Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő
Az Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Az Okos Doboz digitális teszt és feladatgyűjtemény célja Mottó: Játssz velünk, tanulj velünk, hogy élmény legyen a tanulás! Két fő részre, működésre bonthaó: 1. 1-4. évfolyamos tanulók ismereteinek begyakorlása 2. 1-4. évfolyamos tanulók tudásszintjének felmérése
Előzetes kutatás/Új trendek nemzetközi trendek tapasztalatai Technológiai trendek (átjárható-kapcsolt szolgáltatások, mobil eszközökre optimalizált, felhő alapú megoldások) Grafikai trendek (egységes arculat, egységes szín és formagazdag keretbe ágyazott, mégis a konkrét feladatban egyszerű kivitelezés, nem grafika-túlsúlyos feladatok, a figyelemtartás, motiváció megtartása céljából) Tartalmi irányelvek egységesítése, tankönyvfüggetlenség Mérés-értékelés szerepe (hangsúlyos szerepet kap: azonnali visszacsatolás a megoldásról, a feladatavégzés közben önellenőrzés lehetősége, a helyes megoldás azonnali rögzítése, tesztek jó mérési eredmény-mutatói)
Hazai irányelvek Új tartalmi szabályozások, Nat 2012 A fejlesztési területek, nevelési célok: Erkölcsi nevelés Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Önismeret, társas kultúra fejlesztése Családi életre nevelés Testi, lelki egészségre nevelés Környezettudatosság Médiatudatosság Tanulás tanítása: módszertani változatosság, önellenőrzés, javítás
Az Okos Doboz feladatainak sztenderdjei Kognitív funkciók Gondolkodási műveletek Nemzeti alaptanterv/Kerettanterv (emelt) A köznevelés évfolyamai, korosztályai Digitális feladattípusok Bloom-taxonómiája
Kerettanterv és a fejlesztéseink kapcsolata Műveltségterületek/Tantárgyak alapján tematizált tartalmak Tematikai egység/Fejlesztési cél: 170 kerettantervi témakörhöz kapcsoltuk a tartalmakat Készség-képességfejlesztés fókuszait minden esetben meghatároztuk Kulcsszavak: kerettantervben meghatározott kulcsszavakra kersehetők a tartalmak Kapcsolódási pontok: a tartalmak között szinergia van, így is kereshetők lesznek a tartalmak differenciált tartalmak, témakörönként jelenleg minimun, és közepes-optimum szintű feladatok
Bloom-taxonómiája Tudás Megértés Alkalmazás Elemzés Szintézis Értékelés
Eredmény www.okosdoboz.hu Akkreditált digitális tananyag 6 tantárgy 170 kerettantervi témakör 251 feladatsor Feladattípusonként 6 db feladat Összesen 1506 db feladat
A fejlesztés mottója élményszerű tevékenységbe ágyazott, cselekedtető játszva tanulást támogató igényesen kivitelezett kereshető tartalmak
Hol használható? Kiknek ajánljuk? Otthon: gyakorlás, játszva tanulás, szülői nyomonkövetés Óvoda Iskola Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli foglalkozások 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés a tartalmak tanórai bevezetésének támogatására
Az Okos Doboz oldal felépítése
Gyakorló módban szabadon kereshetők, válaszhatók a feladatok
Gyakorló mód szerkezeti felépítése
Tudáspróba mód
Játsszunk közösen! Válasszunk a gyakorló módban található ingyenes feladatok közül 1-1 feladatot! Játsszuk végig, egy tudáspróbát, hogy megtapasztaljuk a játékok hangulatát, stílusát, ellenőrzés- értékelés módját!
Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő