A Watson legyőzte a Jeopardy két világbajnokát
Google - Self-Driving Car
Irodai munkára tökéletes
Van robot, amelybe beletöltenek sokmillió oldal jogesetet, és képzettebb ügyvéd és bíró lesz mint az ember.
Érzelem - és arcfelismerés, 40 arcizom – 10 ezer mimika
Hangod tónusából, arckifejezéseidből leolvassa az érzéseidet, és érti a testnyelvedet.
MIT stresszészlelő rendszere
Biztonsági robot
Érzelemfelismerő gép
2008-ban 12 ezer combat robot volt Irakban. Ebből 4000 volt fegyveres robot
Nem tűzerőről, manőverről és stratégiáról beszéltünk, hanem mindig az emberi dolgokról.
Nem érdekes, hogy mit tudunk, az számít, hogy mit szeretünk…
Tanulság: az emberi interakció vezeti az életünket. Kell látnunk, hallanunk, éreznünk a másik embert, a szakértőt, aki dönt egy emberről.
From Knowledge Workers To Relationship Workers Amerikai haderő Irakban… Tűzerő és manőver, de fontosabb az emberi viszonyok megértése….
Az igazán sikeres csoportok azok, amelyek tagjainak jól fejlett szociális készségeik vannak.
Az empátia univerzális: csodáljuk a nagyvonalúságot, sírunk, nevetünk, zenét hallgatunk, táncolunk, tudjuk, érezzük mi fair és korrekt, tudjuk, hogy mi az a kölcsönösség, történeteket mesélünk, és minden kultúrában van vezető.
Kérdezd meg a munkaadókat, hogy a következő 5-10 évben milyen készségekre van leginkább szükségük?
Az üzlet ma a személyes interakcióra épül. A jobbféltekés kapcsolatépítő készségre, együttműködésre, közös kreativitásra, team munkára, kulturális érzékenységre, szociális intelligenciára, arra az általános készségre, hogy jól kijöjjél másokkal. A balféltekés feladatokat átveszi a komputer…
Összefoglalva…
A munka alapvető természete kezd nagyon megváltozni.
És más készségekre van szükség. A múltban is volt ilyen változás és, aki ezt nem ismerte fel, eltűnt.
A változás lényege: Nem balféltekés, osztálytermi gondolkodásra van szükség elsősorban… Bár a kalkulus, a ráció, a stratégia továbbra is fontos, de ….. VAN FONTOSABB….
Érzünk. Együtt- működünk, gondolkodunk, problémát oldunk meg. Az interakció és az empátia a fontos.
A Kollektív Intelligencia Kollektív Intelligencia
Az új kultúrában nem egyedül gondolkodsz, hanem megtanulsz együtt gondolkodni másokkal. # 1.
A collaboratív intelligencia azt méri, hogyan tudsz együtt gondolkodni másokkal.
A collaboratív intelligencia valójában egy folyamatos információ és energiaáramlás a csoport tagjaiban és a tagok között.
Ez egy olyan világ, ahol megosztjuk a gondolatokat. A meggyőzést használjuk az erő helyett.
Mitől lesz egy csoport intelligens? # 1. faktor A tagok szociális érzékenységétől. Van egy teszt az autizmus mérésére, azt használták. Fényképeket nézel, amelyeken valakinek a szemét látod. Meg kell mondanod, hogy mit érezhet a másik ember.
# 2. faktor A társalgás beszédváltási rendje. Ott ahol egy ember dominálja a csoportmunkát, ott nincs kollektív intelligencia. Conversational turn taking.
# 3. faktor A nők száma… Több nő – okosabb cég. Ráadásul az összefüggés lineáris.
A nők túllépnek a férfiakon. Túllépnek az iskolában, a munkahelyen, és otthon. Úgy tűnik a férfiak lemaradnak. A kérdés: a jelenség átmeneti, vagy tényleg befellegzett a fiúknak?
A cégek 40 százaléka női kézben van.
Kínában a vállalkozók 40%-a nő.
100 ezer portfoliót elemeztek. A nők befektetései 15%-kal többet hoznak. Jobban bánnak a kockázattal, és hosszabb távra gondolnak.
A gazdag nők száma kétszer olyan gyorsan nő, mint a gazdag férfiaké. És a becslések szerint 2030-ra a nemzeti vagyon 60 százaléka a nők kezében lesz. A befektetni képes amerikaiak 40 százaléka nő. A milliomosok 45 százaléka nő. Az 5 millió dollárnál nagyobb értékű ingatlanok 48 százaléka nők kezében van, 35 százaléka pedig férfiak kézében.
A szokásos ellenérvek
Az elmúlt 2000 évben a férfiak voltak a falkavezérek, de ennek vége. Az új gazdaság igényei: intelligenciára van szükség, tudj nyugodtan ülni, és fókuszálni, nyitottan kommunikálj, másokat meghallgass, és tudj figyelni, multitaskingban is jók a nők, ne borulj ki azon, hogy mindig minden változik. A szolgáltató szektorban ezekre szükség van.
Új gazdaság. Ha nem alkalmazkodsz eltűnsz a színpadról.
Telegraph : évente kétszer felöltözünk, és elmegyünk egy Michelin csillagos étterembe. De most először fordult elő, hogy a feleségem…
WSJ : a városok 98 százalékában a fiatal nők medián jövedelme magasabb mint a kortárs fiúké…
Férfi: az új másodosztályú polgár. A sit-comban és a reklámokban már az apa az idióta.
The New York Times Cardboard Man: régi vágású, izomagyú, nem tud alkalmazkodni. Plastic Woman: az önmagát formáló. Adaptív, nőies: empátia, türelem, problémamegoldás, ez kell a modern gazdaságban.
FT magazin: No macho.. No Joe Sixpack
A nőknél van a pénz
A férfi paralizálva… Sok nő inkább egyedül marad, mint hogy hozzámenjen egy férfihez, aki nem keres pénzt…
A amerikai születési klinikákon az anyukák és apukák az esetek 75 százalékában lány gyereket akarnak…
Ma a családok többet invesztálnak a lányokba mint a fiúkba.
Nők és az IQ…
A nők jobban és többet tanulnak. Ma két férfire, három diplomás nő jut. A PhD hallgatók 62% nő.
Business Insider: a Hookup Culture segít sikeresnek lenni.
A fiúk és a lányok
Futás: fiúk, lányok együtt
USA Katonaság
Economist: Női izmok. Most nem jó fiúnak lenni.
A nők tovább élnek öt, hat, hét, vagy akár 10 évvel. A 100 éven felüliek 85 százaléka nő. New England Centenarian Study
A nők tisztábbak, jobban esznek. Kevésbé kockázatosan élnek.
Korábban azt hallottuk, hogy a magas vezetői posztokra, ahol nagy a tét, a férfiak alkalmasabbak, mert a nők túl érzelmesek.
1500 céget vizsgáltak, ahol nő a főnök, ott jobbak az eredmények.
1. Kezdeményező 2. Hajlandó és akar tanulni 3. Integritást és becsületet mutat 4. Eredmény centrikus 5. Másokat is tanít 6. Inspirálja és motiválja a többieket 7. Kapcsolatot épít 8. Együttműködik, csapatjátékos 9. A változások élén jár 10. Rugalmas a célkitűzésben 11. Problémamegoldás, elemzés 12. Kommunikáció 13. A csoportot képes összehozni a külső világgal 14. Innováció 15. Technika felkészültség 16. Stratégiagyártás 14-ben a nők magasabb pontot kapnak.
Patrick Lencioni
Okos vagy Egészséges céget akarsz? Okos szervezet Stratégia Marketing Pénzügyek Technológia Egészséges szervezet No politika Egyértelműség Jó morál Produktivitás No fluktuáció
Szervezeti egészség a legnagyobb versenyelőny
Egy szervezet nem lesz magától egészséges. Ahogy a jó házasság, vagy a jó család sem.
Egészséges céghez kell: 1.Összetartó vezetőség 2.Egyetértés a vezetőségben 3.A közös felfogás kommunikálása 4.A közös célok, teendők és módszerek tisztázása - újra és újra
Összetartó vezetés – a bizalomépítéssel kezdődik, és ez a főnök dolga. Sebezhető vagy sebezhetetlen? Láthatom a gyengeségedet?
A konfliktus nem rossz. A konfliktustól való félelem a csapat gyengeségére utal.
Konfliktus nélkül nincs elköteleződés. Igazi megvitatás nélkül csak passzív egyetértés van.
Persze, hogy veled vagyok, 100%-ig. Miért gondolod másként?
Egy módon kerülheted el a passzív szabotázst. Ha valódi konfliktust, vitát generálsz. A csoportnak tudnia kell: akárhogy döntenek, felelősek a döntésért.
Mindenki felelős. Ez kell ahhoz, hogy a közös döntés mellett kitartsunk, a célt végül megvalósítsuk. A csapat tagjai egymást ösztökélik.
Egyértelmű elvárás, ami mögé mindenki felsorakozik. Amikor mindenki tudja, hogy mit kérünk, mit várunk a csapattól.
Mourinho: ettől a pillanattól kezdve…
Ahhoz, hogy a stratégia működjön, egyet kell értenünk 6 dologban.
1.Miért vagyunk? 2.Hogyan viselkedünk? 3.Mit teszünk, mit csinálunk? 4.Hogyan leszünk sikeresek? 5.Most mi a legfontosabb feladat? 6.Kinek mi a dolga?
Az együttműködés diadala
This is it - és megint az együttműködés