Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
január 28. Kovácsné Krusevits Bernadett
2
Értelmezések MICS: intézményi minőségirányítási team
MÉCS: SZFP programban részt vevő iskolák mérési-értékelési csoport PÉR: pedagógus értékelési rendszer Különbözőség: törvény által minden iskolára kötelező (MICS) SZFP programban részt vevő intézmények (MÉCS) Azonosság: - egy intézményen belül történik
3
Jogi alapok I. Minőségirányítási csoport:
Kt. 40. § (10), (11) bekezdés (minőségirányítási program megalkotása,rendszer kiépítése, működési folyamatok meghatározása, teljes körű intézményi önértékelés, vezetők és ALKALMAZOTTAK (ÚJ!) teljesítményértékelésének szempontjai, értékelési rendje= régi PÉR)
4
2008. évi LXI. tv., Kjt. 40. §, 138/1992 vhr. módosítása a közalkalmazott MINŐSÍTÉSÉRŐL
(Magyar Közlöny 155. és 190. szám) - vezetőt a megbízást követő 2. év elteltével - magasabb vezetőt megbízása lejárta előtt legalább 3 hónappal saját kérésre címadományozás miatt gyakornoki ideje alatt életbe lépés: január 1.
5
Az egyes minősítési szempontok értékelésekor a következő pontszámokat kell alkalmazni:
kiemelkedő minősítés 3 pont megfelelő minősítés 2 pont kevéssé megfelelő minősítés 1 pont nem megfelelő minősítés 0 pont
6
A minősítés a munkáltatói jogkör gyakorlójának feladata
Minősítési kategóriák: kiválóan alkalmas % alkalmas % kevéssé alkalmas % alkalmatlan 30 % alatt
7
Számítási mód Az egyes minősített területeken elért pontok összege/elérhető pontok száma x 100 ÚJ! Az iskolákban kidolgozott teljesítményértékelési rendszert át kell alakítani a évi LXI. törvény előírásainak megfelelően.
8
II. Mérési-értékelési csoport
SZFP programban működő iskolákban helyi mérés-értékelés kialakítása kimeneti, bemeneti tanulói mérések lebonyolítása, eredmények visszacsatolása, egyéni fejlesztési tervek elkészítése item-alapú tesztek kultúrájának terjesztése
9
MICS és MÉCS kapcsolata
együttműködés a helyi tesztek, kérdőívek kidolgozásában - az alkalmazotti teljesítményértékelés minősítési szempontjainak áttekintésében, módosításában
10
Új elem! ( augusztus) A tanulói háttér adatok feltöltése után az internetes kompetencia mérő program lehetővé teszi, hogy pedagógusonkénti eredményeket, eredményváltozásokat is megtudhasson az iskola.
11
Az SZFP programban alkalmazott tanulói mérések a tanulói háttér adatok, mint magyarázó tényezők feltüntetésével felhasználhatók a teljesítményértékeléshez, az alkalmazotti minősítéshez.
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.