A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Az oktatás és a könyvtárak
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Hálózatolás? Akkor htk01! A konnektivista tanulásról
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Közösségi oldalak használata
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Cséfalvay Ágnes Szakképzési.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Szélessáv minden háztartásba 2018 végéig!
European Distance and E-Learning Network
XIX. századi költők a Facebookon
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Tanár neve | Kurzus száma
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A webarchívum és a KDS kapcsolata
Előadás másolata:

A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos és nemzetközi konferenciája augusztus

A tanulók új nemzedéke  Digitális technológiák mindenütt.  Az infokommunikációs technológiákat (IKT) a legfiatalabbak gyakran használják → befolyásolja tanulási szükségleteiket, igényeiket és elvárásaikat.  Készségeket és ismereteket kell tanulniuk; önmaguk fejlesztésére, társadalmi beilleszkedésük, illetve jövőbeni foglalkozásuk érdekében.  IKT használata iskolán kívüli tanulás céljából.  Felnőtt a tanulók egy „új nemzedéke”, illetve megjelentek új tanulási módok.

„Tudásháló”  Csomópontok: a legkisebb, értelemmel bíró egységek (fogalmak, mondatok)  Élek: asszociatív kapcsolatok Tanulás Új csomópontok kapcsolódása a hálózathoz Meglévő tudásanyaghoz csatlakozva (asszociatív tanulás) Ismétlés révén (meglévő tudáshoz csak lazán, vagy egyáltalán nem kapcsolódó pontok) Meglévő élek újjászervezése

Oktatási paradigmák Behaviorizmus Megfigyelő Feladatorientált tanulás, frontális oktatás Kognitívizmus Strukturáló, modellező Érvelés, világos célkitűzés, probléma megoldás Konstruktivizmus Tanulóközpontú, csoporttevékenységek Dialógus, nyitott kimenetelű feladatok Konnektivizmus Hálózatalapú Fogalomtérképek, integratív összegző tanulmányok

Oktatási technikák rendszerezése Joseph D Novak és Alberto J. Canas (2006) nyomán Kulcsár Zsolt (2009)

Konnektivizmus – A hálózat alapú tanulás „Azáltal, hogy elolvasom az adott cikket, leírást, még nem fogok érteni a kívánt területhez. Az elmélyüléshez tudásszervezésre van szükség: vissza kell osztanom azt, amit erről gondolok, tartalmat kell formálnom, hogy a fejemben összeálljon a kép.” (Kulcsár Zs.) A tudásalapú munkavégzésnek az alapja: 1. Olvass! 2. Alkoss (írj)! 3. Oszd meg!

Konnektivizmus „A tanuló jelentősen javíthatja tanulása hatásfokát, ha részt vesz egy, a témával foglalkozó hálózatban, virtuális közösségben.„ ( Bessenyei I )

Együttműködés eszközei Közösségi hálózatok  Facebook, MySpace, Linek In, IWIW  Flickr  YouTube Blogok, Twitter Wikipédia Podcastok

Web 2.0 Gayla S. Keesee, 2007

 Web 1.0 –2% szerkeszti –98% használja  Web 2.0 –98% szerkeszti –2% használja

Online kurzus a konnektivizmusról a Manitoba Egyetemen

Konnektivizmussal foglalkozó magyar oldalak

Apa, hogy tudtak az emberek egymásnak t írni mielőtt lett volna internet?

Születési évInternettel való találkozásuk időpontja Veteránok Életük második felében Bébi-bumm nemzedék életév között X. generáció Kamaszként / tinédzserként Y. generáció Gyermekkorban Z. generáció1996-Nem éltek internet nélküli világban

A technika nem minden… „A tanulás minősége nem a technikától, nem a hordozó eszköztől függ, hanem a tananyagba beépített oktatási stratégiától.” ( Clark, 1983 ) … illetve a jól kiválasztott tanulási stratégiától.

Köszönöm a figyelmet!