Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJudit Péterné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A tanulás sokfélesége Kutatás a felnőttkori tanulás indítékairól és akadályairól Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
3
A döntéshozók, munkaadók, felnőttképzési ellátók a tanulás különböző formáiról
A legfontosabb munkavállalói képességek és azok elsajátítási módja A munkakörök ellátásához szükséges kompetenciák és a tanulás A demokratikus állampolgári képességek és a tanulás Együttműködési prioritások A fejlesztés fő irányai Javaslatok a tanulási formák fejlesztésére Óvatosság a paradigmaváltásban
4
A kutatások következtetései és ajánlások
4.1. A kutatási célok teljesülése A kutatási tervben megfogalmazott hipotézisek és azok igazolása A várható eredmények 4.2. A tanulás társadalmi hátterére vonatkozó adatok összefüggései; következtetések 4.3. Javaslat a társadalmi háttér további kutatásának fő szempontjaira 4.4. A tanulás-felfogás jellemzői 4.5. A nem formális tanulás-elismerés tapasztalatai, tanulási motiváció 4.6. A további kutatás és fejlesztés szükségessége és irányai 4.7. Javaslatok a legfontosabb teendőkre
5
I.
6
Javaslatok a legfontosabb teendőkre
Intézményrendszerünk súlyos elmaradottságban szenved Retorika helyett a megvalósítás konkrét szabályozórendszerére van szükség Jelentős és átfogó, központi kutatási-fejlesztési programot kell megvalósítani A műhelyek szakmai és tudományos versenye és együttműködése A felnőttképzési szakemberek felkészítésére van szükség e szolgáltatás és munkakör ellátásában Publikációs program, nemzetközi együttműködés Az oktatás, képzés, nevelés, művelődés valamennyi szektora és szintje kell összefogjon és országosan koordinált program kell
7
Javaslat népfőiskolák szerepére
A nem-formális, informális tanulás elismertetésében A népfőiskolák eleve nem-formális felnőttképzési intézmények A társadalmi szervezetek különleges szerepet játszanak a társadalmi kompetenciák elsajátíttatásában Alapkészségek, alapvető és kulcs kompetenciák fejlesztése, elismertetése Alacsony iskolázottságú és hátrányos helyzetű csoportok segítése a középpontban
9
További információk: Magyar Népfőiskolai Társaság Európai Felnőttképzési Szövetség Közép-Kelet Európai Irodája Európai Felnőttképzési Szövetség Sz. Tóth János PhD MNT, 1077 Budapest Wesselényi u. 13 II/5 Tel.: Fax:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.