Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület."— Előadás másolata:

1 AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület 2010. május 12.

2 JELEN OKKR 5. SZINT: TANULÁSI KIMENET – JELEN ÉS JÖVŐ KIINDULÓ ALAP: 1.Az OKKR 5. szintjén a közoktatás (érettségi) utáni tanulási kimenetek leírására szolgál(hat) 2.A jelenlegi képzési rendszer:

3 JELEN ÉS JÖVŐ OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JELEN ÉS JÖVŐ A TANULÁSI EREDMÉNY MEGHATÁROZÁSÁHOZ NEM LEHET FIGYELEMEN KÍVÜL HAGYNI: Bemeneti jellemzők (belépő tudásszint) Determinált képzéstípus, képzési cél és tartalom Eltérő tanulási eredmények = Hozott tudás és pontok száma: 200 FSZ (lehet: 54, 52, 51) 140>(csak 54, 52, 51)

4 JÖVŐ OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JELEN ÉS JÖVŐ Milyen tanulási eredményeket fogalmaztunk meg ezen a szinten? Minden olyan képzési kimenetet, mely érettségire (4. szintű output) épül, és a belépési feltétel kevesebb, mint 200 pont. Hogyan határoztuk meg az 5. szinten a TANULÁSI EREDMÉNYT ? 5A és 5B Két belső szintet – 5A és 5B – képeztünk a kompetenciakülönbségek miatt, a pontosabb leírásra. Melyek a legjellemzőbb különbségek ? A különbségek megfogalmazhatók a: TUDÁS – KÉPESSÉG – AUTONÓMIA/FELELŐSSÉGVÁLLALÁS TUDÁS – KÉPESSÉG – AUTONÓMIA/FELELŐSSÉGVÁLLALÁS kompetenciaelemeknél.

5 OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) TUDÁS Két szint, két kiterjedés A kompetenciaelem eltérései 5A5B 5A5B Adott szakterülethez kapcsolódó általános ismeretek gazdagítása (további tudás megszerzése) és szakterület-specifikus ismeretek elvártak kimeneti eredményként! Adott szakmához kapcsolódó szakspecifikus ismeretek megértése elvárt tanulási eredményként!

6 OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) KÉPESSÉGEK Eltérések 5A5B 5A5B A pszichomotoros képességek komplexebbek, a munkavégzéshez bonyolultabb kognitív készségeket sajátít el. Ezeket procedurális tudásként automatikusan alkalmazza. Képességei alapján alkalmas új problémák megoldására. Adott szakmához kapcsolódó ismeretalkalmazási képesség. Elsősorban az jellemző, hogy a megismert és megértett séma- elemek alapján kell megoldania a munkafeladatokat. Szakterületi általános és speciális tudás alkalmazása vagy egy adott szakma specifikus tudásának alkalmazása

7 OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (1) ATTITŰD 5A5B 5A5B A tudás, készség/képességelemekkel összefüggő attitűdökben látszólag nincsenek különbségek. A munkához, tanuláshoz való értékelő viszonyulások lehetnek azonosak, ugyanakkor a szűkebb spektrumú tudás, képesség jelenthet korlátot (pl.: innovációra való nyitottság).

8 OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY - JAVASLAT (1) AUTONÓMIA / FELELÖSSÉGVÁLLALÁS 5A 5B 5A 5B Önállóság jellemzi munkavégzésben, probléma- megoldásban, tanulásban. Önellenőrzés, kezdeményezés. Részben önálló, az irányítás mellett végzett tevékenységek a jellemzőek.

9 OKKR 5. SZINT: TANULÁSI EREDMÉNY – JAVASLAT (2) A LEGUTOLSÓ – KÖZÖS – JAVASLAT: A MUNKACSOPORT TAGJAINAK JELENLEGI, EGYÜTTES JAVASLATÁBAN 5B AZ 5B SZINT KERÜLT A 4. SZINTRE MINT TANULÁSIEREDMÉNY- KÖVETELMÉNY. 5A SZINTRE AZ 5A SZINTRE MEGFOGALMAZOTT KOMPETENCIAKÖVETELMÉNYEK VANNAK AZ 5. SZINTEN. A JAVASLAT AZ OFI HONLAPJÁN MEGTALÁLHATÓ. DÖNTÉS: SZÉLES KÖR ű SZAKMAI VITA UTÁN!

10 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ balassa@szamalk.hu http://www.fsze.hu


Letölteni ppt "AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület."

Hasonló előadás


Google Hirdetések