Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarika Vassné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, 2015.09.19.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
2
Mit gondolhattunk (gondoltunk) róla…
3
Sötét felhők eloszlatásának lépései
6. Képzések, felkészítések 5. Minőségbiztosítás 4. Tapasztalatok összegzése 3. Látogatások lebonyolítása 2. Ügyfélszolgálat, kérvények 1. Szervezés folyamata
4
2015. évi minősítésben résztvevők
2015. évi minősítésre jelentkezettek száma: ~ fő minősítővizsga, minősítő eljárás: ~ fő nem szervezünk minősítést: ~ fő portfólió hiánya – sikertelen minősítés tartósan távol lévő jogviszony megszűnése 3472 szakértő közreműködése
5
Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok
Tavaszi időszak minősítéseinek száma: 3320 fő 1017 óvodapedagógus,1756 általános iskolai tanító/tanár, 429 középiskolai tanár, 118 egyéb munkakörben dolgozó pedagógus 2015. április 9. – június 30. 98,5% sikeres, 1,5% sikertelen Sikeres minősítések átlageredménye: 97,7%
6
Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok
Őszi időszakra tervezett minősítések száma: 7200 fő 2015. szeptember 22. – december 18. Folyamatos publikálás Megbízások elfogadása, visszamondások, kérelmek Szakmai kérdések
7
Pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Ellenőrzési terv készítése - értesítések Őszi időszakra tervezett ellenőrzések száma: Értesítés közel fő (intézményvezetők, pedagógusok) Tényleges ellenőrzés 2015. november eleje – december 18. Intézményi önértékelés a évre vonatkozó szabályozás alapján
8
Informatikai háttér megteremtése
Szervező modul – algoritmus, publikálás Értékelő modul Eredményközlő modul – eredmények publikálása, tanúsítvány Kérdőívezést támogató modul – elégedettségmérés, őnértékelés
9
Eljárásrendek, adatok pontosítása
MINŐSÍTÉS Gyakornokok Intézményvezetők Egyházi intézmények pedagógusai Nemzetiségi intézmények pedagógusai Gyógypedagógusok Szakképző intézmények pedagógusai TANFELÜGYELET Szakértői adatok – intézménytípus Intézményvezetők Alternatív pedagógiai program szerinti intézmények
10
Szervezés összetevői Pontos adatok a látogatandókról, intézményekről, szakértőkről (KIR) Szervező algoritmus logikai sorrendje, szervezés szempontjai Szakértői kapacitás Visszamondások, újraszervezések Kérelmek
11
Oszlanak a sötét felhők…
12
Összerendelés változásai 1.
Bizottság összetétele: Minősítő vizsga, minősítési eljárás esetén azonos + minősítő vizsga esetén mentor Intézményvezető minősítése esetén Elnök Szakos szakértő OH által delegált szakértő 5 éves intézményvezetői tapasztalattal + fenntartó delegáltja – lehetőség, véleményezési jog
13
Összerendelés változásai 2.
Egyházi intézményben zajló minősítés esetén Elnök (egyházi pedagógiai intézet által jóváhagyott szakértői névjegyzékről) Szakos szakértő Intézményi delegált Intézményi delegált esetén – intézményvezető, intézményvezető helyettes Nem szükséges szakvizsga megléte OM azonosító szerinti delegálási lehetőség Elnök kirendelésének szabályai Nincs munkakör/tantárgy egyezőség
14
Összerendelés változásai 3.
Nemzetiségi eljárásban Nyelv Alapfokú művészeti intézményben zajló minősítés esetén Négy művészeti ág alapján báb- és színművészeti ág. képző- és iparművészeti ág, táncművészeti ág, zeneművészeti ág.
15
Összerendelés változásai 4.
Egyéb szabályok Intézmény és feladatellátási hely viszonya Szakképzési centrumok pedagógiai szakszolgálatok Összeférhetetlenségi szabályok
16
Ügyfélszolgálat – szakmai támogatás
Ügyfélszolgálat – Koordinációs Központ Szakmai támogató tevékenység Kérelmek feldolgozása és elbírálása - Visszamondások vizsgálata Módszertani-szakmai kérdések megválaszolása
17
Legfontosabb kérdések 1.
Adatok változásának jelzése Pedagógus munkakör/tantárgyváltozása Szakértő területeinek pontosítása Szakértői nap Visszamondás okai – újraszervezés esetei 10 napon belül nem fogadja el valamelyik fél Indokolt esetek (betegség, iskolai rendezvény, összeférhetetlenség) Intézmény esetében – intézményi rendezvény Szakértő esetében – elfogadható ok
18
Legfontosabb kérdések 2.
Kérelmek Nyugdíjas Gyed/Gyes Munkakör és tantárgyváltozás Betegség
19
Legfontosabb kérdések 3.
Szakmai kérdések - értékelés dilemmái Kötelező dokumentum hiánya – sikertelen minősítés Kivételek: - óvodapedagógus: csoportprofil megléte esetén a nevelési terv pótolhatósága - hospitálási napló cseréje Szabadon választható dokumentumok – pótlás, csere lehetősége Kép, fotó – csere lehetősége Plágium – eljárás megszüntetése, sikertelen minősítés
20
Legfontosabb kérdések 4.
Dokumentáció Óra/foglalkozás látogatás jegyzőkönyve Portfólióvédési jegyzőkönyv Tartalmi változások (aláírások a bizottság összetételének, jelenlévők létszámának függvényében) Iktatás és megőrzés – intézményi iktatószám/alszám
21
Visszajelzések szerepe a minőségirányításban
A pedagógusok elégedettségmérése A minősítési eljárás bizottsági elnökeinek kérdőíves visszajelzése Szakértők, intézményvezetők tapasztalatai Műhelymunkák Szakmai napok Kérdőívek
22
Egyéb képzések, felkészítések az érintettek számára
1. Intézményvezető vagy intézményvezető helyettes – fő 30 órás akkreditált blended képzés Speciális csoportok (pl. gyermekvédelem) 2. Pedagógusok felkészítése – fő 3. Szakértők képzése hiányterületekre – PÉM, PSZE (8. turnus) – 400 fő 4. Minőségbiztosítók képzése – 450 fő
23
Ezektől a felhőktől már nem kell megijedni…
24
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marosi Katalin TÁMOP 3.1.15 szakmai vezető
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.