Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A differenciált rétegmunka, mint a hatékony tanulásszervezés formája Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
2
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában A pályázat céljai Intézményi ,kistérségi és regionális szakmai műhelyekben az intézményünk és a partnerintézmények pedagógusai, képviselői olyan modell értékű fejlesztéseket dolgozzanak ki, melyek hozzájárulnak az esélyegyenlőség növeléséhez. A projekt eredményeként szolgáltató intézményként hozzájárulunk az integrált oktatást segítő módszertani kultúra elterjesztéséhez, az integrációs eszközrendszer továbbfejlesztéséhez a társadalmi környezet széleskörű bevonásával.
3
Megvalósítandó tevékenységek egyik fő területe a
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Megvalósítandó tevékenységek egyik fő területe a szolgáltatói tevékenység, ezen belül is a kistérségi tematikus szakmai műhely működtetése 6 alkalommal. Műhelyek témái: - multikulturális tartalmak - NymE - kooperatív tanulásszervezés - egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés 2010. április június 1. 2010. október december 2011. február április
4
Az integrációt elősegítő módszertani elemek
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Az integrációt elősegítő módszertani elemek egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulásszervezés projektmódszer drámapedagógia multikulturális tartalmak megjelenítése a különböző tantárgyakban, projektekben
5
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában
6
Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Szükségessége „MÁS” gyerek Más a felkészültség Más családi közegből Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség
7
A differenciálás pedagógiai értéke
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában A differenciálás pedagógiai értéke Mindenkit elvezet a célhoz, mindenkinek sikere lehet. Sokszínűségével a képességek sokféleségét hozza mozgásba. Mentesít a stressz hatása alól, erősíti az önbizalmat. Ha választható, akkor önkéntes – motivál, kötelesség, felelősség. Hosszabb ideig fenntartható a motiváció. Lehetőség valamennyi tanuló bevonására az iskolai tevékenységbe, a tanulásba.
8
Mi szükséges a differenciáláshoz?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Mi szükséges a differenciáláshoz? A tanuló megismerése: A tanulói személyiség működési jellemzői (készségek-képességek, attitűdök, a tanulói motiváció) Előzetes tudás felmérése (diagnosztizáló mérések, megfigyelés)
9
A differenciált rétegmunka szervezése
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában A differenciált rétegmunka szervezése a tanulók bizonyos csoportjai azonos feladatokkal dolgoznak „mini” frontális tanulás (de hatékony- a csoport homogén) új rétegek (más szempont, más tanulási helyzet, más cél) Pedagógus minden réteggel közvetlenül is tanul (odafigyelés, törődés) Optimális terhelés a tanulónak
10
Hogyan differenciálunk?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Hogyan differenciálunk? Mennyiségben Minőségben Időben Témában Tanulás módjában – tapasztalásra épülő, megfigyelésen, cselekvésen, alkotáson alapuló módszerrel Szóban, írásban Tanulás eszközeiben
11
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Feladat
12
Köszönöm a figyelmet és az együttműködést!
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Köszönöm a figyelmet és az együttműködést!
13
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában Referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely működtetése 8 alkalommal: - Hospitációs lehetőség biztosítása Kínálatunk: - kooperatív és differenciált tanulásszervezés - projektmódszertan, - multikulturális tartalmak - etnikai kisebbségi oktatás, nevelés - hatékony együttnevelés, - egyéni fejlesztés - SNI tanulók együttnevelése, - árnyalt értékelés - nem szakrendszerű oktatás - kompetencia alapú oktatás (matematika-logika 1-4., szövegértés-szövegalkotás 1-4., szociális és életviteli komp.1-6.) - tantárgytömbösítés, témahét 2010. április május 11. 2010. október december 2011. február március 2011. április június
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.