2015. 10. 02. 7:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Európai tagállami munkaügyi szervezetek 2020-ban
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Házi dolgozat fejezetei
Turizmus gazdaságtan 12..
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
Bozzay Andrásné főosztályvezető
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A munkabér meghatározásának dilemmái vállalati szempontból IV. Magyar Munkajogi Konferencia október Visegrád Rolek Ferenc vezérigazgató-helyettes.
Szállodaláncok Magyarországon
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Szállodai érdekességek
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Fejlődéstörténeti áttekintés A Szállodaipar
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
A szállodai létszám meghatározása
Szállodai gazdálkodás és vezetés II.
Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.
Szállodai piac trendjei
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Egészségturizmus fogalma
Danubius Hotel Gellért A magyarországi székhelyű Danubius Hotels Group ötvenhat szállodájának egyike a Gellért Hotel, és egyike Európa legjelentősebb.
IX. Ipar- és vállalatgazdasági konferencia, Szeged, Magyar multik? Kifelé irányuló tőkebefektetések Magyarországról, különös tekintettel a relokációra.
Balatonszemes Június A villamos energia közszolgáltatási helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Spirit Hotel Thermal Spa
Utazás Kiállítás 2013 Szállodahatékonyság CSORDÁS IMRE Ügyvezető igazgató Accent Hotel Management Kft.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
MESTER FRANCHISE-HÁLÓZAT JELLEMZŐI, ELŐNYEI Lavotha Ildikó cégvezető.
Vállalkozásmenedzsment I.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája :09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Master of Art Spa Management
K&H a családi vállalatok bankja
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
Hotel 2022 Dr. Juhász László - hitvallás credo
Előadás másolata:

:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD

2 Evolúciós szervezet fejlődés és láncok és csoportok kialakulása egyszerű szervezet növekedés stabilitás Funkcionális Bürokrácia Diviziónális szervezet növekedés devirzifikáció innováció diverzifikáció Családi - szálloda Vagyon – terjeszkedés szállodacsoport Piaci gazdálkodás tudás – terjeszkedés - szállodalánc Önálló - szálloda márkanév disztribúció foglalás tulajdon Szakismeret tőkésítése Tőke felhalmozás márkanév egy vagy több márka Disztribúció Foglalás :14 Dr. Juhász László PhD

lízing bérlés Névhasználati szerződés szintjei Üzemeltetési Szerződés Tulajdonosi jog alapján üdülési jog Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai Önálló vagy Családi Szálloda családi önálló szálloda rész-tulajdon jelenjövőStratégiai – tulajdonosi döntések Stratégiai partnerség (TKM) (TDM) (CRO) Partneri szerződés beszerzés karbantartás 2. értékesítés reklám arculat 3. kínálat színvonal tréning szálloda építés nyitás Management Szálloda 1. márkanév - lógó disztribúció - foglalás komplex üzemelési rendszer Bankszámla, dolgozó alkalmazása tulajcég beszerzés HR könyvelés Franchise Szálloda Márkanév, értékesítés, foglalás 4. technikai, felszereltség :14: :14 Dr. Juhász László PhD

Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek egy szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – két szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – három szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Részlegvezetők (kettő - hat) Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – négy szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Részlegvezetők (kettő - hat) Csoport-, műszak-vezetők

Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Értékesítés Front Office földszint Housekeeping emelet Vendéglátás Műszak Specializációk Gyógyászat Igazgatás Természet- gyógyászat Wellness Club Fitnesz Stúdió Szabadidő animátor Szépségápolás H R Munkaügy Ajándékbolt Karbantartó Kertészet Biztonság Parkoló Emelet Közös terek Földszint Szolgáltatás Étterem Bankett Konyha termelés Mosogatás Beszerzés adminisztráció Termál Area Szálloda Room Division Mosoda Könyvelés Corporate Bankett Gyógyászat Tourism WEB Csoport Utazási irodák Biztonság védelem Energia Pénzügy IT Konferencia Sport Bár - Kávézó Bér számfejtés Szállodaigazgató Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD

Értékesítés Gazdasági Administration Szállodák Márkák Régiók Humán- politika Fejlesztés Vezérigazgató - Chief Executive Officer Szállodai vállalat szervezeti felépítése Üzemeltetés Operation Támogató Központ (HQ) Beszerzés Motiváció Tréning Munkaügy Kutatás Beruházás Ingatlan Könyvelés Pénzügy Számítástechnika Jogi képviselet Karbantartás 9 Vezérigazgató helyettes VH :14 Dr. Juhász László PhD

:14 TOP Hotel Companies slides 10 Dr. Juhász László PhD Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai

Világ kínálat Europe independent hotel rooms 35 average Europe chain hotel rooms 113 average Europe hotel rooms 41 average Europe chain share Unit 8% Supply 25% USA Chain penetration Supply 70% :14 Dr. Juhász László PhD

Világ kínálata :14 Dr. Juhász László PhD

Variable Lease22% Fixed lease12% Leased35% Manage31% Franchise25% Owned10% :14 Dr. Juhász László PhD Accor portfolió

