Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Matematikai játékok a „kukából”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Matematikai játékok a „kukából”"— Előadás másolata:

1 Matematikai játékok a „kukából”
SZTE JGYPK Tudományos és Művészeti Műhelyei Szeged, 2007. Matematikai játékok a „kukából” Pintér Klára SZTE JGYPK TÓKI Szöveges feladatok reprezentációi Pintér Klára

2 Komplex matematikatanítási módszer alapelvei (Varga Tamás)
RLV Gödöllő Komplex matematikatanítási módszer alapelvei (Varga Tamás) 1. Valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulás 2. Eszközök használata (állandó, alkalmi) 3. Egységes és széles alapozás 4. Életkori sajátosságok figyelembe vétele 5. Tévedés szabadsága, vita 6. Örömteli tanulás

3 RLV Gödöllő Melyik az a test, amelyiket pontosan át tudjuk tolni mind a három „alagúton”?

4 RLV Gödöllő A kuka teteje

5 Kupakok – darabszám, mennyiség
RLV Gödöllő Kupakok – darabszám, mennyiség Megszámlálás Leszámlálás Tapintással zsákban Melyik nagyobb?

6 Kupakok – Darabszám - memória
RLV Gödöllő Kupakok – Darabszám - memória

7 RLV Gödöllő Kupakok - bontások Keress 4-et!

8 Kupakok – ugyanannyi, bontások
RLV Gödöllő Kupakok – ugyanannyi, bontások

9 Kupakok – műveletek – vállfa mérleg
RLV Gödöllő Kupakok – műveletek – vállfa mérleg Toll = 6 kupak Ceruza = 3 kupak Együtt kupak

10 Kupakok - 2-es számrendszer
RLV Gödöllő Kupakok - 2-es számrendszer

11 Kupakok - 2-es számrendszer
RLV Gödöllő Kupakok - 2-es számrendszer Rakd ki a legkevesebb érmével! 64 32 16 8 4 2 1 5 11 22 85 100

12 Kupakok - 2-es számrendszer
RLV Gödöllő Kupakok - 2-es számrendszer Rakd ki a legkevesebb érmével! 64 32 16 8 4 2 1 5 101 11 1011 22 10110 85 100

13 Kupakok – pakolós bűvésztrükk
RLV Gödöllő Kupakok – pakolós bűvésztrükk Tégy tetszőleges számú érmét az 1. tálba! Mindkét kezeddel vegyél el egy-egy érmét az 1. tálból, az egyiket a 2. tálba, a másikat a kosárba tedd! Ezt folytasd, míg 0 vagy 1 érme lesz az 1. tálban! A 2. tálban levő érmékkel ugyanezt tedd, csak most a 3. tálba pakold tovább! ...

14 Kupakok – Osztó-fosztó
RLV Gödöllő Kupakok – Osztó-fosztó Két játékos játszik. Az győz, aki által gyűjtött számok összege nagyobb. Az egyik játékos elvesz egy számot. A másik elveheti ennek a számnak az összes, még az asztalon levő osztóját. Ezután a második játékos választ egy számot. Sít.

15 Kupakok - sorbarendezések
RLV Gödöllő Kupakok - sorbarendezések Rakjuk ki az összes lehetőséget!

16 RLV Gödöllő Kupakok –autóverseny Három különböző sebességű autó halad egymás után állandó sebességgel. Hányféle sorrend lehet út közben?

17 RLV Gödöllő Kupakok –autóverseny Hányféle sorrend lehet, ha út közben az egyik autó megvál- toztathatja a sebességét?

18 Kupakok – logikai készlet
RLV Gödöllő Kupakok – logikai készlet

19 Poharak – mérőeszköz skálázás
RLV Gödöllő Poharak – mérőeszköz skálázás

20 Tojástartó – tojás – kukorica
RLV Gödöllő Tojástartó – tojás – kukorica Csoportosítás Beváltás Leltározás HELYIÉRTÉK TÁBLÁZAT Írásbeli műveletek

21 Bonbonos doboz - szorzás
RLV Gödöllő Bonbonos doboz - szorzás 1 ∙ ∙ 3 = = 4 ∙ 3

22 Gyufaskatulya – tömeg becslése
RLV Gödöllő Gyufaskatulya – tömeg becslése

23 Gyufaskatulya – Csukd be a dobozt!
RLV Gödöllő Gyufaskatulya – Csukd be a dobozt! Dobj két kockával! A dobott számok összegét told le tetszőleges bontásban! Ha sikerül, újra dobhatsz. Ha nem tudod az egészet letolni, vége a játékodnak. Az győz, akinek a legtöbbet sikerült letolni.

24 Gyufaskatulya – Da Vinci kód
RLV Gödöllő Gyufaskatulya – Da Vinci kód 0-11-ig van kék és sárga doboz. 4 játékos húz fejenként 4 dobozt, és felállítják maguk elé balról jobbra növekvő sorba úgy, hogy más ne lássa a számokat (a kék 4-es balra van a sárga 4-estől). Ezután a soron következő játékos egy dobozzal megtámadja bármelyik másik játékos bármelyik dobozát úgy, hogy megtippeli, hogy az melyik szám lehet. Ha eltalálta, akkor az újonnan felhúzott doboz növeli a titkos kódját. Ha nem talált, akkor azt a doboz, amivel támadott, kifordítva be kell rakni a sorba, ezt már mindenki láthatja. Akinek egy dobozát kitalálták, azt ki kell fordítani, hogy mindenki lássa.

25 RLV Gödöllő Poharak – Perudo Akár 12 játékos is játszhatja. Mindenkinek van egy pohara és 5 szabályos dobókockája. A játék úgy kezdődik, hogy mindenki dob a kockáival, megnézi, de a poharával eltakarja a többiek elől. Ezután a játékosok sorban mondanak egyre nagyobb számokat, amelyek utolsó számjegye a kockán levő számot jelenti, az előtte levő jegyekből alkotott szám pedig azt, hogy hány darab olyan számot dobtak összesen a játékosok. Az 1-es joker, bármelyik számot számoljuk, hozzávesszük. Pl. 215 azt jelenti, hogy a körben van legalább 21 db 5-ös vagy 1-es. Aki azt gondolja, hogy ennyi szám már nem lehet, azt mondja, hogy PERUDO, ekkor mindenki felfedi a kockáit, és ellenőrzik, hogy a számot mondó vagy a kételkedő játékosnak van-e igaza. Aki veszít, kirak egyet a kockái közül. Ezután mindenki újra dob, a kételkedő játékos kezd.

26 Boríték - tetraéder http://www.arvindguptatoys.com/math-magic.php
RLV Gödöllő Boríték - tetraéder

27 Boríték – tetraéder - hexaflexagon
RLV Gödöllő Boríték – tetraéder - hexaflexagon

28 Borítéktetraéder egy csíkból
RLV Gödöllő Borítéktetraéder egy csíkból

29 RLV Gödöllő Boríték – kocka palást

30 RLV Gödöllő Kerületmérés

31 RLV Gödöllő π becslése 22-en alkossanak kört, és 7-en ennek az átmérőjét. Tehát a π közelítőleg 22 / 7 ≈ 3,1428… π = 3,1415…

32 RLV Gödöllő Jó játékot!


Letölteni ppt "Matematikai játékok a „kukából”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések