Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
2
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését előtérbe helyező programra a Miasszonyunkról nevezett Szegény Iskolanővérek Kongregációja Budapest, Knézich utca 5-7. mint fenntartó, 3 intézményével pályázott: Svetits Katolikus Óvoda,Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon, Debrecen Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Diákotthon, Szeged Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, Szent Gellért Diákotthon, Makó
3
A pályázat alapvető célja
A sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
4
TÁMOP-3.1.4/08/ ”A kompetencia-alapú oktatás , egyenlő hozzáférés-Innovatív intézményekben” Svetits Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon 4024 Debrecen Szent Anna út
5
Társadalmi Megújulás Operatív Program 3. 1
Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.4/08/ ”A kompetencia-alapú oktatás , egyenlő hozzáférés-Innovatív intézményekben” című projekt Előkészítő szakasz: Komplex intézményi helyzetelemzés Pályázat beadása: december Projekt ideje: 2009.tavasza – Elnyert összeg: 154 millió Ft (57 millió Ft)
6
A pályázatunk célja Az egész életen át tartó tanulást megalapozó képességfejlesztés Kompetenciaalapú oktatás elterjesztése Szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása Digitális írástudás elterjesztése, gyakorlattá válása (IKT eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása) Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések
8
Szakmai feladattervünk
A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Jakab Zsuzsanna 1.b - tanít: Juhász Csabáné 4.a – tanít: Nagy Éva 6.a - tanít: Lazók Ilona 9.b – tanít: Erdős István Matematika-logika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Opóczkiné Vajna Erika 6. a - tanít: Ilauszky Gyöngyi 7.ab - tanít: Dr. Csernyné Szincsák Ibolya
9
Választott kulcskompetenciák
Idegen nyelvi kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 5.ab angol csoport - „A” típusú –tanít: Tóth Balázs 8.ab angol csoport - „A” típusú –tanít: Gál József 9.ab német csoport - „A” típusú –tanít: Ragány Rita Életpálya-építés kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 5.b osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Dr. Juhászné Rippert Teodóra 11.a osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Molnárné Szabó Tímea 11.b osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Nagyné Farkas Gyöngyvér 8.b osztály (Informatika óra) - „A” típusú –tanít: Szűkné Iski Izolda Matematika kompetencia „B” típusú oktatási programcsomag bevezetése 3.b osztály (Természetismeret, Rajz) –tanít: Tóth Zoltánné 11.b osztály (Fizika) –tanít: Dr. Bényeiné Oláh Éva Óvodai programcsomag bevezetése Katica csoport – Óvónők: Borosné Kovács Anita, Győriné Bodolai Ágnes Pillangó csoport – Óvónők: Tircsiné Lovász Renáta, Szűcs Mariann
10
A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév
Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai időkeretünk 5%-ában A második félévtől 6.a osztályban az alábbi tantárgyak esetében: Matematika Természetismeret Ének A 7. és a 8. évfolyamon az alábbi tantárgyak esetében: Informatika Biológia Rajz Kémia Érintett: 7.a, 7.b, 8.b osztály
11
2009/2010-es tanév Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a magyar nyelv és irodalom műveltségterületen 9.b osztályban 6. a osztályban
12
További kötelező elemek:
Legalább egy három hetet meghaladó projekt Általános Iskolában: Család Gimnáziumban: Német nyelvi Legalább egy témahét megszervezése Óvodában: Advent Általános Iskolában: Advent Gimnáziumban: Magyar kultúra hete Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése Általános iskolában: Egészséges életmód - Erdei iskola Gimnáziumban: Síoktatás
13
Továbbképzések: Menedzsment-képzés I. - vezetőknek
Menedzsment-képzés II. - vezetőknek Általános pedagógus módszertani 1. Általános pedagógus módszertani 2. Kompetencia alapú okt. program alkalmazását támogató módszertani IKT oktatásban alkalmazását segítő SNI gyermekek együttnevelése Összesen: Óvoda: 5 fő - 17 tanúsítvány Általános Iskola: 21 fő - 53 tanúsítvány Gimnázium: 20 fő - 52 tanúsítvány
14
Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele
Intézményi folyamat-szaktanácsadó IKT fejlesztési szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó
15
Taneszközök beszerzése
Kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató: tanulói taneszközök, segédletek; tanári módszertani kézikönyvek; egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek; A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése
16
Átfogó intézményfejlesztés
Tantestületi felkészítő nap a projekt indításakor: II. félév Helyi tanterv, pedagógiai program, iskolai dokumentumok módosítása: I. félév és I. félév Két „jó gyakorlat” átvétele – I. félév - tanulói laptop-program
17
Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.
Saját fejlesztés – 120 óra: Három önálló intézményi innováció megvalósítására vállalkozunk: Óvodában: Zenei nevelés fejlesztése Általános Iskolában: Emelt színtű zenei képzés Gimnázium: Szeretetszolgálat Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.
18
Beszerzések Informatikai eszközök Irodaszerek
Egyéb anyagköltség (A legalább három hétig tartó projekt és a témahét tevékenységeihez.)
19
Nyilvánosság biztosítása
Az iskolai honlapon megjelenítjük a projekt főbb eseményeit és a fejlesztési, innovációs tevékenység tartalmát, dokumentációit. Felelős: IKT-asszisztens C típusú Tájékoztató tábla, D típusú Emlékeztető tábla Szülők, DÖK tájékoztatása
20
“Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem, ha nincsenek céljaid.” (Benjamin Elijah Mays) Köszönjük a figyelmet! Némethné Székely Julianna és Tircsiné Lovász Renáta szakmai vezető
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.