Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence 2009. Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence 2009. Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ."— Előadás másolata:

1 Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence 2009. Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ Egységes Pedagógiai Szakszolgálatok, Pécs

2 Törvényi keretek Közoktatási tárca szabályozza Pedagógiai szakszolgálatok •A Közoktatási törvény 87. §-a szerint a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás megszervezéséről, a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs tevékenységről, továbbá a konduktív pedagógiai ellátásról a megyei, illetve a fővárosi önkormányzat gondoskodik •Az országos szakértői és rehabilitációs tevékenységet (mozgás-, hallás-, látás-, beszédvizsgáló) a főváros látja el •A korai fejlesztésre való jogosultságot, s az ellátási kötelezettséget a közoktatási törvény, megszervezésének végrehajtását pedig a 14/1994-es MKM rendelet szabályozza, tehát a korai fejlesztés a szabályozás tekintetében a közoktatás részeként jelenik meg, azonban ellátás szempontjából több tárca feladatai között szerepel (egészségügyi, szociális, igazgatási)

3 Lehetőségek tárháza, túlkínálat:  szülészeteken pszichológus  Down – dadahálózat  védőnői hálózat  diagnosztikus hálózat  korai fejlesztés  alternatív napközbeni ellátások, játszóházak  integrált bölcsődék  családi napközik  Biztos Kezdet Gyerekházak  speciális és integráló óvodák  szakszolgálatok Eligazodás és választás nehézsége, kényszerűsége, vakfoltok:  esetlegesség a szolgáltatások elérhetőségében  különböző ellátókhoz kapcsolódó ellátások  standard – ek hiánya a diagnosztikában  ki informál?  nehezen követhető, bonyolult és gyakran változó jogszabályi környezet  ennek következtében állandóan változó intézményrendszer

4 Eredmények Hiányosságok ~ törvényes jogok ~ ágazatok együttműködésének ~ módszertani gazdagság hiánya ~ szemléletváltás ~ ellátó intézmények ~ gazdagodó tapasztalatok specializációja ~ családok határozottabb ( komplexitás hiánya) érdekérvényesítése ~ korai intervenció fogalma ~ kreativitás, innováció nem tisztázott ~ szakma érdekérvényesítő ereje Veszélyek Lehetőségek ~ várólisták ~ prevenció alanyi jogon ~ nagy szélsőségek a területen, ~ komplex szolgáltatások a fejlesztett gyerekek 50%-a ~ egységes stratégia Bp-en, Vas és Baranya megye ~ ágazatok közötti még jobban ellátott koordináció ~ csökkenő források ~ egységes szakmai ~ 150 intézményből 2 ahol minden protokoll szakterület elérhető ~ Gyerekház, mint ellátási hely

5 Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány (FSZK) Korai intervenció fejlesztése •Kutatásra alapozott együttműködések kialakítása, koordinálása •Tárcaközi egyeztetések, szakmai fórumok •Fejlesztési javaslatok •Nemzetközi kapcsolatok kiépítése •Hazai jó gyakorlatok, módszerek hazai és külföldi terjesztése •Adatbázisok, webes információs bázis… •Kiadvány, film…

6

7 Kora gyermekkori intervenció magyarországi közhasznú egyesület meszenagi@educentrum.hu 30/ 6955834


Letölteni ppt "Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence 2009. Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések