A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Mi a marketing?.
Marketing a kozmetikában
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
Jogi és menedzsment ismeretek 5.. Az üzleti vállalkozás alapvető célja •Fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése mellett •Sokszor képes igényt.
Üzleti terv.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A könyvtár marketing stratégiája
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Vállalati arculat.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Marketing alapfogalmak
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Üzleti terv.
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv.
Előadás másolata:

A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti, milyen célokat tudna az adott szervezet legjobban kiszolgálni, meghatározza a szolgáltatásokat és programokat, s felhívja a szervezet tagjainak figyelmét, hogy a fogyasztó (felhasználó) fejével gondolkodjék és szolgálja a fogyasztót (felhasználót). A marketing tehát olyan társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket. (Philip Kotler—„marketing atyja”) Minta Rochy Anna

A marketingkoncepció kialakítása A marketingkoncepció kialakítása során első lépés a pontos állapotfelmérés (marketingkutatás). Ennek ismeretében lehet a célokat megfogalmazni, a szükséges marketing-mix intézkedéseket meghatározni. A program készítése több lépcsőből áll és bármelyik elem kihagyása az egész folyamat sikerét veszélyeztetheti. Marketing mix 4P— Product (termék/termékpolitika) Price (ár/árpolitika) Place (értékesítés/értékesítési politika) Promotion (piacbefolyásolás/kommunikációs politika) Minta Rochy Anna

A marketingtervezés az alábbi lépésekből áll: Makro- és mikrokörnyezet elemzése, helyzetelemzés Termék piaci lehetőségeinek elemzése, célpiacok felkutatása, szegmentálás Célcsoportképzés, pozicionálás Marketingstratégia meghatározása és lebontása részstratégiákra, marketing-mix kialakítása (termékhez, értékesítéshez, árkialakításhoz és a promócióhoz kapcsolódó marketing eszközök meghatározása) Minta STP stratégia ÉS ÍGY TOVÁBB ÉS ÍGY TOVÁBB Rochy Anna

Marketingkoncepció 4 pillére: Piacközpontúság: A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit. Ki kell választania a fogyasztói csoportot, melynek szükségleteit termékeivel tudja kielégíteni. Vevőorientáció: A vevő fejével való gondolkodást jelenti. Koordinálás (összehangolás): A marketingfeladatokat össze kell hangolni a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztás politikával és a reklámmal. Profit elérése: Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. Minta Rochy Anna

Az egyedi arculatnak miért fokozódik a jelentősége? Egyre több nagyobb cég van, akinél fontos, hogy az arculati elemet a dolgozóiban is elmélyítse. A versenytársak közül szeretnénk kitűnni egy vonzó megjelenéssel. A fogyasztók kizárólag az image és az arculat alapján döntenek sokszor, mivel a termékek egyre bonyolultabbak, ezért vonzóvá kell tenni a termékkel és a körülményekkel a céget. Minta Rochy Anna

Egyedi arculat, mint a piaci siker forrása A piaci siker szempontjából a kulcs: a vállalat pozicionálása. A versenytársakhoz képest hol helyezkedek el, és meddig akarok eljutni? Ismertség és ismerhetőség (pl. McDonalds M betűje). Akkor javul, ha sok helyről kapjuk az impulzusokat. Rochy Anna

Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot hátrányba hozzák a piacon. SWOT analízis Strengths /S/ ERŐSSÉGEK /E/ Azok a belső tényezők, melyekben a vállalatnak versenyelőnye lehet a piacon. Weaknesses /W/ GYENGESÉGEK /GY/ Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot hátrányba hozzák a piacon. Opportunities /O/ LEHETŐSÉGEK /L/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvező piaci pozíció elérését teszik lehetővé a vállalat számára. Threats /T/ VESZÉLYEK /V/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvezőtlenek a vállalat számára. Minta Rochy Anna