TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009 Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Könyvtárhasználati verseny
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E-learning és a multimédia
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Agria Media Eger, október
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A kísérőszeminárium funkciója a tanárképzésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Az egyéni fejlesztési terv
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógia – pszichológia
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Reflektív gondolkodás
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szent László Középiskola Szekszárd
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné VEZETŐPEDAGÓGUSOK TAPASZTALATAI A GYAKORLATI KÉPZÉSSEL KAPCSOLATBAN

TAPASZTALATOK ÖSSZEGYŰJTÉSE Cél: feltárni azokat a javítandó képzési elemeket, amelyek a felsőoktatási intézmények különböző tanárszakjain folynak, mind a diszciplináris mind a pedagógiai-pszichológiai és szakmetodikai területen Ennek eszköze: azoknak a tapasztalatoknak az összegyűjtése és rendszerezett leírása, amelyek a hallgatókat gyakorlati képzésen fogadó iskolák szakmai munkaközösségei állítanak össze.

1. MEGVITATÁSRA JAVASLOM 1. A hallgatók szaktudományos felkészültsége: - hiányzó szakmai területek, amelyeket a hallgatók - egyáltalán nem tanulnak a képzés során, - az iskolai tananyagban elvártnál sokkal kevésbé tudnak - az iskolai megközelítéstől teljesen eltérő szemlélettel tanulnak - a szaktudományos gyakorlati tudás mértéke: - kísérletes tárgyaknál a kísérletezési, szemléltetési, demonstrációs tudás; - számolási gyakorlati képesség (matematika, fizika, kémia stb); - kreatív alkotóképesség (művészeti tárgyaknál) - a tananyaghoz kapcsolódó elemzési képesség (pl. források kezelése, szövegek, adatok, kutatási eredmények elemzése)

2. MEGVITATÁSRA JAVASLOM 2. Pedagógiai felkészültség (a pedagógiai-pszichológia, metodikai felkészültség együtt) - a pedagógiai tervezésben való jártasság - a gyerekekkel és a tanárkollégákkal való együttműködés és kommunikáció - a pedagógiai értékelés tervezése és kommunikációja - reflektív habitus, fejlődőképesség, pedagógiai tudatosság - kreativitás (tervezésben, kivitelezésben) - a tanári tevékenységekkel kapcsolatos attitűd (mennyire szorgalmas, pontos, lelkiismeretes vagy épp hanyag)

3. JAVASLATOK MEGFOGALMAZÁSA - képzési tartalmakra a diszciplínák és a tanári felkészítésben részt vevők számára; - a képzőhely és az iskola közötti együttműködésre: - szakmai konzultációk jellege, gyakorisága, - visszajelzések, közös reflexió a folyamatok végén, - adminisztratív tevékenységek és információáramlás - a mentorok, vezetőtanárok kiválasztása (szempontjai) és a hallgatókhoz rendelése (érdemes-e a hallgató és a mentor „összeillését” külön is megvizsgálni)

3. JAVASLATOK MEGFOGALMAZÁSA (EMLÉKEZTETŐ) 1.A személyiségfejlesztés (hallgató) és szakmai személyiség alakítása szempontjából melyek azok a szempontok, amelyek prioritást kapnak az Ön munkájában? 2.A gyakorlati képzés szempontjából melyik az az öt szempont, amit mint gyakorlatvezető fontosnak tart? 3.Javaslat a pedagógusképzés jövőbeni gyakorlatainak tartalmára 4.Javaslat a gyakorlatok dokumentumaira 5.Javaslat a pedagógusképzés jövőbeni gyakorlatainak szervezésére

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!