Európai szállodaipar általános jellemzői európai szállodaláncok hazai piacra koncentrálnak egy város több szálloda családi tulajdon dominál 1900-as évek jellemző építészete meghatározó 75 % független szálloda (Mo 73%) Európán belül az országok piaca nagyon elérő EU bővítés kereslet növekedést generált kínálat fejlesztés beruházás Általános jellemző kínálat növekedés fiatalodik a munkaerő Szakképzett élőmunka kínálat csökken Társadalmi elismertség csökken átlagos szobaszámok EU 40 - USA 70 MO 60 - Budapest Balaton 68 amerikai szállodaláncok egy-egy európai nagyvárosokra üdülő helyekre koncentrálnak :14 Dr. Juhász László PhD

Európai szállodaipar növekedési trendje Belföldi turizmus magas részaránya miatt a szállodaláncok országon belüli régiós attrakciókra irányba több szállodával terjeszkedtek Európai szállodaláncok fejlődése követi a nemzeti turizmus fejlődését és irányát, ahogy az utazási szokások és irányok változnak arra fejlődik a lánc Termék szegmentáció növekszik heterogén, sokszínű piacot jól definiálható ismérvek szerint homogén részekre osztjuk (geográfiai, demográfiai, társadalmi gazdasági, magatartási, utazási motiváció különbségei szerint) Multi specifikáció, szegmentáció elterjed a szálloda csoportoknál Accor Hungary ?? Családi szálloda – Önálló szálloda - Szállodalánc – Szállodacsoport Tulajdonlás - Franchise – Management – Bérlés – Lízing eltérő terjeszkedési stratégiák kavalkádja :14 Dr. Juhász László PhD

1950 Szerves fejlődés I Brüsszeli világkiállítás Vadászati világkiállítás Osztrák program Privatizáció Szerves fejlődés II. Önálló szállodák Gellért, Royal, Béke, Duna, Margitsziget, Metropol, Nemzeti, Palace, Park Motel program Continental, motelek Balaton, Velence, Siófok szállodasor, Marina, Annabella HungarHotels Pannonia Panel- szállodák Wien, Volga, Balaton, Keszthely, Hévíz, Visegrád, Dobogókő, Thermal „a nagy szállodák” Buda, Sofitel, Hilton, Kongresszusi központ, Forum, Ferihegy II., határátkelők Danubius tőzsde Pannonia Accor Hungarhotels állami Franchise Penta, Hyatt, Novotel, Ramada Cégek, márkanevek Kempinsky, Mariott, Meridien, magyar cégek Magyarország szállodaipar (állami irányítású) fejlődése Danubius :14 Dr. Juhász László PhD

Magyarországi szálloda piac napjainkban Danubius 25 szálloda, 11 Budapest, 10 külföld Accor – Pannonia 18 szálloda 15 Budapest Taverna 2 – 2 (eladva 2006) ?!! Nemzetközi láncok Hunguest 25 szálloda, 7 Budapest Egyedi szállodák hazai tulajdonosok nemzetközi tulajdonosok Magyarország Budapest Mellow Mood Group 19 Zara 2 Hazaiak külföldön Egy – egy szálloda Kempinsky, Mariott, … Civis 6 Debrecen / Szoboszló / Gyula Balaton Vidék Szakszervezeti üdülők Mellow Mood Group 19 Budapest Abbázia 8 Aktív 1? Civis 5 Gerand 5 Taverna 6 Starlight 2 For Hotels 4 hazai láncok 2008 év :14 Dr. Juhász László PhD

Hazai szállodalánc vállalatok A szerves „evolúciós” fejlődés megszakadt 1950 és 1989 közt. Az állami irányítású szakaszban csak szállodacsoportok alakultak ki. Szállodaláncok hiányának okai (11) államosításkor egy szállodavállalat alakult szállodavállalatok a turistaszállótól az ötcsillagosig üzemeltek piaci diverzifikáció a vállalatok közt földrajzi alapú volt szocialista rendszerben nem volt magántulajdon belföldi turizmus egyértelműen, szociálisturizmus volt állami vállalati és szakszervezeti üdülők voltak a „brandek” nemzetközi terjeszkedésre csak a 1980-as években nyílt lehetőség, külföldi turistáknak a szállodákat ismerték hazai piac keresleti volt, minden szállodai szobát el lehetett adni, hiányzott a meghatározó piaci-gazdálkodási orientáció, vezetés nem rendelkezett a megfelelő nemzetközi tapasztalattal (első Accor szálloda nyitásakor a Pannonia 25 szállodát üzemeltetett) 18 Hazai szállodaláncok :14 Dr. Juhász László PhD

:14 Supply demand VAT 1960 slide 19 Dr. Juhász László PhD Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai

Európai szálloda piac Európai szállodaláncok piaci részesedéséről 2010 végi: ~ szálloda, 1,92 millió szállodai szoba városban és településen 2009 végi ~ szálloda, 1,87 millió szállodai szoba (növekedési ráta 2009-ről 2010-re: 2,3 % volt vagyis szállodai szoba) London kb. 83,650 szállodalánchoz tartozó szobával rendelkezett Paris 70,230 szobával Berlin 31,120 szobával Ez a három város szállodalánchoz köthető szállodai szobával rendelkezik, mely megközelítően a fele a 40 legnagyobb európai város szállodai szobakapacitásának Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst :14 Dr. Juhász László PhD

Európai szálloda piac Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst :14 Dr. Juhász László PhD