Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN"— Előadás másolata:

1 MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN

2 Mi a manipuláció? A manipuláció burkolt, tudat alatti befolyásolás. Nem az értelemre, a logikára hat, hanem az érzelmekre. Fő eszközei: Ígéret (a vágyainkra hat) Fenyegetés (félelmeinkre hat) Látszólagos értelemre hatás

3 Hogy működik mindez a reklámokban?
A reklám mindig a vágyainkra hat. A termék megvásárlása esetére ígér valamit: konkrét termékelőnyt (használati érték, jó árfekvés, nyereményjáték)…

4 Amit a reklámok ígérnek…
… vagy olyan értéket, amit valójában nem nyerünk meg a termék megvásárlásával, de a reklám összekapcsolja az eladni kívánt árut vagy szolgáltatást a vágyott értékkel. Itt pl. : családi összetartás, jó apa-fia viszony, természetközelség, nyár…

5 … és amitől a reklámok óvnak
A fenyegetés a reklámokban olyan formában jelenik meg, hogy a termék hiányát összekapcsolják negatív dolgokkal… … itt például a kínzó fejfájással, amit őrjöngő csemeték és kínos munkamegbeszélés súlyosbít.

6 A reklámok színvilága A reklámok azért is annyira hatásosak, mert komplex, audiovizuális hatást nyújtanak: képi és hanghatások segítségével egyszerre több érzékszervünkre hatnak. Fontos hatóeszközük a színviláguk. A kék szín például tisztaságot áraszt – tisztítószerek kedvenc reklámszíne.

7 A reklámok színvilága A zöld pedig természetességet, harmóniát sugall
– noha nehéz megmagyarázni, hogy ha magamba tolok egy tábla Milkát, az felér egy tál biosalátával. A reklám képi eszközökkel mégis ezt próbálja elhitetni…

8 A reklámok színvilága A piros lendületet, dinamizmust, szenvedélyt jelent.

9 A reklámok színvilága A szürke – bár első pillantásra nem tűnik figyelemfelkeltő színnek – modern, nagyvárosi, fiatalos hatást kelt.

10 Na és persze a színek felidézhetik a termék/szolgáltató logójának jellegzetes színét is.

11 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
A család (Törley)

12 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
A szerelem (Merci)

13 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
Erotika (BMW)

14 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
Egészség (Danone)

15 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
Fiatalság, közösség, bulizás

16 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
Fiatalság, szépség (Dove)

17 A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek
Szabadság, élmények

18 Amikor a reklám látszólag az értelemre hat
Tudományosság (látszata): szakértők megszólaltatása, szakszavak használata, tekintélyszemélyek: „A fogorvosok ajánlásával”

19 Ami a tudományosságot illeti…
… annak nagyon utána kell nézni! Ld. yei.gov.hu/photos/a / / ?type=3&theater&ifg=1

20 ÖSSZESÍTVE: A reklámok egy ideális, vágyott világot jelenítenek meg; a termékekhez különböző értékeket kapcsolnak képi, nyelvi eszközökkel (szlogenek) és hanghatásokkal; azt sugallják, hogy a termék megvásárlásával ezt az értéket szerezzük meg.


Letölteni ppt "MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések