„Csináljunk egy gépet, ami helyettünk gondolkodik” Bill Gates
Amitől a halálnál is jobban félünk…
Légy világos Légy felkészült Légy egyszerű Légy élettel teli Légy természetes
1. Ki? És kinek?
2. Mit?
3. Hogyan?
4. Mikor?
5. Hol?
6. Miért?
Mind eladunk valamit
1.Hass az érzelmekre 2. Légy újszerű 3. Wow pillanat: légy emlékezetes, megjegyezhető
Ne légy komor…
Állkapocstörő pillanat…
Mondjam vagy olvassam?
Gesztikulálj nyugodtan.
Történetet mesélj
A márkáknak is története van
A történet akkor a legjobb, ha valóban a mi történetünk.
Agyonkommunikált világ…
Üzenethez válassz történetet.
Célvezérelt kommunikáció
Milyen a jó történet? 1.érdekli a közönséget 2.van eleje, közepe, vége 3.vannak benne érdekfeszítő szereplők 4.emelkedő feszültség 5.és konfliktus, mely valamilyen megoldáshoz vezet
Mi a hír?
Hírérték 1.Nyitottság 2.Közelség 3.Érzelmi azonosulás 4.Főszereplő 5.Feldolgozhatóság
Tanulj meg történetet mesélni
Hogyan mesélj történetet?
Nevetés mindenek felett…
Ne ess túlzásba… Bergson: Csak az vicces, ami emberi
Relevancia: arról beszéljek, amiben releváns vagyok, valljam be, amiben nem.
A jó prezentáció ön-azonos és figyelembe veszi a célcsoportot. Viselkedésemmel, szavaimmal, hangommal, ruhámmal, frizurámmal kommunikálok. Végső soron a saját történetemet mesélem el.