értékes weboldal. (nem az egyetlen eszköz már, azonban még mindig a legfontosabb!) Kedvezzünk a keresőmotoroknak (valid, keresőbarát honlapmotor, értékes tartalom) Nem csak a vertikális, a horizontális SEO talán még fontosabb! Szívesen, sok helyre felvegyék a linkünket (értékes tartalom) Újat és innovatívat nyújtsunk, folyamatosan frissüljünk (Real Time Web) Legyünk közösségi médiára nyitottak Legyünk kreatívak (a közösségi médiában is) Ne féljünk a konkurenciától, merjünk jelen lenni

7 Hatékony online jelenlét BTL alapokon – TIP
A kommunikációs tölcsér végén egy hatékony weboldal álljon! Igényes design Usability és látogató vezetés Hatékony marketing szövegek Koncepció és stratégia Példák, ágazati mikroportálok: Utazáselőtt.hu Gyermekbetegségek.hu Könnyenfogyok.hu Macosz.hu Vitorlazas.hu Koncepció és stratégia: Nagy látogatottság -> nagy merítés -> nagy ismertség

8 Utazásra felkészítő portál: Utazaselott.hu

9 Utazásra felkészítő portál: Utazaselott.hu
Utazási vakcinák népszerűsítése: Oltasd be magadat utazás előtt, különben…. Persze a legfontosabb, hogy keresd a kombinált, a Hepatitis A és B ellen is védő vakcinát! Miért jöjjön az oldalra: Időjárás Úticél kereső (országok leírása, bemutatása, lexikon) Programok Akciós utak (utazási irodák bevonásával) Utazási fórum Online tanácsadás Stb… Utazási betegségek

10 Gyermek vakcinák portálja: Gyermekbetegségek.hu

11 Gyermek vakcinák portálja: Gyermekbetegségek.hu
Gyermek vakcinák népszerűsítése: Oltasd be gyermekedet, mert ha nem sokkal rosszabb leszneki…. Persze a legfontosabb, hogy a rotavírus és a bárányhimlő ellen oltassuk be a gyermeket! Miért jöjjön az oldalra: Az összes gyermekbetegség leírása Gyermekorvos válaszol Széleskörű cikkarzenál gyermek témakörben (SEO) Szakszótár Játékok Szavazás Stb… Védekezés a rotavírus és a bárányhimlő ellen

12 Vényköteles fogyókúrás tabletta: konnyenfogyok.hu

13 Vényköteles fogyókúrás tabletta: konnyenfogyok.hu
Vényköteles fogyókúra tabletta: Fogyókúrázz, de ha azt az orvos segítségével teszed, akkor hatékonyabb vagy és egészséges is…. Miért jöjjön az oldalra: Cikkek fogyókúra témakörben Orvos válaszol Fogyókúrás kalkulátorok Szakszótár Fórum Fogyókúra blogok Fogyókúrát segítő programok (verseny stb.) Menj el az orvoshoz, és kérdezd meg, mit csinálj (orvoslista)

14 Eredmények Mit értünk el: 35.000 – 132.000 közötti egyedi látogatószám
11-23% közötti konverzió (céloldalak látogatottsága) Mértékadó, saját média (ágazati mikroportál) Mi kellett ehhez: 1. Keresőoptimalizálás 2. Közösségi portálok (Face, Twitter, IWIW, Foursquare, LinkedIn) 3. CPC kampányok, keresőmarketing 4. Tartalomcsere 5. Linkstratégia 6. Blogok, fórumok, megosztók 7. Youtube chanel

15 Összefoglalva: Hova tart az online kommunikáció a gyógyszeriparban?
A gyógyszer gyártók és marketingük „hírhedt” - rejtsük el mindenképpen (ha vényköteles, csak így tehetjük) – online publishing Kreatív alapkoncepció – erős ágazati mikroportál A keresőoptimalizálás, a közösségi marketinggel együtt sem elég - TIP Hatékony weboldalak: kutatásokon alapuló látogatóvezetés, nagy konverziós arány Nagyobb hangsúly az online eszközökre: önállóan működő egység, az offlinetól jelentősen különböző küzdőtér

16 Köszönöm figyelmüket!!! www.abfox.eu Máté Balázs, ügyvezető igazgató
Abfox Kft. - Mindenki előtt egy lépéssel

17 Kövessenek bennünket:
Web: Facebook:

18


Letölteni ppt "Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések