Ő SZINTÉN A HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁSRÓL Készítette: Jónyer Lajosné Debrecen, szept. 17.
E LŐZMÉNYEK Honnan kezdtük, hol tartunk? Szégyen – szükséglet Fokozott generációs problémák Marad az idős kapcsolati rendszer, természetes támasz nélkül Az idősotthoni elhelyezés a legvégső döntés és a GSZV kérdése
A szolgáltatást az otthonaikba kell vinnünk. Ez sem egyszerű történet, amikor eljut oda az idős, hogy egy idegen embert beengedjen a saját környezetébe. „ Hozzál 9 időst lesz munkád” így indult - bizalmi kérdés Minden szolgáltató toboroz a nyitáskor, majd aztán a „jó bornak nem kell cégér” Munkanélküliség kezelése (ápolási díj, közcélú foglalkoztatás)
L EHET - E TISZTESSÉGESEN CSINÁLNI ? NEM!!! Fontossági sorrend 1. Ellátott szükségleteinek kielégítése 2. Jól legyen adminisztrálva A kettő nincs összhangban!
M IK A PROBLÉMÁK ? A szolgáltatás helye: nagyváros, kisváros, kisebb vagy nagyobb település Lakás komfortja Közszolgáltatások elérése Tömbesítés – ne az utcán töltsük az időt Eszköz igény: kerékpár - bérlet Tevékenység – mit csinálhat (tevékenységi lista) Ingyen bejárónő, társalkodónő, vagy segítő társ, összekötő kapocs a család és a társadalom között Belefér a 8 órába a 9 ellátott? Kórházba kerülés!? GSZV - gondozási terv – tevékenységek (hozzátartozó átvállalása)
M IK A PROBLÉMÁK ? Mit ér a 20 pont!? (régiek, újak) Szociális segítés – személyes gondozás Folyamatos állapotváltozás Finanszírozás fő/év Ft 9fő/év Ft Gondozónő bére: x 12 = Ft különbség Ft Térítési díj 5138Ft/hó Helyettesítés: táppénz, szabadság!
M IK A PROBLÉMÁK ? Ápolási díj: alapösszeg Ft/hó Ft/év 9 főnél Ft/hó Ft/év Ft Ft 1 munkanélküli9 munkanélküli
ÖSSZEGZÉS Megválaszolhatatlan kérdések! Szükségletalapúság – tisztesség – becsület – finanszírozásnak megfelelőség Jó gyakorlat legyen a példa és a megítélés alapja Óriási kreativitás, munkaszervezés Munkatársak, munkajogi és munkavédelmi biztonság! Miért lett „mostohagyerek” a házi segítségnyújtás?
J AVASLATOK NEM TUDOM! Legyen életszerű, ne kelljen hazudni! Jogszabályi háttér Szolgáltatók fellelőség vállalása Segítsük a jogalkotó munkáját Ellenőrzés hatékony de kliens központú!
Köszönöm a figyelmet!