Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTivadar Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
1
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola
2
Tanulás: a tanuló tevékenysége, melyet önmaga egyéni módján végez. Eredménye: a körülöttünk lévő összefüggések megértése. KAPCSOLATKOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER- VEZÉS
3
A pedagógus feladatai: segíteni a tanulók tanulását magyarázat helyett irányítani megfelelő környezetet teremteni az aktív tanuláshoz, az új információk feldolgozásához Instrukció = monológ Interaktív folyamat
4
Ötletek: Hagyjuk, hogy tanulóink maguk döntsék el, mennyi instrukcióra van szükségük! Mérlegeljük tanulóink hozzászólásait! Szoktassuk rá tanulóinkat, hogy magyarázzanak el egymásnak dolgokat! Támogassuk az együttműködő tanulást, a véleménycserét és vitát! Adjunk választási lehetőséget tanulóinknak! Ösztönözzük a saját problémamegoldó- és munkamódszerek kialakítását!
5
Az új anyag magyarázata egyéni igényekhez igazítva Adaptív mód: Elmondjuk: miről szól a magyarázat Eldönthetik: szükségük van-e erre A magyarázat is legyen interaktív, rövid és tömör. Hagyományos mód: frontális osztálymunka
6
A magyarázat eredményeképpen fokozatosan több csoport alakulhat ki a gyerekek saját döntése alapján dolgozhatnak önállóan segíthetik egymást használhatnak segédeszközöket megtekinthetik mások munkáját
7
Lehetőség a kiscsoportban való munkára Előnyei: testközelség szemkontaktus interakció könnyebb problémakezelés
8
Saját problémamegoldó- és munkamódszerek Adaptív mód egyedi módszerek saját gondolatmenet aktivitás a meglévő tudásra építés a pedagógus által bemutatott megoldást alkalmazza a gyerek Hagyományos mód
9
Instrukció - autonómia
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.