Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)"— Előadás másolata:

1 MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
január 28. Kovácsné Krusevits Bernadett

2 Értelmezések MICS: intézményi minőségirányítási team
MÉCS: SZFP programban részt vevő iskolák mérési-értékelési csoport PÉR: pedagógus értékelési rendszer Különbözőség: törvény által minden iskolára kötelező (MICS) SZFP programban részt vevő intézmények (MÉCS) Azonosság: - egy intézményen belül történik

3 Jogi alapok I. Minőségirányítási csoport:
Kt. 40. § (10), (11) bekezdés (minőségirányítási program megalkotása,rendszer kiépítése, működési folyamatok meghatározása, teljes körű intézményi önértékelés, vezetők és ALKALMAZOTTAK (ÚJ!) teljesítményértékelésének szempontjai, értékelési rendje= régi PÉR)

4 2008. évi LXI. tv., Kjt. 40. §, 138/1992 vhr. módosítása a közalkalmazott MINŐSÍTÉSÉRŐL
(Magyar Közlöny 155. és 190. szám) - vezetőt a megbízást követő 2. év elteltével - magasabb vezetőt megbízása lejárta előtt legalább 3 hónappal saját kérésre címadományozás miatt gyakornoki ideje alatt életbe lépés: január 1.

5 Az egyes minősítési szempontok értékelésekor a következő pontszámokat kell alkalmazni:
kiemelkedő minősítés 3 pont megfelelő minősítés 2 pont kevéssé megfelelő minősítés 1 pont nem megfelelő minősítés 0 pont

6 A minősítés a munkáltatói jogkör gyakorlójának feladata
Minősítési kategóriák: kiválóan alkalmas % alkalmas % kevéssé alkalmas % alkalmatlan 30 % alatt

7 Számítási mód Az egyes minősített területeken elért pontok összege/elérhető pontok száma x 100 ÚJ! Az iskolákban kidolgozott teljesítményértékelési rendszert át kell alakítani a évi LXI. törvény előírásainak megfelelően.

8 II. Mérési-értékelési csoport
SZFP programban működő iskolákban helyi mérés-értékelés kialakítása kimeneti, bemeneti tanulói mérések lebonyolítása, eredmények visszacsatolása, egyéni fejlesztési tervek elkészítése item-alapú tesztek kultúrájának terjesztése

9 MICS és MÉCS kapcsolata
együttműködés a helyi tesztek, kérdőívek kidolgozásában - az alkalmazotti teljesítményértékelés minősítési szempontjainak áttekintésében, módosításában

10 Új elem! ( augusztus) A tanulói háttér adatok feltöltése után az internetes kompetencia mérő program lehetővé teszi, hogy pedagógusonkénti eredményeket, eredményváltozásokat is megtudhasson az iskola.

11 Az SZFP programban alkalmazott tanulói mérések a tanulói háttér adatok, mint magyarázó tényezők feltüntetésével felhasználhatók a teljesítményértékeléshez, az alkalmazotti minősítéshez.

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések