Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában
2
Szeretettel köszöntöm
a jelenlévőket!
3
Dunaújvárosi Óvoda szervezeti felépítése Humán erőforrás menedzser
Szakmai vezető Humán erőforrás menedzser Gazdasági vezető Aprók Háza Bóbita Százszorszép Római városrészi Szivárvány Zalka Máté u. Napsugár Aranyalma Csillagvirág Kincskereső Margaréta Duna-parti Katica Mesevár
4
Intézményi célok Egységes pedagógiai szemlélet
Összehangolt szakmai szellemiség Hatékony, gazdaságos működés Intézményi kultúra fejlesztése „Mi tudat” erősítése Új egységes arculat kialakítása az óvodai egységek sajátosságainak és hagyományainak megőrzése mellet
5
Alapelveink Gyermekközpontúság Tevékenységközpontúság
Érzelmi biztonság Szocializáció biztosítása Egészséges életmód Értelmi fejlesztés Partnerközpontúság
6
Mi a kompetencia: tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás
7
Óvodai nevelés kompetencia terület
8
A programcsomag célkitűzése
A magyar óvodák jó gyakorlatának megőrzése mellett, az óvodapedagógiában fellelhető hiányok, esetleges ellentmondások feloldására törekszik a választott nevelési területek feldolgozásával, programcsomag ajánlásával
9
A programcsomag fogalma
• Egy adott céllal létrejövő tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgáló teljes eszközrendszer. • Magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket.
10
I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében
A programcsomag specialitásai I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében
11
I. Szerkezeti specialitások
Programcsomag Óvoda-iskola átmenet Inkluzív pedagógia -integráció differenciálás Játék, érzelmi, erkölcsi nevelés
12
I. Szerkezeti specialitások
• Egymástól el nem választható területek • Egymással szorosan összekapcsolódó területek • Koherensek egymással • Egymásra épülnek a területek • Kölcsönhatásban vannak egymással
13
II. Tartalmi specialitások
• Szakmai koncepció • Óvoda-iskola átmenet értelmezésében • Inklúzió értelmezésében • A gyermek fejlődésének nyomon követésében • Képességszintek meghatározása
14
Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé
III. Értékrendi specialitás Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé
15
A programcsomag jellemzői-illeszkedési pontok
• Képességdefiniáltság • Komplexitás • Nevelési programhoz illeszthetőség • Gyermek fejlődésének nyomon követése • Fejleszthetőség • Átmenetek • Gyermek-centrikusság
16
Köszönöm a figyelmet! 2008. Január 25.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.