Okosdoboz.hu digitális taneszköz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A Nemzeti alaptanterv változásai
Tantervtípusok; NAT-ok
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A kerettantervek fejlesztése
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Szeretettel köszöntöm
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Barcsák Marianna KPSZTI
Nemzeti Köznevelési Portál
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Előadás másolata:

Okosdoboz.hu digitális taneszköz Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő

Az Okosdoboz.hu digitális taneszköz

Az Okos Doboz digitális teszt és feladatgyűjtemény célja Mottó: Játssz velünk, tanulj velünk, hogy élmény legyen a tanulás! Két fő részre, működésre bonthaó: 1. 1-4. évfolyamos tanulók ismereteinek begyakorlása 2. 1-4. évfolyamos tanulók tudásszintjének felmérése

Előzetes kutatás/Új trendek nemzetközi trendek tapasztalatai Technológiai trendek (átjárható-kapcsolt szolgáltatások, mobil eszközökre optimalizált, felhő alapú megoldások) Grafikai trendek (egységes arculat, egységes szín és formagazdag keretbe ágyazott, mégis a konkrét feladatban egyszerű kivitelezés, nem grafika-túlsúlyos feladatok, a figyelemtartás, motiváció megtartása céljából) Tartalmi irányelvek egységesítése, tankönyvfüggetlenség Mérés-értékelés szerepe (hangsúlyos szerepet kap: azonnali visszacsatolás a megoldásról, a feladatavégzés közben önellenőrzés lehetősége, a helyes megoldás azonnali rögzítése, tesztek jó mérési eredmény-mutatói)

Hazai irányelvek Új tartalmi szabályozások, Nat 2012 A fejlesztési területek, nevelési célok: Erkölcsi nevelés Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Önismeret, társas kultúra fejlesztése Családi életre nevelés Testi, lelki egészségre nevelés Környezettudatosság Médiatudatosság Tanulás tanítása: módszertani változatosság, önellenőrzés, javítás

Az Okos Doboz feladatainak sztenderdjei Kognitív funkciók Gondolkodási műveletek Nemzeti alaptanterv/Kerettanterv (emelt) A köznevelés évfolyamai, korosztályai Digitális feladattípusok Bloom-taxonómiája

Kerettanterv és a fejlesztéseink kapcsolata Műveltségterületek/Tantárgyak alapján tematizált tartalmak Tematikai egység/Fejlesztési cél: 170 kerettantervi témakörhöz kapcsoltuk a tartalmakat Készség-képességfejlesztés fókuszait minden esetben meghatároztuk Kulcsszavak: kerettantervben meghatározott kulcsszavakra kersehetők a tartalmak Kapcsolódási pontok: a tartalmak között szinergia van, így is kereshetők lesznek a tartalmak differenciált tartalmak, témakörönként jelenleg minimun, és közepes-optimum szintű feladatok

Bloom-taxonómiája Tudás Megértés Alkalmazás Elemzés Szintézis Értékelés

Eredmény www.okosdoboz.hu Akkreditált digitális tananyag 6 tantárgy 170 kerettantervi témakör 251 feladatsor Feladattípusonként 6 db feladat Összesen 1506 db feladat

A fejlesztés mottója élményszerű tevékenységbe ágyazott, cselekedtető játszva tanulást támogató igényesen kivitelezett kereshető tartalmak

Hol használható? Kiknek ajánljuk? Otthon: gyakorlás, játszva tanulás, szülői nyomonkövetés Óvoda Iskola Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli foglalkozások 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés a tartalmak tanórai bevezetésének támogatására

Az Okos Doboz oldal felépítése

Gyakorló módban szabadon kereshetők, válaszhatók a feladatok

Gyakorló mód szerkezeti felépítése

Tudáspróba mód

Játsszunk közösen! Válasszunk a gyakorló módban található ingyenes feladatok közül 1-1 feladatot! Játsszuk végig, egy tudáspróbát, hogy megtapasztaljuk a játékok hangulatát, stílusát, ellenőrzés- értékelés módját!

Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő